Small cap etf?
TIP
Small cap etf?
Heeft er misschien al iemand uitgebreid gekeken naar de beste small cap etf?
Ik lees hier steeds over IUSN en zit hier zelf ook in.
Echter zouden in van die small cap etf's ook veel zombie bedrijven zitten die geen winst maken of enige meerwaarde hebben.
Wat is dus een degelijke small cap etf of eventueel actief beheerde small cap etf of misschien zelfs actief beheerd small cap fonds?
Ik lees hier steeds over IUSN en zit hier zelf ook in.
Echter zouden in van die small cap etf's ook veel zombie bedrijven zitten die geen winst maken of enige meerwaarde hebben.
Wat is dus een degelijke small cap etf of eventueel actief beheerde small cap etf of misschien zelfs actief beheerd small cap fonds?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Small cap etf?
Ik heb SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF USD Acc (EUR) | ZPRV. Zeer goed.
-
- Full Member
- Contacteer:
Russel 2000. Bevat de bedrijven die waarschijnlijk het meest gaan profiteren van het beleid van Trump.
Avantis Global Small Cap Value UCITS ETF | AVWS
Vist in het universum van IUSN (World Small Cap) maar dan met een value, profitability en momentum screening.
Vist in het universum van IUSN (World Small Cap) maar dan met een value, profitability en momentum screening.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
waarschijnlijkPieter1985 schreef: ↑28 december 2024, 10:39 Russel 2000. Bevat de bedrijven die waarschijnlijk het meest gaan profiteren van het beleid van Trump.
Staat genoteerd.
Het is natuurlijk ook niet omdat iedereen small caps roept dat het small caps zullen worden in 2025.
Een belangrijke tegenwind blijft de stijgende rente. De Amerikaanse 10-jaarsrente klom naar 4,63%, het hoogste niveau sinds mei. Dit zet druk op diverse indices, waaronder de Russel 2000. De small-cap index verloor vrijdag 1,9% en staat deze maand al ruim 8% lager, waarmee ook de winst sinds de verkiezingsoverwinning van Donald Trump verdampt is.
Klopt Alfons. De UCITS-versie is nog nagelnieuw. Maar de Amerikaanse versie heeft al een jaar of 5 op de teller.
AVWS is een combinatie van AVUV (US) + AVDV (exUS).
Een bijkomend voordeel tov ZPRV(X) is dat ze, zoals Borgie al zei, naast filteren op grootte, winstgevendheid en waarde, enkel handelen bij een positief momentum.
Wel exotisch en op weinig plaatsen verkrijgbaar lijkt me.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Datzelfde probleem heb je ook bij large caps. Het probleem is dat de sukkeltjes van vandaag de winnaars zijn van morgen. Mocht er een simpele manier bestaan om de bedrijven zonder perspectief eruit te halen dan belegde niemand nog in indexfondsen. De realiteit bewijst echter dat de index beter presteert dan de actieve fondsen die beweren beter te kunnen doen dan de index. Dat is voor small caps niet anders dan voor large caps.
Er valt zelfs iets te zeggen om zelfs helemaal geen small caps op te nemen in de portefeuille. Small cap indexen hebben hun specifieke nadelen waardoor het wat in gaat tegen de filosofie van low cost indexing.
Dit gezegd zijnde, ik heb ook enkel IUSN. Eventueel kun je eens kijken naar FWIA als alternatief voor IWDA. Deze heeft ook mid-caps aan boord, waaronder ook emerging markets. Bijgevolg hoef je je met dit fonds geen zorgen te maken over het toevoegen van andere fondsen/indexen.
Laatst gewijzigd door MeneerParmentier op 2 januari 2025, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
En misschien ook niet onbelangrijk: intussen al een fondsgrootte van ongeveer 109 miljoen euro. Nog niet enorm, maar het stijgt gestaag.vidar schreef: ↑Vandaag 13:11Klopt Alfons. De UCITS-versie is nog nagelnieuw. Maar de Amerikaanse versie heeft al een jaar of 5 op de teller.
AVWS is een combinatie van AVUV (US) + AVDV (exUS).
Een bijkomend voordeel tov ZPRV(X) is dat ze, zoals Borgie al zei, naast filteren op grootte, winstgevendheid en waarde, enkel handelen bij een positief momentum.
Al is het voor mij ook nog wat vroeg om mijn investeringen in ZPRV/ZPRX hierdoor te vervangen, maar ik bekijk het wel.
Iemand al een ZPRV vergeleken met een AVWS betreft rendement ?
AVWS wel niet bij Saxo verkrijgbaar.
AVWS wel niet bij Saxo verkrijgbaar.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Ter 0,39%.MeneerParmentier schreef: ↑Vandaag 16:11AVWS even snel bekeken, is wel geen indexfonds te noemen, lijkt vrij actief beheerd en hoge kosten.
KeyTrade blijkt het wel aan te bieden.
Als de prestaties dan zoveel beter zijn maar vindt niet direct een vergelijking tussen AVWS en ZPRV.