Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Zeer geïnteresseerd hier. Ik volg het verder op.
Uw producten met verlies verkopen, klanten kopen noemen ze dat.
Ofwel komt de winst van ergens anders. Verkoop van data, advertenties injecteren etc.
Ze gaat het niet gratis of tegen kost voor u doen
De kost om een klant op aan te sluiten is al makkelijk meer dan 250 euro.
Tegen 10 euro per maand TVT van 2 jaar gewoon al voor de aansluiting terug te verdienen
Ofwel komt de winst van ergens anders. Verkoop van data, advertenties injecteren etc.
Ze gaat het niet gratis of tegen kost voor u doen
De kost om een klant op aan te sluiten is al makkelijk meer dan 250 euro.
Tegen 10 euro per maand TVT van 2 jaar gewoon al voor de aansluiting terug te verdienen
Prioriteit is bellen en data. En bellen kan ook via WhatsApp met data.
Ik heb nu een Hey telecom abonnement van 7 euro per maand. 150 belminuten, 5GB. Tijdelijke korting van 3 euro tot eind dit jaar.
Nu zou ik 5 euro per maand betalen voor ongelimiteerd bellen en 15GB. Waarom zou ik niet overstappen?
Ik heb nu een Hey telecom abonnement van 7 euro per maand. 150 belminuten, 5GB. Tijdelijke korting van 3 euro tot eind dit jaar.
Nu zou ik 5 euro per maand betalen voor ongelimiteerd bellen en 15GB. Waarom zou ik niet overstappen?
Een veldslag gewonnen is nog niet de ganse oorlog gewonnen.
Alle vier de operatoren willen rendabel worden / blijven. Dus niemand blijft waarschijnlijk in de hoek zitten terwijl de klappen komen.
Yep, Digi zal een jaar of twee met verlies draaien om markt aandeel in te pikken, eenmaal genoeg klanten moet het rendabel worden, dus huidige tarieven zijn te bezien als tijdelijke actie. De anderen zullen wellicht ook iets moeten doen om een te grote leegloop te voorkomen, vraag is natuurlijk of ze iets tegenover die internet tarieven kunnen zetten. Voorlopig hebben ze nog het voordeel dat fiber nog niet zo uitgebreid beschikbaar is en dat veel klanten een combi formule met TV hebben. Maar goed dat er wat concurrentie is nu, wij betalen immers al jaren een stuk meer voor telecom dan onze buurlanden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niks aan toe te voegen eigenlijkUit onderzoek blijkt namelijk dat telecom in België relatief duur is en dat we erg traag zijn op vlak van innovatie. "Wat de uitrol van glasvezel betreft behoren we tot de slechtste leerlingen van Europa en ook bij de uitrol van 5G bengelen we achteraan. De gok is dat een 4e operator eventueel kan leiden tot meer concurrentie, lagere prijzen en meer innovatie."
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Belgie is niet bij de goedkopere landen voor telecom in Europa.
Je mag natuurlijk niet de prijsbreker elders vergelijken met de duurste abonnementen van telenet en proximus.
Vergelijk een Digi bv. met Yoin. Dan is Digi voor mobiel nog altijd goedkoper. En voor vast internet ook.
Zolang ze geen eigen netwerk hebben zijn ze in feite een mvno.
Ik vind het ook erg goed dat ze er zijn, in ieder geval.
Zo gauw ik op de fiber kan, zijn ze welkom.
Voor de early adopters vrees ik wel voor 101 kinderziekten.
Over hun internet schrijft test-aankoop :
"""":DIGI Fiber is momenteel enkel beschikbaar in de Anderlechtse wijk Kuregem en wordt geleidelijk verder uitgerold in Brussel. Nadien volgen andere Belgische steden en gemeenten. """"
Je mag natuurlijk niet de prijsbreker elders vergelijken met de duurste abonnementen van telenet en proximus.
Vergelijk een Digi bv. met Yoin. Dan is Digi voor mobiel nog altijd goedkoper. En voor vast internet ook.
Zolang ze geen eigen netwerk hebben zijn ze in feite een mvno.
Ik vind het ook erg goed dat ze er zijn, in ieder geval.
Zo gauw ik op de fiber kan, zijn ze welkom.
Voor de early adopters vrees ik wel voor 101 kinderziekten.
Over hun internet schrijft test-aankoop :
"""":DIGI Fiber is momenteel enkel beschikbaar in de Anderlechtse wijk Kuregem en wordt geleidelijk verder uitgerold in Brussel. Nadien volgen andere Belgische steden en gemeenten. """"
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Kijk eens terug hoe het gelopen is met de andere markt krakers....na een paar jaar verkopen ze hun klanten aan één van de gevestigde operatoren...vaak ook die waarvan ze het netwerk gebruiken.
Bij mij moeten ze alvast niet afkomen om nog 1 of 2 kabels aan mijn gevel te nieten.
Bij mij moeten ze alvast niet afkomen om nog 1 of 2 kabels aan mijn gevel te nieten.
En waarom zijn de echt goeie dealtjes altijd alleen in Anderlecht te krijgen ?
Maar serieus, als iemand het mobiele abo neemt, hoop ik dat ze hier hun bevindingen komen posten. Ikzelf wacht wat af op kinderziektes.
Maar serieus, als iemand het mobiele abo neemt, hoop ik dat ze hier hun bevindingen komen posten. Ikzelf wacht wat af op kinderziektes.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die hun site is precies door een gebuisde eerstejaars student IT gebouwd ... Amper info te krijgen en je moet al al je gegevens achterlaten om nog maar te zien of je in aanmerking komt, wat een amateurs ... Hoop dat ze snel failliet gaan, dan nog liever veel teveel betalen dan bij zo'n bende terechtkomen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Precies. In Frankrijk is het sinds enige maanden ook een rage die goedkope(re) abonnementen.
Of misschien gaan die mensen die relatief weinig ge(ver)bruiken t.o.v. de gemiddelde ge(ver)bruiker nu ook meer marktconform betalen?
Ook in roamingtarieven geven ze er lappen op :
https://www.digi-belgium.be/en/roaming-configurator
Vanuit Thailand en Canada :
lokaal gesprek, oproep ontvangen, uitgaand naar België : 10 cent per minuut.
Per verzonden SMS : 9 cent.
Internationaal : (vanuit België)
Naar China: 7.2 cent per minuut
Naar Canada: 1,2 cent per minuut
https://www.digi-belgium.be/en/roaming-configurator
Vanuit Thailand en Canada :
lokaal gesprek, oproep ontvangen, uitgaand naar België : 10 cent per minuut.
Per verzonden SMS : 9 cent.
Internationaal : (vanuit België)
Naar China: 7.2 cent per minuut
Naar Canada: 1,2 cent per minuut