ETF Portefeuille
TIP
Re: ETF Portefeuille
‘Hangmatbeleggen’ is verkozen tot Woord van het Jaar 2024. Het woord kreeg 46,8 procent van de stemmen achter zich in de verkiezing die door Van Dale georganiseerd werd in samenwerking met VRT. Zilver en brons gingen naar ‘voorkauwgeneratie’ en ‘klimaatarts’, met respectievelijk 13,6 en 12,2 procent. ‘Hangmatbeleggen’ is passief beleggen door te investeren in indexfondsen en trackers. (De Morgen)MeneerParmentier schreef: ↑2 december 2024, 11:08 Koop en lees "de Hangmatbelegger" van Tim Nijsmans.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Prachtig. Leuk weetje: het is de uitgever die te term hangmatbelegger bedacht. Ze zochten een pakkende titel voor het boek, en dit was de suggestie van de uitgever.
Aanvankelijk was Tim Nijsmans er niet zo'n grote fan van, maar ik denk dat hij nu wel bijgedraaid is. Overigens is het boek een leuk cadeautje voor onder de kerstboom.
Aanvankelijk was Tim Nijsmans er niet zo'n grote fan van, maar ik denk dat hij nu wel bijgedraaid is. Overigens is het boek een leuk cadeautje voor onder de kerstboom.
Ik vind het zelf ook niet zo een geslaagd woord. Is een hangmat nou zo een veel gebruikt accessoire? Ik zou iets gezocht hebben met 'lui' of 'bed', maar die woorden zijn misschien te pejoratief. Anders iets met 'rustig' of 'gerust'.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het noemt 'hangmatbeleggen' omdat je - net als bij een hangmat - al vlug beseft dat er betere dingen bestaan om je geld in te stoppen.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Iedereen weet toch wat een hangmat is, en de associatie die we hebben met het voorwerp beschrijft toch exact de essentie? Is het feit dat het verkozen werd tot woord van het jaar dan geen bewijs dat het makkelijk bekt en ludiek beschrijft wat het is?
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Het grootste nadeel aan het woord is dat het te makkelijk pejoratief geïnterpreteerd wordt. Terwijl het eigenlijk gaat om iemand die superieure resultaten behaalt. Daarom dat het toch leuk is dat het als werkwoord wordt opgenomen. Op de website van VRT werd er verkeerdelijk vermeld dat het gaat om "snel rijk worden". Dit heeft men inmiddels gecorrigeerd naar "geduldig maar eenvoudig rijk".Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 09:05 Het noemt 'hangmatbeleggen' omdat je - net als bij een hangmat - al vlug beseft dat er betere dingen bestaan om je geld in te stoppen.