Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Lirec en co mikken op de verkeerde personen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Pure jaloezie op mensen die wel iets bereikt hebben in het leven. Zielige bende.
Re: Rijden met EV vs ICE
Het EV verhaal begint alsmaar meer barsten te vertonen. Dat krijg je als je zaken door de mensen hun strot duwt. De enigen die dat niet lijken te snappen zijn politici en roze wolkjes.
https://www.hln.be/auto/in-2035-toch-ge ... ~abb6baac/
https://www.hln.be/auto/in-2035-toch-ge ... ~abb6baac/
Re: Rijden met EV vs ICE
Makkelijk hoor, mensen die hard gewerkt hebben, zuinig geleefd hebben en hun geld steeds in hun bedrijf(je) hebben geïnvesteerd. Mensen die goed nagedacht hebben en nooit van uitkeringen gebruik hebben gemaakt, af te doen met "mensen die een vette protie chance hebben gehad".Lirec schreef: ↑Gisteren 15:29Dat heeft niets met afgunst te maken.
Die rijken mogen gerust meer en veel hebben van mij, ik gun het ze van harte, maar een faire bijdrage is op zijn plaats. Die bijdrage:
-zal die categorie niet plots arm maken
-is een vergoeding voor het aandeel van de maatschappij/overheid/medemens voor de voorzieningen/werk/kader/infrastructuur/opleiding genoten met die publieke voorzieningen die maakten dat ze zo rijk zijn kunnen worden.
Rijken overschatten altijd hun eigen persoonlijke aandeel - hard werken/slim zijn/... - hoe ze tot die rijkdom zijn gekomen.
En onderschatten systematisch en enorm de externe factoren - zie hierboven - hoe ze tot die rijkdom zijn gekomen.
Alsook: er is (bijna) altijd een dikke vette portie chance nodig.
Gegeven je reactie:
-behoor je nu tot de rijken?
-of de domme niet-rijken die verkeerdelijk denkt zelf getroffen te gaan worden
Ik gok de 2e categorie. Uit de eerste categorie zijn er zeer weinig die zich gaan bezighouden met het spaargids-forum
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Inderdaad, als de grootste fractie in Europa het al niet meer wil, wetende dat er nog andere fracties zijn zoals de rechts-nationalisten die hier ook vanaf willen, zal het niet lang meer duren voor het bye bye EV verhaal is. Trouwens als er volgend jaar nog wat meer ontslagen in Duitsland zullen worden aangekondigd zal het zeer snel gedaan zijn met het 2035 verhaal ...Kwakkie schreef: ↑Gisteren 20:15 Het EV verhaal begint alsmaar meer barsten te vertonen. Dat krijg je als je zaken door de mensen hun strot duwt. De enigen die dat niet lijken te snappen zijn politici en roze wolkjes.
https://www.hln.be/auto/in-2035-toch-ge ... ~abb6baac/
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Rijden met EV vs ICE
Hoe gaat het op je werk met de EV's ? Gaan die dat nog eens doen ?
Persoonlijk denk ik dat er geen volledige transitie naar elektrisch rijden gaat komen tegen 2035 maar ook geen volledige afschaffing van de EV.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:38
Inderdaad, als de grootste fractie in Europa het al niet meer wil, wetende dat er nog andere fracties zijn zoals de rechts-nationalisten die hier ook vanaf willen, zal het niet lang meer duren voor het bye bye EV verhaal is. Trouwens als er volgend jaar nog wat meer ontslagen in Duitsland zullen worden aangekondigd zal het zeer snel gedaan zijn met het 2035 verhaal ...
Doordat er veel EV's op de markt komen tweedehands bij einde leasing wordt het marktaandeel van elektrische wagens wel groter en groter in de toekomst.
Niet voor elke gebruiker is een EV de beste keuze.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ben benieuwd welke kaart de leasingmaatschappijen gaan trekken. Ze hebben deze rit alvast hun broek gescheurd. Dat kunnen ze zich geen 2x na elkaar permitteren. Als de restwaarde van een geleasde EV op het huidige niveau blijft, dan ziet het er niet goed uit. Tenzij je mensen die nu een BMW i5 als firmawagen hebben genoegen zullen nemen met een elektrische MG ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Denk dat zij de richting niet zullen veranderen, enkel hun prijzen naar hun klanten toe. De bedrijven willen EV's, omwille van de aftrek/ "groen" imago, die zullen ze dan ook krijgen; rekening houdende met de veel lagere restwaarde en dus een veel hogere lease kost.pukkie007 schreef: ↑Gisteren 21:25 Ben benieuwd welke kaart de leasingmaatschappijen gaan trekken. Ze hebben deze rit alvast hun broek gescheurd. Dat kunnen ze zich geen 2x na elkaar permitteren. Als de restwaarde van een geleasde EV op het huidige niveau blijft, dan ziet het er niet goed uit. Tenzij je mensen die nu een BMW i5 als firmawagen hebben genoegen zullen nemen met een elektrische MG ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat laatste is woord is cruciaal, wie vandaag een auto koopt kan kiezen welke optie best past binnen zijn budget en gebruikspatroon. Blijkbaar is een EV voorlopig nog niet goed genoeg om meer dan 5% van de kopers te verleiden.haelewyn schreef: ↑Gisteren 20:54 ….
