Belegger newbie. Welk bankplatform?
TIP
Re: Belegger newbie. Welk bankplatform?
Bedankt! En is dat dan een oké optie? Sowieso toch beter dan via je grootbank beleggen, toch?
Bij een grootbank beleggen wordt in het algemeen afgeraden wegens hoge kosten en pover rendement. Als je maar 25 euro per maand belegt is een Keyplan geschikt voor jou. Maar geef toe, rijk ga je er niet van worden, zelfs bij een optimaal presterende beurs.
Zou eerst de fiskale korf benutten en daarna starten met beleggen.
Estate Guru believer.
De Giro aan een starter aanraden vertel er dan maar bij aan welke verplichtingen ze moeten voldoen.
De Giro is rap geschreven of de rest ook zo snel is ?
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bolero dan als je een ETF zou overwegen. Bolero is van KBC, maar je hoeft er geen klant van KBC voor te zijn.
Bij Keytrade een Keyplan dan neem ik aan.
Bij Bolero kan je éénmalig 1 brede aandelen tracker ETF aankopen. Ofwel voor 5 euro tot 1000 euro, of voor 7,5 euro tot 2500 euro.
Bij Keytrade kan je een Keyplan starten met bv. enkele brede aandelen mutual fondsen. Met 1000-2000 reserve starten met bv. 100 euro/mnd.
Of je kan ze alle 2 doen: éénmalig 1000 euro in 1 ETF bij Bolero én 50 euro/mnd in een Keyplan.
Het voordeel van een maandelijkse inleg met Keyplan is spreiding in de tijd, in 't jargon "DCA".
Vervolgens zal je je wellicht afvragen welke ETF/fondsen je best kan nemen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 5 december 2024, 12:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Alleen aangeven bij de Centrale Bank van België. Dat is alles.
Niet vergeten 2,50€ jaarlijks extra bij meeste beurzen...
Bij degiro betaal je natuurlijk ook kosten voor de front-running, dat wordt hier vaak vergeten te vertellen, waardoor de kosten vaak hoger liggen dan die van keytrade voor degelijke ordergrootte's.
Dat gezegd zijnde, als je voor 25€ aan aandelen koopt, kan frontrunning niet zoveel kwaad, aangezien het procuentueel is anyway.
I agree dat als je wilt belegger persee ( why eigenlijk) dat je dan best met een keyplan bent, who cares anyway voor dit doort bedragen...
Kies gewoon ad random iets, zou ik denken, wat geen kosten heeft in absolute getallen maar in percenten
Dat gezegd zijnde, als je voor 25€ aan aandelen koopt, kan frontrunning niet zoveel kwaad, aangezien het procuentueel is anyway.
I agree dat als je wilt belegger persee ( why eigenlijk) dat je dan best met een keyplan bent, who cares anyway voor dit doort bedragen...
Kies gewoon ad random iets, zou ik denken, wat geen kosten heeft in absolute getallen maar in percenten
Daarnaast biedt DEGIRO niet de mogelijkheid om (een deel van) de buitenlandse bronbelasting retour te krijgen.
Over aan tegeven aankopen waar geen taks is op geheven niet gesproken.
Zomaar de Giro...
Estate Guru believer.
Je kunt kiezen bij de instellingen of zij de tax automatisch inhouden of dat je dat zelf wilt doen.
Die bronbelasting is alleen een punt als je met dividend aandelen wilt beginnen.
Ik kreeg niet de indruk dat Newbee daar mee wilde beginnen.
Dus,bij degiro accumulerende ETF's kopen
en op Euronext Amsterdam...
Zo geraakt de starter stilaan over alles geinformeerd bij starten met De Giro.
Niet onbelangrijk detail voor de toekomst.
Niet onbelangrijk detail voor de toekomst.
Estate Guru believer.
Bedankt! We zijn klant bij KBC, dus we zouden idd beide kunnen doen. Over welke ETF heb ik me wel al ingelezen.EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2024, 12:38Bolero dan als je een ETF zou overwegen. Bolero is van KBC, maar je hoeft er geen klant van KBC voor te zijn.
Bij Bolero kan je éénmalig 1 brede aandelen tracker ETF aankopen. Ofwel voor 5 euro tot 1000 euro, of voor 7,5 euro tot 2500 euro.
Bij Keytrade kan je een Keyplan starten met bv. enkele brede aandelen mutual fondsen. Met 1000-2000 reserve starten met bv. 100 euro/mnd.
Of je kan ze alle 2 doen: éénmalig 1000 euro in 1 ETF bij Bolero én 50 euro/mnd in een Keyplan.
Het voordeel van een maandelijkse inleg met Keyplan is spreiding in de tijd, in 't jargon "DCA".
Wel naar Bolero gaan. Niet via KBC zelf.Summer schreef: ↑9 december 2024, 08:31Bedankt! We zijn klant bij KBC, dus we zouden idd beide kunnen doen. Over welke ETF heb ik me wel al ingelezen.EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2024, 12:38
Bolero dan als je een ETF zou overwegen. Bolero is van KBC, maar je hoeft er geen klant van KBC voor te zijn.