Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in goud of zilver
Er zijn sporen ja maar net als contant geld zijn ze verder niet te traceren .Mowani schreef: ↑2 maart 2024, 09:28Ok duidelijk voor tracker en bankkluis.
Weliswaar heb ik ook bij fysiek goud - thuis bewaard - bedenkingen. Bij aankoop wordt je door de handelaar geidentificeerd, en zijn register kan in principe door overheden opgeeist worden. En alle aankopen boven de 3k zijn verplicht digitaal, dus daar bestaat ook een trace van. Mogelijks mist fysiek goud thuis ook zijn doel?
Er is niemand die zegt dat jij dat goed nog zelf bezit en het kan ook niet bewezen worden dus staat de overheid nergens .
Maar als het om successie rechten gaat zijn er toch veel betere manieren en goedkopere om vermogen over te dragen dan goud .
Ondanks de zeer hoge goud en zilverprijs is dat hier heel stil.
Omdat de reacties en posts in andere topics geplaats worden. Het is hier een mikmak van ( verstrengelde) topics.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Wat wil je dat er gezegd wordt ? Elke dag, buiten het weekend kunnen we hier posten dat goud een nieuw record heeft maar moeten we daar blij mee zijn ??
Ik alvast niet en om de 2 redenen:
- 1/ goud is een waardebehouder: dat goud in één jaar met 40% is gestegen wil eigenlijk zeggen dat ons geld met meer dan 40% is gedaald !
- 2/ het maakt nieuwe aankopen zeer onaantrekkelijk/ gevaarlijk door het neerwaartse perspectief van een correctie
Tot de US verkiezingen blijf ik er vanaf, heb een mooie voorraad, wou dat ie groter was ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor goud ETFs zijn Invesco Physical Gold, iShares Physical Gold en Xetra Gold de vaakst genoemde (om verschillende redenen). Op het eerste gezicht lijken geen van deze drie beschikbaar via Saxo (tenminste niet in de demoversie waarop ik kijk, precies om de juiste broker te kunnen kiezen). Kan iemand bevestigen dat hij/zij (één van) deze ETFs wel heeft kunnen kopen via Saxo, of via welke broker(s) jullie deze ETFs hebben aangekocht?
IE00B579F325 Invesco Physical Gold ETC kan ik kopen via Saxo op de beurs van Amsterdam, Milaan of Londen.
Bij Bolero zijn er tientallen, van Amundi, WisdomTree, Xetra, iShares, Invesco, Xtrackers, ... Het zou me verbazen dat Saxo niets aanbiedt.
Ikzelf koop regelmatig IE00B4ND3602 Ishares Physical gold bij Saxo (op Xetra).