De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Alhoewel Voka toch veel moeite doet.
Kunnen we even terug naar de beurs van vandaag en genieten van mijn momentje op 103,70 a.u.b. Het mag ook eens meezitten hé.
En ja, als we er toch nog onder door gaan, koop ik opnieuw wat bij
En ja, als we er toch nog onder door gaan, koop ik opnieuw wat bij
Dan heb je nog niet genoeg ervaring. Er waren meer rente verlagingen verwacht door de markt volgend jaar, alles moet hierdoor gerepriced worden (van aandelen, tot vastgoed, tot bonds, futures, opties). Eenvoudig uitgelegd is dat dus zo simpelPieter1985 schreef: ↑Gisteren 10:33Soms krijg je er toch kop noch staart aan. Iedereen kijkt al weken uit naar die renteverlaging, want die gaat opnieuw een bijkomende boost betekenen. En dan komt die renteverlaging er effectief, met de boodschap dat er volgend jaar nog bijkomende verlagingen aankomen => alles in het rood.karine schreef: ↑Gisteren 10:18 Jerome Powell, voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, knipte gisteren zoals verwacht voor de derde keer op rij de rente bij, tot maximaal 4,5 procent, maar gaf meteen ook aan dat verdere renteverlagingen in 2025 maar zeer mondjesmaat zullen verlopen.
Dit in contrast met de Europese Centrale Bank, die vorige week duidelijk aangaf dat de rente ook in 2025 nog een stuk lager kan.
Lijkt me vooral goed voor de vastgoedaandelen in 2025.
Dit gezegd zijnde, de bredere indexen zitten terug op het niveau van ocharme anderhalve maand geleden.
Abnormaal zou ik dat niet noemen, onlogisch ook niet. Zo een reactie is volkomen normaal, alhoewel wel vrij hevig gisteren.
Vergeet niet 20dec grote expiratiedag van heel wat derivaten...
Wel denk ik dat reacties als gisteren een voorbode kunnen zijn voor wat 2025 zal brengen.
Hoop dat het eerder inspirerend is als deprimerend. Maar ik durf niet te zeggen wat ik ooit voor mijn eerste aankopen betaald heb , de komma kan minstens verplaatst worden...
Laatst gewijzigd door Galactic op 19 december 2024, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Koop gerust nog wat bij wanneer de shutdown toch zou doorgaan.
De markt had 4 renteverlagingen verwacht volgend jaar. Ik vind het geen overdreven reactie gezien waar we vandaag staan? 70% gestegen sinds 2022? Ik zou er niet van verschieten als we nog verder dalen en er geen kerstrally komt.
Tussen 1957 en 2024 waren er twaalf jaren waarin de S&P 500 een rendement van meer dan 25% behaalde. Weet iemand in hoeveel van deze jaren er uiteindelijk een kerstrally plaatsvond?
Tussen 1957 en 2024 waren er twaalf jaren waarin de S&P 500 een rendement van meer dan 25% behaalde. Weet iemand in hoeveel van deze jaren er uiteindelijk een kerstrally plaatsvond?
Haha, maakt niet uit hoe mensen het hier willen interpreteren. Mijn eerste aankoop was toen ik was begonnen met beleggen in 2022, dus denk toen 68 euro.
Dus je kocht aan de prijs van eind November.
Hoe lang had je het geld opzij staan?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Al best lang, maar het geeft mij sentimenteel een beter gevoel om een deel maandelijks bij te kopen en wanneer de beurs een bepaald percentage daalt. Ik weet dat lump sum een betere strategie betreft, maar ik voel mij er zo wel beter bij. Misschien ben ik wel veel te conservatief om zoveel cash aan te houden.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
En dat is OK. Als dit hetgeen is dat je gemoedsrust geeft dan moet je dat zeker doen.
En we zijn vandaag weer terug bij af.
Beniewd hoe we de week uitgaan. Naderen de eindejaarsperiode, volumes gaan volgende week vermoedelijk behoorlijk dalen. Denk niet dat we nog veel gaan bewegen vanaf maandag, maar het blijft de beurs he
Zie hier toch niet zoveel mensen trillen hoorHenkie1984 schreef: ↑Gisteren 09:37 Wat een ruis toch. We staan op het niveau van nog geen maand geleden en iedereen zit te trillen op zijn stoel en er komen allerlei wijsheden bovendrijven die werkelijk niks toevoegen
#gaat weer in de hangmat liggen
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat ik niet genoeg ervaring heb, ga ik zeker niet ontkennen. Dit gezegd zijnde heb ik de voorbije maand toch veel prognoses gelezen rond die Fed-meeting. En cru gezegd heeft Powell niks verteld of gedaan wat de analysten niet voorspeld hadden. Van die daling van 25 punten was iedereen zeker. En dat er volgend jaar hooguit maar 2 verdere dalingen gaan komen, hadden de meeste analysten ook voorspeld. Dat de markt dan zo heftig reageert, verbaasde mij dan ook wel wat.Galactic schreef: ↑Gisteren 14:32 Dan heb je nog niet genoeg ervaring. Er waren meer rente verlagingen verwacht door de markt volgend jaar, alles moet hierdoor gerepriced worden (van aandelen, tot vastgoed, tot bonds, futures, opties). Eenvoudig uitgelegd is dat dus zo simpel
Abnormaal zou ik dat niet noemen, onlogisch ook niet. Zo een reactie is volkomen normaal, alhoewel wel vrij hevig gisteren.
Vergeet niet 20dec grote expiratiedag van heel wat derivaten...
Wel denk ik dat reacties als gisteren een voorbode kunnen zijn voor wat 2025 zal brengen.
Hoop dat het eerder inspirerend is als deprimerend. Maar ik durf niet te zeggen wat ik ooit voor mijn eerste aankopen betaald heb , de komma kan minstens verplaatst worden...
Misschien moet ik gewoon concluderen dat ik beter op de hoogte was dan de gemiddelde belegger en dat ik die kennis in de toekomst wat meer moet uitspelen? (En dus ja, gebrek aan ervaring vat het mooi samen.)
Wat je hier toch allemaal leest, S&P500 staat god och here 3% onder een all-time high, vraag mij af in welke paniek men hier gaat schieten wanneer er eens 50 of 60% af gaatPieter1985 schreef: ↑Vandaag 08:15 Dat de markt dan zo heftig reageert, verbaasde mij dan ook wel wat.