Holdings
TIP
Re: Holdings
weet iemand wanneer dividend van D'Ieteren er af gaat ?
en dus betaalt de particulier hier 30% op ?
en dus betaalt de particulier hier 30% op ?
gevonden : 10 December : notering ex-speciaal dividend / 11 December : vaststelling speciaal dividend / 12 December : betaalbaarstelling speciaal dividend
Zijn er die blijven zitten ?
Ik heb met de daling gekocht aangezien ik nog niet aan mijn 240 euro terugvordering zit. Leek me in zo'n gevallen wel een goeie zaak.
Ik zit er in en blijf er in zitten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb bijna alles weggedaan. Heb nog 1 pakketje over, maar dat gaat er wsch. ook nog uit. Ik heb goed geld verdiend met D'Ieteren, maar nu blijf ik even aan de zijlijn.
En toch zijn de ETF-believers er 100% zeker van dat hun aanpak de beste is; durf vooral geen kritiek te geven.
Uiteraard is regelmatig beleggen in wereldwijde aandelenfondsen voor de meeste beleggers de beste optie, maar ze mogen ook beseffen dat er een serieuze survivorship bias is die leidt tot een overwict van vaak zwaar overgewaardeerde toppers.
Een kleine selectie aandelen presteert beter dan gemiddeld, als je die kan selecteren doe je veel beter. Sommige holdings hebben potentieel kennis en ervaring die hen helpt in deze selectie.
Het lijkt dat je het omgekeerd hebt. De indexbeleggers zeggen juist dat ze de actieve beleggers (samen!) laten bepalen wat de grootste bedrijven zijn, en dit door de manier dat die actieve beleggers hun geld verdelen.NVSTR schreef: ↑Vandaag 21:00En toch zijn de ETF-believers er 100% zeker van dat hun aanpak de beste is; durf vooral geen kritiek te geven.
Uiteraard is regelmatig beleggen in wereldwijde aandelenfondsen voor de meeste beleggers de beste optie, maar ze mogen ook beseffen dat er een serieuze survivorship bias is die leidt tot een overwict van vaak zwaar overgewaardeerde toppers.
De juiste lottonummers presteren ook beter.Een kleine selectie aandelen presteert beter dan gemiddeld, als je die kan selecteren doe je veel beter. Sommige holdings hebben potentieel kennis en ervaring die hen helpt in deze selectie.
Zowel de juiste lottonummers raden, als de juiste selectie aandelen selecteren is moeilijk, en zeker moeilijk herhaalbaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
In het laatste nummer van Clickx Magazine was er een artikel over de sterke opkomst van het Internet eind vorige eeuw. Bracht een hoop bedrijven met zich mee die toen hoge toppen scheerden, nu niet eens meer bestaan en iedereen jonger dan 30 kent de naam niet eens meer. Netscape om maar iets te noemen bvb? Pets.com? Boo.com?AltaVista?
Geef mij maar een saaie holding die verstandig door een familie wordt bestuurd die omringd wordt door een competent team en die over meerdere decennia bekeken waarde creëren in de 1ste plaats voor zichzelf uiteraard, maar ook voor de aandeelhouders. Stijgend dividend track record eveneens over decennia zonder zot te doen of er voor te gaan lenen (Hallo Telenet?). Ik doe aan intergenerationeeel beleggen, niet aan gokken of speculeren. Ja, Sofina is op een bepaald punt meer dan gehalveerd maar ze waren daarvoor ook abnormaal sterk gestegen als “Schone Slaapster” zijnde. Kostte me op papier, nu ja in Excel, veel geld maar geen seconde mijn slaap voor gelaten.
Met Nvidia / Elon Trump euh Musk etc zou ik dat wel doen, ik verkies mijn nachtrust…
Geef mij maar een saaie holding die verstandig door een familie wordt bestuurd die omringd wordt door een competent team en die over meerdere decennia bekeken waarde creëren in de 1ste plaats voor zichzelf uiteraard, maar ook voor de aandeelhouders. Stijgend dividend track record eveneens over decennia zonder zot te doen of er voor te gaan lenen (Hallo Telenet?). Ik doe aan intergenerationeeel beleggen, niet aan gokken of speculeren. Ja, Sofina is op een bepaald punt meer dan gehalveerd maar ze waren daarvoor ook abnormaal sterk gestegen als “Schone Slaapster” zijnde. Kostte me op papier, nu ja in Excel, veel geld maar geen seconde mijn slaap voor gelaten.
Met Nvidia / Elon Trump euh Musk etc zou ik dat wel doen, ik verkies mijn nachtrust…