Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
De Base klant zal alleen profieteren als er massaal mensen hun abonnement laten overzetten naar een andere operator. Kip en ei situatie dus. De enige manier om minder te betalen is dan ook simpelweg door over te stappen. Je kunt je nummer behouden, de overstap is doodeenvoudig en duurt letterlijk enkele minuten. Het enige wat je moet doen is:
- een tel nr bellen om je sim kaart te activeren
- van zodra je gsm geen netwerk verbinding meer heeft de sim kaart wisselen
- je gsm opnieuw opstarten
- een paar settings veranderen voor het mobiele netwerk (letterlijk 2 veldjes invullen)
- eventueel de pincode van je sim kaart aanpassen.
Dat is echt geen werk. Je bent letterlijk 2 minuten niet bereikbaar.
Dit verwondert me aangezien Proximus (Join) en Orange (Hey) hun netwerken samengevoegd hebben:
https://www.proximus.com/nl/news/2019/P ... uture.html
https://www.bipt.be/consumenten/lijst-v ... operatoren
Klopt, werd gepromoot als levenslang.AD_Kor schreef: ↑Gisteren 10:29 Hetzelfde hier. De promo meegepakt een aantal maanden geleden en geen spijt van. Nog geen enkele gevonden die kan evenaren en ook altijd goed bereik. Zelfs Digi kan deze niet evenaren, alleen heeft Hey het aanbod niet meer dat wij hebben (was toen ook vermeld als levenslang dacht ik)?
Een super deal wat mij betreft.
Hou er rekening mee dat niet iedereen hetzelfde nodig heeft van een telecomoperator.
Ik ben bv. beter af met die promo 15 GB voor 5 euro + onbeperkt bellen tov 10 euro voor 40 GB.
Ik ben bv. beter af met die promo 15 GB voor 5 euro + onbeperkt bellen tov 10 euro voor 40 GB.
Zelf schakel ik via dual SIM geregeld tussen mobiele data van Orange en Proximus, en de verschillen in dekking zijn toch aanzienlijk. Zou niet zeggen dat het ene beter is dan het andere, maar het komt me geregeld wel van pas om te kunnen selecteren. Lijken dus toch twee aparte netwerken te zijn, maar mogelijk delen ze wel bepaalde infrastructuur.
Proximus en Orange delen sommige antenne locaties doormiddel van MWingz. Ze delen hun apparatuur dus wel op bepaalde locaties, maar niet altijd.
Die samenwerking was er op gericht om sneller, eenvoudiger een 5G netwerk uit te bouwen. Nooit gehoord dat het ook voor andere technologieën zou gebruikt worden.
2G en 3G zijn hier goed dekkende netwerken.
Voor 4G en 5G gebruiken de operatoren dezelfde locaties. Geen extra antenneposities.
Ontvangst binnen : voor 4G op het nippertje.
5G helemaal niks, tenzij eens heel even net wel verbinding maar nooit voor lang.
3G wordt meer en meer uitgeschakeld... Het wordt weer mooi.
Om een goed dekkend netwerk te hebben voor 4G en 5G heb je meer antennelocaties nodig tenzij je lagere frequenties in gebruik neemt (bv die van 3G). Maar dat resultaat moeten we nog zien ..
2G en 3G zijn hier goed dekkende netwerken.
Voor 4G en 5G gebruiken de operatoren dezelfde locaties. Geen extra antenneposities.
Ontvangst binnen : voor 4G op het nippertje.
5G helemaal niks, tenzij eens heel even net wel verbinding maar nooit voor lang.
3G wordt meer en meer uitgeschakeld... Het wordt weer mooi.
Om een goed dekkend netwerk te hebben voor 4G en 5G heb je meer antennelocaties nodig tenzij je lagere frequenties in gebruik neemt (bv die van 3G). Maar dat resultaat moeten we nog zien ..
Zoals beloofd ging ik mijn ervaring neerpennen:
mijn ervaring met DIGI:
17 december bestelling geplaatst
21 december bevestiging dat de sim kaart onderweg is met excuses voor de vertraging wegens de drukte.
vandaag 27 december simkaart aangekomen, direct gebeld voor nummer over te zetten
een uur later was mijn nummer overgezet, apn gegevens ingevuld en alles werkt naar behoren
dus nu bel en surf ik voor 5 euro per maand ipv 15 euro (die vroeger nog 20 was)
kleine moeite voor een grote besparing
dus concreet: alles positief, de vertraging door de post daar kan digi natuurlijk niks aan doen.
To Do list:
de nodige jaren afwachten tot ze fiber in de buurt hebben en dit dan ook veranderen.
mijn ervaring met DIGI:
17 december bestelling geplaatst
21 december bevestiging dat de sim kaart onderweg is met excuses voor de vertraging wegens de drukte.
vandaag 27 december simkaart aangekomen, direct gebeld voor nummer over te zetten
een uur later was mijn nummer overgezet, apn gegevens ingevuld en alles werkt naar behoren
dus nu bel en surf ik voor 5 euro per maand ipv 15 euro (die vroeger nog 20 was)
kleine moeite voor een grote besparing
dus concreet: alles positief, de vertraging door de post daar kan digi natuurlijk niks aan doen.
To Do list:
de nodige jaren afwachten tot ze fiber in de buurt hebben en dit dan ook veranderen.
Simkaart 23/12 aangekomen, maar nummer overzetten lukte niet.KKS schreef: ↑20 december 2024, 18:02
vrijdag 13 december 's avonds mij geregistreerd als klant bij DIGI. Zodra ik mijn sim heb, zal ik mijn ervaring posten.
UPDATE:
klantendienst wist mij 20/12 te vertellen dat de simkaart werd verstuurd op woensdag 18 december.
telefonisch contact gehad, lang wachten voor ik iemand aan de lijn had, maar zeer vriendelijk.
Contact gehad met klantendienst, er was nog iets niet onvolledig in mijn dossier ivm mijn vorig abonnement.
24/12 telefonisch mijn nummer kunnen overzetten, het zou max 24u duren.
27/12 na 2 helpdesk calls is mijn nummer nog steeds niet overgezet (yoin-->digi), er zijn meerdere met hetzelfde probleem, 1 voor 1 worden de ticketjes aangepakt....
2de probleem:
OPGELET, Digi publiceert ongevraagd jouw persoonlijke gegevens op https://www.wittegids.be:
achternaam, alle voornamen, adres en (nieuw) telefoonnummer
Hier heb ik ook een ticket voor laten aanmaken door de klantendienst.
Maar dit is blijkbaar moeilijk te verhelpen als ik dit hier lees:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 4#p1012904