depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Zelf opvragen.
Sammy, als we jouw redenering volgen, kunnen we dit forum misschien beter afschaffen.
Teebee kan gerust die vraag stellen aan de medeforumleden. Daarvoor is dit dan ook bedoeld.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Zeker, maar Sammy mag ook gerust op die manier antwoorden aan de medeforumleden. Daarvoor is dit dan ook bedoeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://financien.belgium.be/nl/rente-b ... ignatiekas
De DCK berekent de rente jaarlijks op 1 januari bij de dossiers waarvan de gelden reeds één jaar gedeponeerd staan. Deze rente kan éénmaal per kalenderjaar op verzoek van de begunstigde uitbetaald worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Rente daalt naar 2,3%. Ik vraag mijn geld+interest op na Nieuwjaar, niet omdat ik de opbrengst te laag is, maar voor andere doeleinden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
dan krijgen we eindelijk terug een correcte rente vergoeding OLO op 1 jaar is inmiddels gezakt naar 2,35%
Zéker niet afschaffen. Maar staan deze gegevens niet vermeld in de documenten die je worden voorgelegd door jouw bankier, alvórens je enige belegging of eender wat doet? Ik kan er niet direct opkomen , maar ik weet dat je dit doc ondertekent, alvorens in zee te gaan met een spaar of enig andere belegging. Ik kan mij natuurlijk vergissen.
Bedankt; maar sommigen wensen alles voorgekauwd te krijgen. Zelfinitiatief is niet meer van deze tijd. . Liever vertrouwen op iemand anders om daarna de schuld, indien het verkeerd afloopt, bij de informatievertrekker te "situeren". .MeneerParmentier schreef: ↑30 december 2024, 12:00 Zeker, maar Sammy mag ook gerust op die manier antwoorden aan de medeforumleden. Daarvoor is dit dan ook bedoeld.
De reden staat voor de namelijk dat de e-depo eindelijk weer een correcte vergoeding geeft (op basis van de OLO op 1 jaar zoals het voor de ingreep van Van Peteghem was). Maar waarom ben jij shocked? Toch niet omdat NIBC voorlopig nog 0,25% boven de 1 jaars marktrente zit?
Daar heb je een punt, Sammy! Tegenwoordig lijkt het voor sommigen normaal te zijn dat ze alles en nog wat op een forum kunnen vragen zonder zelf enige moeite te doen.
Maar misschien hebben sommigen wat hulp nodig om de "kleine lettertjes" te begrijpen?
(maar we gaan hier off-topic, waarvoor sorry)
Je hebt gelijk. Velen kunnen eigenlijk niet lezen; en toch kopen zij huizen; auto's; vakantiewoningen, enz...
Aannames en zure appels...
De beste wensen voor 2025 !
De beste wensen voor 2025 !
Toch nog een (groot) verschil:
- bij e-depo wordt nog 30% roerende voorheffing afgehouden, dus netto 1,61
- bij NIBC is het netto, momenteel 2,45% (behalve als je meer dan 1000 of zo euro aan intresten ontvangt per jaar)