intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
Zoals elk jaar tel ik alle intresten op mijn gereglementeerde spaarrekeningen op en geef ik alles correct aan in
mijn belastingaangifte. Ook dit jaar ga ik dat doen.
Als ik dit aan anderen vertel hoor ik telkens een heel vaag verhaal over dat ze al genoeg belastingen betalen,...
Dus mijn vraag: ben ik een ongelofelijke ezel om weer alles correct aan te geven?
Als ik dit aan anderen vertel hoor ik telkens een heel vaag verhaal over dat ze al genoeg belastingen betalen,...
Dus mijn vraag: ben ik een ongelofelijke ezel om weer alles correct aan te geven?
Re: intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
Tegenwoordig moet je wel he..
Omdat er belastingen op intresten betaald moeten worden vanaf een bepaald bedrag.
Vorig jaar ben ik het ook wel "vergeten" hoor maar dit jaar ga ik aan het rekenen slaan. Ik heb nogal veel spaarrekeningen.. het is nogal een werkje om van alles die vier kwartalen op te zoeken.
Omdat er belastingen op intresten betaald moeten worden vanaf een bepaald bedrag.
Vorig jaar ben ik het ook wel "vergeten" hoor maar dit jaar ga ik aan het rekenen slaan. Ik heb nogal veel spaarrekeningen.. het is nogal een werkje om van alles die vier kwartalen op te zoeken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ga er maar vanuit dat er veel tegen de lamp gaan beginnen te lopen. Want de standen van de rekeningen zijn gekend bij de NBB. En de fiscus kan dat opvragen bij vermoedens van een niet correcte aangifte.
Oef, toch niet de enige. Ik kan mij echter moeijlijk voorstellen dat de gemiddelde Belg dit gaat zitten uitrekenen.
Overigens weet de fiscus nog steeds heel weinig. Twee keer per jaar worden de banksaldo doorgegeven.
Je kan altijd beweren dat er juist dan veel geld op die rekeningen stond.
Overigens weet de fiscus nog steeds heel weinig. Twee keer per jaar worden de banksaldo doorgegeven.
Je kan altijd beweren dat er juist dan veel geld op die rekeningen stond.
De standen op twee data. Wat er tussentijds gebeurt daar heeft de fiscus geen weet van. Ik kan mij niet voorstellen dat de fiscus indiviudele gevallen eruit gaat pikken en eisen dat ze hun bankuittreksels bekendmaken.
Waarom schaffen ze die vrijstelling niet gewoon af en belasten ze alles aan de bron. Weg met al die koterijen!
Ik geef ook alles aan. Trouwens de fiscus kom dit allemaal automatisch te weten.Moneyking schreef: ↑1 januari 2025, 18:04 Zoals elk jaar tel ik alle intresten op mijn gereglementeerde spaarrekeningen op en geef ik alles correct aan in
En daarom zijn wij geen ezels.
Alhoewel mijn naam dat wel laat vermoeden.
Ik maak mij wellicht zorgen om niets. Het mediaan spaarvermogen van Belgische huishoudens bedraagt 14.000 euro (studie NBB uit 2022). De meeste mensen vallen wellicht onder de vrijstelling.
Ik zorg ervoor dat ik het niet hoef aan te geven. Koop gewoon een 0% obligatie van Nederland of Duitsland. Eenvoudiger (geen rekenwerk), interessanter (geen RV te betalen), veiliger (zeker boven 100k).
En dan moet je nog rekening houden met waar er al dan niet al RV werd afgehouden!haelewyn schreef: ↑1 januari 2025, 18:14 Tegenwoordig moet je wel he..