Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Oei, dan moet ik toch eens beter opletten. Ik negeer meestal 90% van de berichten van SaxoPopkwiskampioen schreef: ↑23 december 2024, 16:52 Mijn zakelijke rekening is al een week geblokkeerd omdat ik het chatbericht waarin ze mij vroegen om de gegevens bij te werken niet had gezien. Zéér klantvriendelijk.
Elke keer een melding als een positie 10% stijgt of daalt, ik geld van valutarekening verander, van ...
Ja ik negeer die meldingen ook standaard.
Nu weer zo'n bericht bij hun "inzichten":
Nu weer zo'n bericht bij hun "inzichten":
Ja boeien...Nieuws van Dow Jones
Olieprijzen stijgen op Kerstavond
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Same here.
Nog altijd geblokkeerd. Ik kan niets kopen, enkel verkopen. Had vorige week diverse geschreven opties in the money. Doorrollen was niet mogelijk.
Al talloze berichten gestuurd maar ik denk dat ze die chat niet lezen zoals elke normale mens.
Fijne Kerst aan allen.
Nog altijd geblokkeerd. Ik kan niets kopen, enkel verkopen. Had vorige week diverse geschreven opties in the money. Doorrollen was niet mogelijk.
Al talloze berichten gestuurd maar ik denk dat ze die chat niet lezen zoals elke normale mens.
Fijne Kerst aan allen.
Op heel veel plaatsen zware onderbezetting momenteel.Popkwiskampioen schreef: ↑25 december 2024, 09:18 Same here.
Fijne Kerst aan allen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kan ik best geloven, maar dat lijkt me dan een reden te meer om niet zomaar rekeningen te gaan blokkeren.
Ze hebben mijn nummer. Eens bellen om te zeggen dat ik dringend moest bevestigen dat er helemaal niets te melden valt, was toch handiger geweest dan meteen aan de noodrem trekken...
Ze hebben mijn nummer. Eens bellen om te zeggen dat ik dringend moest bevestigen dat er helemaal niets te melden valt, was toch handiger geweest dan meteen aan de noodrem trekken...
De beurstaks is al verdwenen uit hun systeem. Bij verkoop zal ik dus gelukkig geen beurstaks meer moeten betalen. Het was niet bedoeld als echte belegging om te houden tot vervaldag, meer als alternatief voor de spaarrekening. Nu hopen dat ik mijn geld snel terugkrijg. Mooi dat ze dit toch al geregeld hebben, zo tussen kerst en Nieuwjaar.Barryke schreef: ↑21 december 2024, 10:51 Bij mij hebben ze gisteren beurstaks ingehouden op een Duitse staatsobligatie. Ik heb hen gecontacteerd om te zeggen dat dit niet klopt. De bekwaamheid van de medewerker was toch suboptimaal. Hij was dan precies aan het googelen en vond dat bij aan- en verkoop op de secundaire markt 0.12% beurstaks verschuldigd was, voor Belgen (meneer was een Nederlander). Ik zegde dat dat klopte voor bedrijfsobligaties (en staatsobligaties uit niet EER, maar ik wilde het niet te ingewikkeld maken). Daarna zegde hij nog dat het afhing van op welke markt je de obligatie kocht (???). Ik zegde hem dat de beurstaks afhangt van het product en niet van de markt waarop je het product koopt.. Ik zegde hem dat hij toch kon zien in mijn transacties dat ik bij andere staatsobligaties van NL en DE geen beurstaks had betaald. “Ah ja, klopt meneer. Tja, het zal een beetje willekeur zijn precies. De ene wel, de andere niet”. Hij ging het doorsturen naar de bevoegde diensten. Bij Bolero staat het correct in hun systeem en is er geen beurstaks verschuldigd op DE0001102408.
Het zal wel in orde komen zeker? Maar fijn is het niet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beetje off-topic, maar hoe kan je op Saxo een ETF volledig verkopen? Via Re=Bel bijvoorbeeld kan je gewoon het volledige bedrag ingeven. Of kan je omdat je niet fractioneel kan aankopen, ook enkel hele eenheden verkopen?
Net zoals bij aandelen moet je het aantal ingeven. En dat is idd niet fractioneel.