Persoonlijk denk ik dat er geen volledige transitie naar elektrisch rijden gaat komen tegen 2035 maar ook geen volledige afschaffing van de EV.
Doordat er veel EV's op de markt komen tweedehands bij einde leasing wordt het marktaandeel van elektrische wagens wel groter en groter in de toekomst.
Niet voor elke gebruiker is een EV de beste keuze.
Die keuze dwangmatig opleggen aan de overige 95% is dom en zal alleen maar leiden tot ergernis, economische schade en een (nog groter) wantrouwen in de bekwaamheid van politici.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Dit is de nagel op de kop slaan.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Kijk, je kunt daar filosofische discussies over voeren. Mensen die succesvol ondernemer zijn; zijn vaak erg intelligent en/of hebben een bepaald talent. Is intelligentie of het hebben van talent niet bij uitstek een geluksfactor?Finny10 schreef: ↑Gisteren 20:21 Makkelijk hoor, mensen die hard gewerkt hebben, zuinig geleefd hebben en hun geld steeds in hun bedrijf(je) hebben geïnvesteerd. Mensen die goed nagedacht hebben en nooit van uitkeringen gebruik hebben gemaakt, af te doen met "mensen die een vette protie chance hebben gehad".
Maar. En dit is niet aan Finny gericht: accepteer eens dat het leven nu eenmaal niet eerlijk is en het nooit zal zijn. De plek en de tijd waarin je geboren bent spelen zulk een grote rol. Het talent van een Steve Jobs was wellicht waardeloos geweest tijdens de middeleeuwen. Hij zou de eerste geweest zijn die sterft op het slagveld.
Wat belangrijk is, is dat we er met zijn allen zoveel mogelijk op vooruit gaan. En dat zal nu eenmaal met oneerlijkheid en ongelijkheid gepaard gaan. Wie vandaag van een bijstandsuitkering leeft, heeft meer comfort dan John Rockefeller in de 19e eeuw. En toch zijn we niet tevreden. Alle vooruitgang is er gekomen dankzij kapitalistische systemen, gedreven door hebzuchtige ondernemers en de ontelbare arbeiders die het zware werk deden. Kapitalistische systemen zijn niet perfect en dienen sociaal gecorrigeerd te worden. Maar verwar het kind niet met het badwater.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Hmm. Eigenlijk heb je nooit keuzevrijheid. Elke auto die je koopt, of het nu een EV is of een gewone benzinewagen, moet voldoen aan een gigantische hoop eisen:
- uitstootnormen
- geluidsnormen
- veiligheidsnormen
- normen omtrent de wendbaarheid
- normen voor wat betreft massa en dimensies
- normen voor wat betreft materiaalgebruik, gebruik van chemicalieen
- normen omtrent de productie, distributie etc
- normen omtrent na-verkoop, onderhoud,..
En ga zo maar door. Zelfs de inbouwhoogte van de richtingaanwijzers (of voor jullie Vlamingen: "pinkers") is via normen voorgeschreven. De lichtsterkte is niet vrij te kiezen, het interval van de lichtpulsen is niet vrij te kiezen, de kleur is niet vrij te kiezen,...
En eens een auto gekocht, kun je er niet eens mee rijden zoals je wilt. Dit kan bvb enkel aan een door de overheid gereguleerde snelheid gebeuren.
Net zoals je vandaag geen auto meer mag verkopen zonder ABS en airbags is het niet abnormaal om te stellen dat er vanaf een bepaalde dag in de toekomst geen nieuwe auto's meer met lokale CO2 uitstoot mogen verkocht worden. Het is niet meer dan een verderzetting van de gewenste trend om minder te gaan uitstoten. Of dat wenselijk is, is een andere discussie. Maar je idee van keuzevrijheid...
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 13 december 2024, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06 aug 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
1. Sinds wanneer moeten we medelijden hebben met leasingmaatschappijen? Ze hebben decennia lang goed verdiend aan het model van de bedrijfswagen. Nu gaan ze eens een paar moeilijke jaren zien, boehoehoe. Ik zal mijn zakdoek uitlenen.pukkie007 schreef: ↑Gisteren 21:25 Ben benieuwd welke kaart de leasingmaatschappijen gaan trekken. Ze hebben deze rit alvast hun broek gescheurd. Dat kunnen ze zich geen 2x na elkaar permitteren. Als de restwaarde van een geleasde EV op het huidige niveau blijft, dan ziet het er niet goed uit. Tenzij je mensen die nu een BMW i5 als firmawagen hebben genoegen zullen nemen met een elektrische MG ...
2. In de praktijk blijken de Xpengs en BYDs van deze wereld een stuk beter dan die BMW i5. Mensen die de overstap maken zijn daar erg blij mee. Daar zit het echte probleem.