De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Een salamicrash, komaan zeg!
Iedereen praat maar over Trump maar ik denk dat Musk meer impact gaat hebben dan Trump zelf.
De man gaat zich nu zelfs al in Duitsland beginnen moeien.
Blijkbaar wel minder goed voor de Tesla aandelen.
De man gaat zich nu zelfs al in Duitsland beginnen moeien.
Blijkbaar wel minder goed voor de Tesla aandelen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Er zal, bijna, zeker een moment komen dat het ego van Musk dat van Trump in de schaduw zal zetten; dat moment zou ik alvast niet graag aandelen van Tesla bezitten ...
Make Spaargids " Great Again ! "
tijd.be : Overheid verliest 2,5 miljard euro op de beurs https://archive.is/fBaig
Ach, het is maar geld van de belastingbetaler. Dus gewoon de belastingen wat omhoog en ze kunnen er weer mee door gaan.Tux schreef: ↑31 december 2024, 10:34 tijd.be : Overheid verliest 2,5 miljard euro op de beurs https://archive.is/fBaig
Bij beoordeling van effecten die ik wil aankopen kijk ik steeds of de overheid een participatie heeft.
Ik blijf er steeds van weg als de overheid erin zit en al zéker als het een meerderheid heeft.
Ik blijf er steeds van weg als de overheid erin zit en al zéker als het een meerderheid heeft.
-
- Newbie
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat zijn enkel virtuele verliezen. Zolang de overheid die aandelen niet verkoopt wordt die minwaarde ook niet gerealiseerd.Tux schreef: ↑31 december 2024, 10:34 tijd.be : Overheid verliest 2,5 miljard euro op de beurs https://archive.is/fBaig
Trouwens, het is ook niet de bestaansreden of kerntaak van Proximus, NMBS, BPost enz ... om winst te maken. Ze moeten een overheidsfunctie vervullen en bepaalde diensten verlenen naar de bevolking toe. Denk maar aan de NMBS: liever meer treinen en een financieel verlies dan winst maar te weinig treinen. Je mag voor overheidsbedrijven niet denken zoals bij een privé-bedrijf.
We zouden meer overheidsbedrijven en minder privé-bedrijven moeten hebben
Hopelijk was dat sarcastisch bedoeld.
Ik ken geen bedrijven die 50 tot 80% daalden en dat ooit nog terug goed konden maken.
Virtueel verlies is vaak echt verlies dat men niet wil inzien of toegeven.
Ik vermoed sarcasme ja
50-80% -> Onder andere Monster, Apple, IBM (lang geleden), Amazon, Nvidia uit het hoofd. Sommige verschillende keren
Tja, als je in de groep van de big 7 gaat vissen.
Voor velen die liefhebbers zijn van Belgische bedrijven.
Neem op 5 jaar bv.
Barco -67%, Galapagos -86%, Ontex -54%.
Maar ja, maakt niet uit is toch maar virtueel.
Het doel van de overheid is dan ook niet om winst erop te maken, het is hun doel om ze hier te houden en in Belgische handen...
Dus je kan moelijk iets erop zeggen, wat hadden ze moeten doen , van een nvidia een belgisch staatsbedrijf maken ofzo?
Dus je kan moelijk iets erop zeggen, wat hadden ze moeten doen , van een nvidia een belgisch staatsbedrijf maken ofzo?