MeDirect: nieuwe klant worden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect: nieuwe klant worden
Bij een bank met loketdiensten kan je van uw oren gaan maken ( als da nodig moest zijn ) als er ook klanten aanwezig zijn.. Heeft altijd wel wa meer inpact.. Imago van de bank en het personel daar.. en ga je ni buiten voor het opgelost is..
Met internetbank : mails : telefoons met doorverwijzingen enz. enz.
Het probleem is niet die Bib.
Maar het gewoon niet weten hoe daar veilig in te loggen.
Bij het afsluiten alle ingebrachte gegevens te verwijderen.
Daar wringt bij menigeen het schoentje zeker.
Een openbare pc of een prive is even veilig.
Diegene die een openbare pc gebruiken zijn het veiligheids probleem.
Men moet geen computer nerd zijn om kunnen te zien wat men soms achterlaat aan gegevens.
Estate Guru believer.
Als je kijkt naar de voorwaarden om klant te worden, dan zijn er twee opties. Je bent dus niet verplicht om in real time een selfie te nemen. Het is slechts één van de twee mogelijkheden. Dit staat bij punt twee: "U wordt begeleid om een duidelijke kopie van de voor- en achterkant van een geldige Belgische identiteitskaart op te laden en tevens een selfie te maken. U kan hiervoor kiezen uit de volgende 2 opties:Nefertari schreef: ↑6 juni 2020, 11:14 Als ik momenteel nog zou moeten nieuwe klant worden, zou ik dat in ieder geval niet zien zitten.
Sommige hier opgenoemde ideeën (al-dan-niet humoristisch bedoeld) gaan niet op.
Want ze vragen om "een selfie in realtime" te maken, op het ogenblik dat je online de aanvraag aan het doen bent om klant te kunnen worden. Met stap voor stap begeleiding voor opladen van eID en selfie.
°Gebruik uw smartphone om uw identiteitskaart te fotograferen en een selfie te nemen.
°Upload een foto of scan van uw identiteitskaart en maak een selfie met de camera op uw elektronische apparaat (bijv. Webcam aangesloten op uw computer)."
Je kan dus perfect een selfie nemen of laten nemen en die uploaden in het systeem.
Ik doelde op de post van platin net voor mij. Hij zei dat het in de bib gratis is om een foto te nemen van jezelf en dat je die foto dan ook gratis naar je mailadres kon doorsturen. Het is uiteraard niet de bedoeling om daar een rekening te openen. Je moet dan naar huis gaan en daar je rekening openen en je foto uploaden.
Hoe kunnen ze weten of de selfie gemaakt is op het ogenblik van het openen van de rekening of een uur eerder en wat kan het hen schelen? Zolang de personen op de selfie en de identiteitskaart maar dezelfde zijn.
Ik denk dat ook. Ik vermoed zelfs dat je een geldige "selfie" kan uploaden door een gewone foto in te scannen die dateert uit de periode van de foto op je identiteitskaart.
@Yaris en @LilaB,
Kijk: misschien bedoelt MeDirect niet hetzelfde, als wat ikzelf versta onder een "selfie in realtime".
En jullie verstaan hier blijkbaar ook iets anders onder dan ikzelf.
Mijn redenering is als volgt, waarmee ik niet wil zeggen alleen ik de waarheid in pacht heb. Alles zal ervan afhangen of MeDirect er dezelfde uitleg voor heeft of niet.
-Indien je gewoon een selfie, die op voorhand gemaakt is, mag doorsturen:
wat is dan het verschil met een gewone (pas)foto? Of denken jullie dat dit dan ook kan?
-Zo ja: welke zin zou dit dan hebben? MD vraagt kopie van je eID, waar je pasfoto al op staat. Dan hebben ze toch geen extra foto of vooraf gemaakte selfie meer nodig?
-De reden dat ze die selfie rechtstreeks tijdens de online-aanvraag eisen, is toch omdat ze willen zien of de persoon die de aanvraag doet, dezelfde is als diegene op de "realtime selfie"? (met een vooraf genomen selfie/foto kan men immers foefelen)
-De betekenis van "realtime" volgens Wikipedia:
Kijk: misschien bedoelt MeDirect niet hetzelfde, als wat ikzelf versta onder een "selfie in realtime".
Mijn redenering is als volgt, waarmee ik niet wil zeggen alleen ik de waarheid in pacht heb. Alles zal ervan afhangen of MeDirect er dezelfde uitleg voor heeft of niet.
-Indien je gewoon een selfie, die op voorhand gemaakt is, mag doorsturen:
wat is dan het verschil met een gewone (pas)foto? Of denken jullie dat dit dan ook kan?
-Zo ja: welke zin zou dit dan hebben? MD vraagt kopie van je eID, waar je pasfoto al op staat. Dan hebben ze toch geen extra foto of vooraf gemaakte selfie meer nodig?
