geschatte waarde verbruik fluvius
Re: geschatte waarde verbruik fluvius
Maar jongen toch, dit is helemaal geen correcte manier om een verbruiksmeter te testen, ze gaan u daar vierkant mee uitlachen bij FluviusvoorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 02:03 Ik heb trouwens vorige week de test gedaan met een mixer, die ik had meegenomen naar Spanje. Op zich 1800W vermogen. Test was een glas melk en een banaan mixen. Ik had daar een verbruik van 1950-2050W extra toen ik dit deed. Hier had ik een extra verbruik van 2200-2350W. Toch een klein verschil niet ? Ofwel is mijn digitale meter, die ik al 10 jaar heb in Spanje ook kapot en betaal ik daar ook te weinig ...
@vortex
Wat is uw mening over de betrouwbaarheid van de metingen door de digitale meters van Fluvius?
Welke maatregelen eo voorzieningen adviseert u voordat de onderaannemer van Fluvius mijn digitale meters voor electriciteit en water plaatst?
Wat is uw mening over de betrouwbaarheid van de metingen door de digitale meters van Fluvius?
Welke maatregelen eo voorzieningen adviseert u voordat de onderaannemer van Fluvius mijn digitale meters voor electriciteit en water plaatst?
Dat die correct meten, ik heb ondertussen twee jaar een digitale gas en elektriciteitsmeter, die zijn samen op minder dan twee uur geïnstalleerd en heb daar nog geen problemen of abnormale verbruiken mee gehad. Het komt wel eens voor dat er tijdelijk geschatte verbruiken worden weergegeven maar die veranderen na een paar dagen wel weer in effectief gemeten waardes. Het grootste voordeel is wat mij betreft de mogelijkheid om voor een maandelijkse afrekening te kiezen, geen gezever meer met te hoge voorschotten en je hebt direct zicht op je verbruik. Als voorzorg kun je een foto nemen van de oude tellers, dan heb je een bewijs mocht er eventueel een foute afrekening volgen. Voor de rest hoef je niks te doen, behalve zorgen dat de plaats toegankelijk is uiteraard.
Hier, dezelfde ervaring. Heel tevreden over mijn digitale meter (met maandelijkse afrekening). Heb zelf nog een P1-meter aangekocht (30 Euro) waardoor ik nu mijn electriciteits-, gas en waterverbruik kan aflezen op mijn laptop (en dit zo goed als in real-time). Bovendien heb ik ook een zicht op mijn pieken (capaciteitstarief) waardoor ik deze meer heb kunnen spreiden en bijna nooit meer met een piek boven de 3kW zit.vortex schreef: ↑Gisteren 11:45Dat die correct meten, ik heb ondertussen twee jaar een digitale gas en elektriciteitsmeter, die zijn samen op minder dan twee uur geïnstalleerd en heb daar nog geen problemen of abnormale verbruiken mee gehad. Het komt wel eens voor dat er tijdelijk geschatte verbruiken worden weergegeven maar die veranderen na een paar dagen wel weer in effectief gemeten waardes. Het grootste voordeel is wat mij betreft de mogelijkheid om voor een maandelijkse afrekening te kiezen, geen gezever meer met te hoge voorschotten en je hebt direct zicht op je verbruik. Als voorzorg kun je een foto nemen van de oude tellers, dan heb je een bewijs mocht er eventueel een foute afrekening volgen. Voor de rest hoef je niks te doen, behalve zorgen dat de plaats toegankelijk is uiteraard.
Dank u voor de uitleg.vortex schreef: ↑Gisteren 11:45Dat die correct meten, ik heb ondertussen twee jaar een digitale gas en elektriciteitsmeter, die zijn samen op minder dan twee uur geïnstalleerd en heb daar nog geen problemen of abnormale verbruiken mee gehad. Het komt wel eens voor dat er tijdelijk geschatte verbruiken worden weergegeven maar die veranderen na een paar dagen wel weer in effectief gemeten waardes. Het grootste voordeel is wat mij betreft de mogelijkheid om voor een maandelijkse afrekening te kiezen, geen gezever meer met te hoge voorschotten en je hebt direct zicht op je verbruik. Als voorzorg kun je een foto nemen van de oude tellers, dan heb je een bewijs mocht er eventueel een foute afrekening volgen. Voor de rest hoef je niks te doen, behalve zorgen dat de plaats toegankelijk is uiteraard.
Moet ik de CV (op stookolie) en de Telenet-modem uitschakelen bij de start van de werkzaamheden?
Bij het schrijven dat ik kreeg van Fluvius stond vermeld dat voor alle toestellen,gekoppeld aan het electriciteitsnet, de stekkers uit de stopcontacten moesten verwijderd worden bij de start van het plaatsen van de digitale meters.
Ik heb een electriciteitscontract bij ENGIE; blijft dat bewaard na plaatsen van de digitale meters?
De technieker gaat sowieso de hoofdzekering en onderbreker afzetten tijdens de werken, al je toestellen gaan dus even zonder stroom zitten. Destijds hebben ze mij niet gevraagd om stekkers uit te trekken, je kan dat eventueel doen of als je automatische zekeringen hebt die afzetten. Leverancier blijft uiteraard Engie en je contract loopt gewoon verder, moet je zelf niks voor ondernemen, niet te veel zorgen over maken, een meter wissel stelt niet zo veel voor en die mannen doen niks anders.
-
- Newbie
- Contacteer:
Amai,wat een gedoe over de DM.
Hier hangt er al eentje sinds 2019. Dat ding doet gewoon zijn werk. Het enige wat niet goed werkt is de opvolging via het fluvius portaal. Dat is niet real time,dus heb je er niets aan om je direct verbruik op te volgen. Daarvoor doet de P1 meter van homewizard zijn werk.
Dat de gemaakte afspraken van het verleden niet nagekomen worden klopt dan weer wel.
Hier hangt er al eentje sinds 2019. Dat ding doet gewoon zijn werk. Het enige wat niet goed werkt is de opvolging via het fluvius portaal. Dat is niet real time,dus heb je er niets aan om je direct verbruik op te volgen. Daarvoor doet de P1 meter van homewizard zijn werk.
Dat de gemaakte afspraken van het verleden niet nagekomen worden klopt dan weer wel.