yoin - youfone
yoin - youfone
Hallo. Zijn er nog leden die problemen hebben met hun afrekening van juni bij Yoin het vroegere Youfone mobile? Bij mij was na een paar dagen mijn 200 minuten belwaarde weg zonder er zelf van gebruik te hebben gemaakt. Op mijn rekening zijn er ook voor 14,50€ aan sms'n aangerekend waarvan ik er geen enkele heb verstuurd. De klantendienst totaal onbereikbaar en op mails wordt er niet meer geantwoord. Met de nieuwe maand juli is het zich weer aan het herhalen, 200 minuten reeds weg en zit momenteel al aan 16,00€ aan onkosten voor sms'n. Graag jullie reacties.
Re: yoin - youfone
niets abnormaals aan mijn kant, elke maand ronde de 15e dag, steevast 7 EUR factuur, geen abnormaal verbruik
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het gratis nummer 1988 was ook totaal onbereikbaar? Ik denk er ook over om over te schakelen naar Yoin. Maar dit geeft wel te denken natuurlijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij mij ook niks ongewoons opgemerkt.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Voor wat je minuten betreft (ook voor de sms) moet je de details bekijken. In de app of op de factuur.
Voor de sms zag ik vroeger vaak een enorm verbruik (niet bij mezelf) als er sms wordt gestuurd maar ook ontvangen (!) door korte nummers die vooral niet met een 8 beginnen (want die met 8 zijn gratis).
Die speciale nummers hebben vier cijfers.
Kijk dat zeker asap na of dat het geval is en of je op je gsm nummer een blokkering kan zetten. Dan stopt het ook.. Ook best nog uitschrijven eerst bij elk van die nummers. Je kan dat bv. zien op de details van je facturen.
Ik heb hier zelf één gsm nummer dat ik beheer voor een familielid en dat bij yoin zit. De facturen zijn altijd normaal van bedrag. Nooit extra's.
Voor de sms zag ik vroeger vaak een enorm verbruik (niet bij mezelf) als er sms wordt gestuurd maar ook ontvangen (!) door korte nummers die vooral niet met een 8 beginnen (want die met 8 zijn gratis).
Die speciale nummers hebben vier cijfers.
Kijk dat zeker asap na of dat het geval is en of je op je gsm nummer een blokkering kan zetten. Dan stopt het ook.. Ook best nog uitschrijven eerst bij elk van die nummers. Je kan dat bv. zien op de details van je facturen.
Ik heb hier zelf één gsm nummer dat ik beheer voor een familielid en dat bij yoin zit. De facturen zijn altijd normaal van bedrag. Nooit extra's.
Na wat opzoekwerk op het net vind ik nog klanten terug met hetzelfde probleem als ik, maar blijkbaar een minderheid anders zou er meer reactie komen op dit forum. Voor mijn klacht is er bij Yoin een ticketnummer aangemaakt maar een oplossing komt er voorlopig niet na een aantal mails te hebben verstuurd. Die sms'n gaan allemaal naar hetzelfde nummer namelijk 0032475161969 en hoogstwaarschijnlijk gaan die 200 minuten belwaarde ook daar naartoe 1 sms = 1 belminuut. Voor deze maand juli staat de teller al op 329+200=529 sms'n. Sinds de 15e komen er geen meer bij maar dat was verleden maand op een gegeven moment ook dat het stopte. Misschien hebben ze het lek gevonden? Alleszins plan ik weg te gaan bij Yoin en ga naar Hey! telecom.
Blijkbaar ben je niet de enige :eric22 schreef: ↑18 juli 2024, 08:24 Na wat opzoekwerk op het net vind ik nog klanten terug met hetzelfde probleem als ik, maar blijkbaar een minderheid anders zou er meer reactie komen op dit forum. Voor mijn klacht is er bij Yoin een ticketnummer aangemaakt maar een oplossing komt er voorlopig niet na een aantal mails te hebben verstuurd. Die sms'n gaan allemaal naar hetzelfde nummer namelijk 0032475161969 en hoogstwaarschijnlijk gaan die 200 minuten belwaarde ook daar naartoe 1 sms = 1 belminuut. Voor deze maand juli staat de teller al op 329+200=529 sms'n. Sinds de 15e komen er geen meer bij maar dat was verleden maand op een gegeven moment ook dat het stopte. Misschien hebben ze het lek gevonden? Alleszins plan ik weg te gaan bij Yoin en ga naar Hey! telecom.
