Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
DE werkelijkheid? Of JOUW werkelijkheid
Je lijkt me in ieder geval helemaal niet neutraal, integendeel. Alleen al je woordgebruik in je vorige bericht : “zogezegd”, “streven naar” … dat is zeer suggestief en bevooroordeeld taalgebruik.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yaris verliest alle ratio als het over de VS in het algemeen of Trump in het bijzonder gaat. Rien à faire. Maar volstrekt normaal als je je voor je nieuwsgaring beperkt tot de MSM. Zie ook Brembos, die om de anderhalve post zijn liefde voor de MSM belijdt en dan natuurlijk niet kan begrijpen dat Trump de verkiezingen wint.
Ik heb hier al vaak de lof gezongen van Twitter. Maar met de verkiezingen van 2020 was er wel degelijk beïnvloeding en werd Joe met het honkbalpetje danig gestuurd door de algoritmes.
Nu dat Musk daar weer iedereen de vrijheid heeft gegeven zijn mening te uiten is het natuurlijk bleiten om het verlies van het monopolie.
Je moet eens (puur uit masochisme) een Bjorn Soenens volgen. Die zit daar met ons belastingsgeld in de VS de grote man uit te hangen terwijl hij ook maar enkel de MSM napapegaait.
Rudi Vranckx (al dan niet met de obligate keffiyeh cultureel geapproprieerd) idem. En met zo'n verslaggevers schrikt de Vlaming natuurlijk als hij nieuws uit het buitenland verneemt. Diegene die zich beperken tot de MSM weten geenszins wat er leeft in de wereld.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor vele zaken ben ik het met je eens maar wat de verkiezingen van 2020 betreft: Biden heeft die verkiezingen niet “gestolen” maar eerlijk gewonnen. Net zoals Trump dat nu gedaan heeft …CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 19:57Yaris verliest alle ratio als het over de VS in het algemeen of Trump in het bijzonder gaat. Rien à faire. Maar volstrekt normaal als je je voor je nieuwsgaring beperkt tot de MSM. Zie ook Brembos, die om de anderhalve post zijn liefde voor de MSM belijdt en dan natuurlijk niet kan begrijpen dat Trump de verkiezingen wint.
Ik heb hier al vaak de lof gezongen van Twitter. Maar met de verkiezingen van 2020 was er wel degelijk beïnvloeding en werd Joe met het honkbalpetje danig gestuurd door de algoritmes.
Nu dat Musk daar weer iedereen de vrijheid heeft gegeven zijn mening te uiten, is het natuurlijk bleiten om het verlies van het monopolie.
Je moet eens (puur uit masochisme) een Bjorn Soenens volgen. Die zit daar met ons belastingsgeld in de VS de grote man uit te hangen terwijl hij ook maar enkel de MSM napapegaait.
Rudi Vranckx (al dan niet met de obligate keffiyeh cultureel geapproprieerd) idem. En met zo'n verslaggevers schrikt de Vlaming natuurlijk als hij nieuws uit het buitenland verneemt. Die die zich beperkt tot de MSM weet geenszins wat er leeft in de wereld.
Of de media een rol hebben gespeeld en mensen beïnvloed? Dat zal vermoedelijk wel zo zijn. Maar dat was zowel toen (in 2020) als nu het geval. En langs beide zijden, ook door de Trumpgezinde pers (al dan niet in eigen hand).
Wat de persoon Trump betreft. Ik moet die man helemaal niet … maar hij is eerlijk verkozen tot president door de Amerikaanse bevolking.Hij zal ongetwijfeld heel veel straffe uitspraken doen tijdens zijn ambtsperiode (hij is nu al volop bezig), de “woke community” regelmatig in de gordijnen jagen en af en toe ook verbijsterende beslissingen nemen … maar ik zal er geamuseerd naar kijken vanuit mijn luie zetel en nog een pintje extra drinken en een pak chips opentrekken
+ 1CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 19:57Yaris verliest alle ratio als het over de VS in het algemeen of Trump in het bijzonder gaat. Rien à faire. Maar volstrekt normaal als je je voor je nieuwsgaring beperkt tot de MSM. Zie ook Brembos, die om de anderhalve post zijn liefde voor de MSM belijdt en dan natuurlijk niet kan begrijpen dat Trump de verkiezingen wint.
