Payconiq wordt niet Wero
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Payconiq wordt niet Wero
Heeft volgens mij nog meer met niet-technische dingen te maken.
Tja, in de toekomst moeten we wellicht gewoon niet meer parkeren, want we komen nooit meer buiten.Samsara schreef: ↑27 november 2024, 18:00 Ze verplichten je haast om erin mee te gaan. Want het probleem is dat je anders de app(s) in kwestie niet langer kan gebruiken, app(s) die vaak nog de enige optie zijn om van de diensten gebruik te kunnen maken. In dit geval parkeerautomaten. Ik zie er steeds minder en die zullen op termijn, net zoals telefooncellen, volledig verdwijnen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor mij is de oplossing voor het Keytrade probleem niet de Payconic app koppelen met mijn bankrekening, maar koppelen met de bankkaart van een andere bank.Samsara schreef: ↑27 november 2024, 18:06 Ah kijk, mocht je Keytrade gebruiken voor Payconiq dan had je dit geweten. Het is namelijk de enige mogelijkheid om p2p transacties uit te voeren: betaalverzoeken via de contactlijst. Je ziet, die bank heeft ook educatieve voordelen.
Een andere optie is de oude, klassieke overschrijving. Dat heb ik al meermaals moeten doen bij een kleine zelfstandige omdat met de QR-code betalen dus niet werkt.
Bij handelaars kan ik normaal gezien eender welke bankkaart met Payconic gebruiken. Of meestal gebruik ik gewoon de bankkaart zelf.
Als het met QR-code bij een handelaar niet werkt, dan gebruikt die misschien Payconic als particulier ipv. als handelaar, wat wellicht niet de bedoeling is.
Ik heb ook geen nood aan betaalverzoeken via de contactlijst. Maar misschien ben ik een a-typische gebruiker.
Vanaf januari zal Crédit Mutuel Arkéa, de moeder van Keytrade ook overschakelen op Wero, daar spreken ze zelfs over overstappen van Paylib (het Franse Payconiq), wie weet volgt Keytrade ook nog.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ze verplichten je toch tot niks? Dat gedeelte van de app maakt nu eenmaal gebruik van overschrijvingen, nogal moeilijk om overschrijvingen te maken zonder rekeninggegevens..... Wil je die functionaliteit niet gebruiken, dan koppel je je bankrekening gewoon niet.Samsara schreef: ↑27 november 2024, 18:00De technische evolutie...EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 09:41
Zou kunnen.
Heb dit ook gezien met de 4411 app waar ik gewoon de rekening via mail krijg.
Toen ik iemand de app aanbeveelde kon dit enkel kiezen voor domiciliering of betalen via gsm factuur.
Dus nu raad ik die app nooit meer aan ... ;-)
Ze verplichten je haast om erin mee te gaan. Want het probleem is dat je anders de app(s) in kwestie niet langer kan gebruiken, app(s) die vaak nog de enige optie zijn om van de diensten gebruik te kunnen maken. In dit geval parkeerautomaten. Ik zie er steeds minder en die zullen op termijn, net zoals telefooncellen, volledig verdwijnen.
Ik kan bevestigen dat je tegenwoordig na het koppelen van een kaart de app niét kan gebruiken totdat je ook een rekening koppelt. Vroeger was dat niet het geval, maar nu lijkt het erop dat de app dus inderdaad niet functioneel is tot er zowel een kaart als een rekening gekoppeld wordt.
Dat heb ik een tijdje geleden ook gemerkt bij herinstallatie van de app, omdat die plots niet meer werkte. Ik wou dat helemaal niet, het was me uiteindelijk toch enigszins gelukt, maar sindsdien gebruik ik (daarom) Payconiq niet meer. Ik ben het wat beu geraakt om zulke bedrijven te volgen in al hun fratsen.alvh schreef: ↑28 november 2024, 11:09 Ik kan bevestigen dat je tegenwoordig na het koppelen van een kaart de app niét kan gebruiken totdat je ook een rekening koppelt. Vroeger was dat niet het geval, maar nu lijkt het erop dat de app dus inderdaad niet functioneel is tot er zowel een kaart als een rekening gekoppeld wordt.
Via bankapps kan je ook met bancontact betalen, en verder heb je nog bankkaarten en cash.
