Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
In mijn ogen inderdaad ook zeer speculatief en een niche markt waarbij veel beleggers in paniek naar de uitgang hollen bij 1 keer wat mindere resultaten. Als iets 60 procent daalt in korte tijd en dan nog in een boerejaar dan blijf ik er ver vanaf. Ook wanneer iemand hier dolenthousiast over een aandeel loopt te roepen blijf ik er ook ver vanaf.Jebus4life schreef: ↑24 december 2024, 00:55 Ik ken de regulering en de sector echt totaaaaal niet voldoende. Maar is dit niet zéér speculatief?
Sowieso al een niche small cap, maar dan nog 1 die 60% beurswaarde kwijt in een grand cru jaar? Dat zal toch een reden hebben)
(Geen kritiek, gewoon in vraag stellen van je idee/tip)
Verwacht meer volatiliteit volgend jaar, door onder andere de nieuwe Amerikaanse president en zijn entourage. Zijn er aandelen die van dergelijke volatiliteit rechtstreeks kunnen profiteren? Flow traders lijkt een dergelijk aandeel te kunnen zijn?
Beter een optie clubje oprichten, daar valt aardig wat mee te verdienen.
Inderdaad schrijven.
Misschien eens een topic over openen voor de echte liefhebbers om zowel stijgingen als dalingen nob beter op te vangen.
Een hele leuke strategie is index opties schrijven op b.v. de aex, zowel short als long o.t.m. en altijd een even aantal. Zodra de geschreven long opties i.t.m. komen, 1 fti per 2 o/s calls er bij kopen, of 1 fti short gaan per 2 o/s puts als die i.t.m. komen.
1 FTI gaat dan evenredig mee omhoog met de i.t.m. geschreven opties.
Het punt met de opties is n.l. de tijdswaarde en die kent de FTI niet.
Zelf een tijdje gedaan maar dan gaat het snel om heel aardige bedragen natuurlijk.Finny10 schreef: ↑Vandaag 01:10Een hele leuke strategie is index opties schrijven op b.v. de aex, zowel short als long o.t.m. en altijd een even aantal. Zodra de geschreven long opties i.t.m. komen, 1 fti per 2 o/s calls er bij kopen, of 1 fti short gaan per 2 o/s puts als die i.t.m. komen.
Alleen helaas voor de margin.karine schreef: ↑Vandaag 01:16Zelf een tijdje gedaan maar dan gaat het snel om heel aardige bedragen natuurlijk.Finny10 schreef: ↑Vandaag 01:10
Een hele leuke strategie is index opties schrijven op b.v. de aex, zowel short als long o.t.m. en altijd een even aantal. Zodra de geschreven long opties i.t.m. komen, 1 fti per 2 o/s calls er bij kopen, of 1 fti short gaan per 2 o/s puts als die i.t.m. komen.
Saxo rekent daar veel te veel voor. Bij Binck was het super. bij 2 geschreven puts en 2 geschreven calls, werd alleen de margin voor 1 van de 2 aangehouden. Dekte je een paar in met een fti, dan was er geen margin voor de ingedekte o/s opties, alleen voor de anderen die dan ver o.t.m. waren.
Maar als je per maand calls en puts schrijft kom je toch al gauw aan een aardig rendement per jaar in % t.o.v. de margin.
Die tijden zijn voorbij ja en ik denk niet alleen bij Saxo.Finny10 schreef: ↑Vandaag 01:48Alleen helaas voor de margin.
Saxo rekent daar veel te veel voor. Bij Binck was het super. bij 2 geschreven puts en 2 geschreven calls, werd alleen de margin voor 1 van de 2 aangehouden. Dekte je een paar in met een fti, dan was er geen margin voor de ingedekte o/s opties, alleen voor de anderen die dan ver o.t.m. waren.
Maar als je per maand calls en puts schrijft kom je toch al gauw aan een aardig rendement per jaar in % t.o.v. de margin.
Misschien een beetje logisch ook.
Eigenlijk niet logisch. Geschreven puts en calls kunnen niet beide i.t.m. expireren. En met een FTI dek je het risico van 2 o/s opties perfect af.karine schreef: ↑Vandaag 02:00Die tijden zijn voorbij ja en ik denk niet alleen bij Saxo.Finny10 schreef: ↑Vandaag 01:48
Alleen helaas voor de margin.
Misschien een beetje logisch ook.
Er zijn er ook die enkel puts schrijven en dan kan het voor de broker wel gevaarlijk worden.
Vandaar dat Saxo er nu zo achterzit vrijdagavond vanaf 20u.