Deze oplossing is voor Scarlet en waarschijnlijk voor de andere proximusklanten geen goede oplossing. Er zit kennelijk een fout nummer in de update van de telefoons 032475161969 moest 03275151969 zijn. Zo zou je voicemail na 1 sms terug in orde zijn. Maar door een menselijke fout is dit foutief in de nieuwe software terecht gekomen. Scarlet zou dit nu aan het rechtzetten zijn door het foute nummer te blokkeren. Waarschijnlijk dan wachten op een nieuwe update
Je dient je virtuele voice mail te deactiveren. Ga als volgt te werk. Voor Apple en Android toestellen bel het gratis nummer 1969. Druk op 3 om instellingen te wijzigen. Druk vervolgens op 6 om de status van je virtuele voice mail te beluisteren. Druk vervolgens op 1 om te deactiveren, als deze actief zou staan.
Vervolgens kun je voor Android toestellen het volgende doen (ik weet niet of dit voor Apple toestellen ook werkt heb ik nog niet uitgeprobeerd) Tik op het telefoon icoontje. Ga vervolgens naar instellingen (door op de drie puntjes bovenaan te klikken) Klik vervolgens op voice mail. Deactiveer virtual voice mail door de aan uit schakelaar aan de klikken.
Voor Samsung toestellen bestaat dit probleem nog niet omdat daar nog geen update bestaat voor de telefoonapp.
Bij mij is sinds een aantal dagen het probleem hiermee opgelost en zie ik geen SMSjes die nog verstuurd worden naar 32475161969.
https://nl.forum.proximus.be/myproximus ... icht-61033
Hier staat er meer over geschreven.. zal je wellicht al gevonden hebben.
Hier staat er meer over geschreven.. zal je wellicht al gevonden hebben.
Yoin maakt ook gebruik van het Proximus netwerk. Vandaar al die problemen van mengelmoes Scarlet Mobile Vikings Proximus. Bedankt alvast voor de reacties.
Dat laatste ligt er misschien aan dat yoin ook de voicemail van proximus gebruikt.
Yoin is een mvno van proximus maar in mvno's zit nog verschil in welke dingen ze zelf doen of niet.
Yoin is een mvno van proximus maar in mvno's zit nog verschil in welke dingen ze zelf doen of niet.
Vandaag ook de overstap gemaakt naar Yoin voor mobiele telefonie.
Tussen 4 en 9 uur deze ochtend zonder telefoon gezeten. Een iets tragere overdracht dan elders, lijkt me. Maar het kan ook toeval zijn.
Tussen 4 en 9 uur deze ochtend zonder telefoon gezeten. Een iets tragere overdracht dan elders, lijkt me. Maar het kan ook toeval zijn.
Hier overgestapt van Yoin naar DIGI (nieuwe speler): 5 euro voor 15GB (gratis bellen en sms'en)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Zelfde tarief (grotendeels) als hey telecom.
Zelf koos ik ook DIGI en niet HEY.
Nog een tip voor wie enkel een gsm heeft die een jaar 'in de lucht' moet blijven met weinig gebruik, bv vooral om gebeld te worden. Ook nog een lage prijs voor gesprekken, data en berichten (bij weinig gebruik) >>>>
JIM MOBILE prepaid. Goedkoper is er niet.
Zelf koos ik ook DIGI en niet HEY.
Nog een tip voor wie enkel een gsm heeft die een jaar 'in de lucht' moet blijven met weinig gebruik, bv vooral om gebeld te worden. Ook nog een lage prijs voor gesprekken, data en berichten (bij weinig gebruik) >>>>
JIM MOBILE prepaid. Goedkoper is er niet.
-
- Newbie
- Contacteer:
nog een tip voor gsm om enkel 'in de lucht' te blijven: BASE prepaid, 5€/jaar.
Bij Base prepaid is het gebruik veel duurder. Het hangt er maar van af wat je er wel of niet mee wil doen.
Bij Base prepaid zou je veel sneller moeten bijladen bovenop je 5 euro als er toch nog iets van gebruik is.
Maar om enkel je nummer te behouden en bereikbaar te zijn is het even goed, dat is waar.
Bij Base prepaid zou je veel sneller moeten bijladen bovenop je 5 euro als er toch nog iets van gebruik is.
Maar om enkel je nummer te behouden en bereikbaar te zijn is het even goed, dat is waar.