Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
De spreadkosten bv bij opties verdwijnen niet noodzakelijk in de zakken van saxo, maar van van andere profesionele partijen die zich daar mee bezighouden. En op de markt zitten uiteraard meerdere banken, dus het geld verdwijnt niet naar de bank waar je bent aangesloten noodzakelijk, maar mogelijk naar een andere bank.
Klopt, Paul. Ik, en niet alleen ik, dacht een tijdje geleden dat Saxo daar nog tussen stond. Bvb bij een obligatie staat een bid van 95 bij Saxo terwijl er eigenlijk op de markt een bid is van 95,5. Waarbij Saxo dan koopt van u aan 95 en dan zelf verkoopt aan de bid van 95,5. Maar ik denk dus dat dat niet klopt.
Een vraagje aan de mede-armoezaaiers zoals ik:
Ik ontving een mail van Saxo bank met de melding dat ze op 20/12 mijn te betalen effectentaks gaan doorstorten, met het advies om te zorgen dat er tegen dan genoeg cash op de rekening staat.
Dan volgt een hele epistel over hoe de effectentaks berekend wordt, aan de hand van een fictief voorbeeld.
Er staat echter niet in hoeveel mijn te betalen effectentaks dan wel is.
Ik vind het ook niet direct terug op hun platform.
Als ik het aan hun AI-chatrobot vraag krijg ik nog eens hetzelfde te lezen als wat in de mail staat.
Weet iemand waar ik de te betalen effectentaks op hun platform kan zien?
Ik ontving een mail van Saxo bank met de melding dat ze op 20/12 mijn te betalen effectentaks gaan doorstorten, met het advies om te zorgen dat er tegen dan genoeg cash op de rekening staat.
Dan volgt een hele epistel over hoe de effectentaks berekend wordt, aan de hand van een fictief voorbeeld.
Er staat echter niet in hoeveel mijn te betalen effectentaks dan wel is.
Ik vind het ook niet direct terug op hun platform.
Als ik het aan hun AI-chatrobot vraag krijg ik nog eens hetzelfde te lezen als wat in de mail staat.
Weet iemand waar ik de te betalen effectentaks op hun platform kan zien?