S&P 500 INDEX
TIP
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
Je denkt juist.CaesarDL schreef: ↑Gisteren 13:24 Ok bedankt heel klaar, maar nu:
om de waarde van mijn CSPX van een Amerikaande index maar in EUR uitgedrukt, te laten verhogen enkel relatief aan de wisselkoers, moet die USD/EUR waarde dan stijgen of dalen?
Ik denk, gelet op je uitleg, stijgen omdat je meer euro voor een dollar krijgt, maar ik kan ook helemaal abuus zijn natuurlijk?
Nop... google geeft je natuurlijk de volgorde dat je wil, maar het bestaat niet, je kan er niet in handelen...MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 13:32Natuurlijk bestaat dat. Mensen hebben de neiging hun eigen munt in de teller te zetten. Ze kijken naar de waarde van hun eigen munt, en niet die van iemand anders. Een Europeaan en een Amerikaan kijken dus net andersom naar dezelfde data.
https://www.google.com/finance/quote/EU ... 0JegQICxAn
https://www.investopedia.com/ask/answers/06/eurusd.asp
Oef en zeer bedankt voor gans uw uitleg, het was zeer verhelderend en ik heb veel bijgeleerd. Merci!
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Uiteraard zijn die wisselkoersen niet te voorspellen, laat staan te beinvloeden. Op lange termijn spelen die trouwens niet zo'n grote rol. Het overgrote deel van je winst zal van koersstijging komen en niet van valutastijging.
Oei, dan zit ChatGPT fout? Ik heb voor alle zekerheid de vraag van CaesarDL gesteld aan ChatGPT.
Laatst gewijzigd door evita op 7 januari 2025, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vermoed dat chatGPT er (economisch correct) van uitging dat je wel eur/usd moest bedoelen, omdat usd/eur niet bestaat, en je dan het correcte antwoord heeft gegeven hiervoor.
Weeral: volg de conventies, het vermijdt problemen...
Wel een goed voorbeeld van waarom ze bestaan ^^
Weeral: volg de conventies, het vermijdt problemen...
Wel een goed voorbeeld van waarom ze bestaan ^^