-De reden dat ze die selfie rechtstreeks tijdens de online-aanvraag eisen, is toch omdat ze willen zien of de persoon die de aanvraag doet, dezelfde is als diegene op de "realtime selfie"? (met een vooraf genomen selfie/foto kan men immers foefelen)
-De betekenis van "realtime" volgens Wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/RealtimeRealtime
Een taak in een door software gecontroleerd systeem wordt realtime genoemd (of "uitvoerbaar in reële tijd, in real time") als de gecombineerde reactie- en uitvoertijd van de taak korter is dan de maximale tijd die is toegestaan, rekening houdend met invloeden van buitenaf.
Nefertari
De banken willen weten of de kandidaat-klant wel diegene is die hij zegt dat hij is. Er zijn nu eenmaal valse identiteitskaarten in omloop. Door een selfie te vragen, kunnen ze beter controleren dat het om een echt persoon gaat.
De banken willen weten of de kandidaat-klant wel diegene is die hij zegt dat hij is. Er zijn nu eenmaal valse identiteitskaarten in omloop. Door een selfie te vragen, kunnen ze beter controleren dat het om een echt persoon gaat.
Er staat nergens dat er een selfie in realtime moet genomen worden, toch niet in de voorwaarden van mijn MeDirectNefertari schreef: ↑8 juni 2020, 12:33 @Yaris en @LilaB,
-De betekenis van "realtime" volgens Wikipedia:https://nl.wikipedia.org/wiki/RealtimeRealtime
Een taak in een door software gecontroleerd systeem wordt realtime genoemd (of "uitvoerbaar in reële tijd, in real time") als de gecombineerde reactie- en uitvoertijd van de taak korter is dan de maximale tijd die is toegestaan, rekening houdend met invloeden van buitenaf.
Dit staat er:
"U wordt begeleid om een duidelijke kopie van de voor- en achterkant van een geldige Belgische identiteitskaart op te laden en tevens een selfie te maken. U kan hiervoor kiezen uit de volgende 2 opties:
Optie 1: Gebruik uw smartphone om uw identiteitskaart te fotograferen en een selfie te nemen.
Optie 2: Upload een foto of scan van uw identiteitskaart en maak een selfie met de camera op uw elektronische apparaat.
Nergens iets van realtime hoor. Er wordt geen datum en uur gevraagd.
Ik vind de vragen en antwoorden ter zake van medirect verwarrend.
Alleen bij de volgende vraag wordt er over realtime gesproken. NIET in het antwoord erop:
"Ik kan geen selfie in realtime maken. Kan ik een MeDirect klant worden?
Helaas is het niet mogelijk om een MeDirect klant te worden als u niet de mogelijkheid heeft om een selfie te maken via een smartphone of via de camera op uw laptop of computer (bijv. webcam)."
Ik vrees dat medirect zelf zal moeten worden geinterpelleerd voor een duidelijker antwoord: moet de selfie in realtime of niet?
Alleen bij de volgende vraag wordt er over realtime gesproken. NIET in het antwoord erop:
Helaas is het niet mogelijk om een MeDirect klant te worden als u niet de mogelijkheid heeft om een selfie te maken via een smartphone of via de camera op uw laptop of computer (bijv. webcam)."
Ik vrees dat medirect zelf zal moeten worden geinterpelleerd voor een duidelijker antwoord: moet de selfie in realtime of niet?
In het antwoord van MD wordt niet over realtime gesproken. Ik denk ook niet dat het mogelijk is om te bewijzen dat je foto in realtime genomen wordt. Ze willen gewoon een selfie.jeff schreef: ↑8 juni 2020, 13:43 Ik vind de vragen en antwoorden ter zake van medirect verwarrend.
MeDirect is trouwens niet zo schitterend in hun antwoord op vragen van klanten, heb ik zelf al mogen ondervinden.
En snel zijn ze ook al niet.
Ben al blij dat je geen selfie moet maken om er weg te geraken.
Ik ga de dag niet afwachten dat ik bij die bank een echt probleem heb.
Iemand die weet hoe je die selfie-procedure succesvol kunt afronden? Na het invoeren van voor- en achterkant van je paspoort, loop ik vast op de laptop-selfie in real time. Je verschijnt in beeld, krijgt 30 seconden, geven je aanwijzingen (kom dichterbij, glimlach, kijk recht voor u ..), dat doe je dus allemaal, maar na 30 seconden is de selfie dus telkens verlopen en mislukt. Ik zie nergens iets waar je zelf op kunt drukken voor die selfie, dus ik neem aan dat MeDirect de selfie moet voltooien. En die doen dat dus niet omdat ik niet genoeg (meer) op mijn acht jaar oude pasfoto lijk?