Controle bedoel je dan? Mja, het wordt met de dag moeilijker om de mensen in God te doen geloven, dan moeten ze het maar op een andere manier proberen e.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:15Heeft volgens mij nog meer met niet-technische dingen te maken.
Samsara schreef: ↑27 november 2024, 18:00 Ze verplichten je haast om erin mee te gaan. Want het probleem is dat je anders de app(s) in kwestie niet langer kan gebruiken, app(s) die vaak nog de enige optie zijn om van de diensten gebruik te kunnen maken. In dit geval parkeerautomaten. Ik zie er steeds minder en die zullen op termijn, net zoals telefooncellen, volledig verdwijnen.
Nu ook niet té doomy worden e.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:15 Tja, in de toekomst moeten we wellicht gewoon niet meer parkeren, want we komen nooit meer buiten.
Dat overweeg ik ook heel erg want wat heb je aan een app die nooit werkt omwille van de gekoppelde niet zo gekoppelde bank.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:20 Voor mij is de oplossing voor het Keytrade probleem niet de Payconic app koppelen met mijn bankrekening, maar koppelen met de bankkaart van een andere bank.
Klopt, maar het komt wel vaker voor dat ze denken een professioneel account te hebben en dan blijkt dan toch niet. Of het is weer een Keytrade frats.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:20 Bij handelaars kan ik normaal gezien eender welke bankkaart met Payconic gebruiken. Of meestal gebruik ik gewoon de bankkaart zelf.
Als het met QR-code bij een handelaar niet werkt, dan gebruikt die misschien Payconic als particulier ipv. als handelaar, wat wellicht niet de bedoeling is.
Op bepaalde plaatsen hebben ze ook geen betaalterminal meer om met bankkaart te betalen. Er hangt dan een sticker met een QR-code en dat is de enige manier om te betalen. Cash aanvaarden ze (soms) ook maar dan is er het probleem dat ze geen wisselgeld hebben.
Ik gebruik die betaalverzoeken via contaclijst ook enkel en alleen maar omdat de p2p QR-codes niet ondersteunt worden door Keytrade.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:20Ik heb ook geen nood aan betaalverzoeken via de contactlijst. Maar misschien ben ik een a-typische gebruiker.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eerder het verkrijgen van informatie.Samsara schreef: ↑Vandaag 16:55Controle bedoel je dan? ...EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:15 Heeft volgens mij nog meer met niet-technische dingen te maken.
Als ze enkel je betaalverrichtingen kennen via Payconic is dat één ding.
Maar als ze alle transacties van al je zichtrekeningen kennen, dat gaat toch een heel stuk verder qua waarde van de info.
We zullen enkel nog thuis en online leven en werken. Alles wordt met geautomatiseerd transport minstens dagelijks aan huis geleverd en opgehaald. Fysieke verplaatsingen van personen ook met geautomatiseerd transport maar enkel indien noodzakelijk (voor een medische operatie die niet thuis kan bv.).Samsara schreef: ↑27 november 2024, 18:00Nu ook niet té doomy worden e.EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2024, 18:15 Tja, in de toekomst moeten we wellicht gewoon niet meer parkeren, want we komen nooit meer buiten.
Zover zijn we uiteraard nog lang niet, maar in een verre toekomst is dat wel waar we naartoe gaan volgens mij.
Ja, het wordt er niet beter of gezelliger op.EarthNvstr1 schreef: ↑Vandaag 17:58Eerder het verkrijgen van informatie.
Als ze enkel je betaalverrichtingen kennen via Payconic is dat één ding.
Maar als ze alle transacties van al je zichtrekeningen kennen, dat gaat toch een heel stuk verder qua waarde van de info.
We zullen enkel nog thuis en online leven en werken. Alles wordt met geautomatiseerd transport minstens dagelijks aan huis geleverd en opgehaald. Fysieke verplaatsingen van personen ook met geautomatiseerd transport maar enkel indien noodzakelijk (voor een medische operatie die niet thuis kan bv.).
Zover zijn we uiteraard nog lang niet, maar in een verre toekomst is dat wel waar we naartoe gaan volgens mij.
In België of Frankrijk moet je binnenkort ook niet meer zijn.