Nu dat Musk daar weer iedereen de vrijheid heeft gegeven zijn mening te uiten is het natuurlijk bleiten om het verlies van het monopolie.
Rudi Vranckx (al dan niet met de obligate keffiyeh cultureel geapproprieerd) idem. En met zo'n verslaggevers schrikt de Vlaming natuurlijk als hij nieuws uit het buitenland verneemt. Diegene die zich beperken tot de MSM weten geenszins wat er leeft in de wereld.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is geen Trumpgezinde pers, of het zou ergens een fringe medium moeten zijn.VincentVega schreef: ↑Gisteren 20:10Of de media een rol hebben gespeeld en mensen beïnvloed? Dat zal vermoedelijk wel zo zijn. Maar dat was zowel toen (in 2020) als nu het geval. En langs beide zijden, ook door de Trumpgezinde pers (al dan niet in eigen hand).
De MSM is zowat unisono anti-vrijheid, en in 2020 werden de pro-stemmen op Twitter en andere sociale media geshadowbanned of erger.
Het was pas met de overname van Musk dat er toch al tenminste op Twitter een level playing field gecreëerd werd. Iedereen kon daar zijn ei kwijt, pro en contra. Zoals het hoort. Faecesboek begint - zij het voorzichtig- ook de kant van de vrije meningsuiting te kiezen.
Ondertussen kan onze gesubsidieerde pers weer 4 jaar verder met elke Trumpscheet buiten proportie op te blazen. Elk nadeel heb zijn voordeel
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ja, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb (misschien wel hier ), maar ik geloof dat in de US in de aanloop naar de verkiezingen iets van 78 % van het MSM nieuws over Trump negatief was en iets meer dan 80% over Harris positief.
Het vrolijke nieuws is dat, alvast ginder, de mensen blijkbaar weten dat ze de MSM niet kunnen vertrouwen en er zich duidelijk geen fluit van aantrekken en zelf nadenken en beslissen. Nu hier nog .
Het vrolijke nieuws is dat, alvast ginder, de mensen blijkbaar weten dat ze de MSM niet kunnen vertrouwen en er zich duidelijk geen fluit van aantrekken en zelf nadenken en beslissen. Nu hier nog .
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Niet veralgemenen, zoek eens in het rechtse kwadrant van de Amerikaans persuniversum (zoals bij Fox News of Newsmax). Je zal ongetwijfeld wel enkele Trumpgezinde media vinden …CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 21:00Er is geen Trumpgezinde pers, of het zou ergens een fringe medium moeten zijn.VincentVega schreef: ↑Gisteren 20:10Of de media een rol hebben gespeeld en mensen beïnvloed? Dat zal vermoedelijk wel zo zijn. Maar dat was zowel toen (in 2020) als nu het geval. En langs beide zijden, ook door de Trumpgezinde pers (al dan niet in eigen hand).
De MSM is zowat unisono anti-vrijheid, en in 2020 werden de pro-stemmen op Twitter en andere sociale media geshadowbanned of erger.
Het was pas met de overname van Musk dat er toch al tenminste op Twitter een level playing field gecreëerd werd. Iedereen kon daar zijn ei kwijt, pro en contra. Zoals het hoort. Faecesboek begint - zij het voorzichtig- ook de kant van de vrije meningsuiting te kiezen.
Ondertussen kan onze gesubsidieerde pers weer 4 jaar verder met elke Trumpscheet buiten proportie op te blazen. Elk nadeel heb zijn voordeel
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Fox News is zeker niet Trumpgezind, dat lijkt alleen maar zo omdat de rest zo anti-Trump is. Newsmax kent zelfs zo'n nieuwsverslinder als ikzelf niet dus dat moet wel zeer fringe zijnVincentVega schreef: ↑Gisteren 21:34 zoek eens in het rechtse kwadrant van de Amerikaans persuniversum (zoals bij Fox News of Newsmax). Je zal ongetwijfeld wel enkele Trumpgezinde media vinden …
Ik zal het eens bekijken.
Dan geen stemmen meer voor nva ...
Ik denk dat nva en het Trump kamp evenveel nonsens verspreiden en dat de MSM lichter doorweegt.. en zo raak je ook aan stemmen.
Dat is populisme. Je vertelt een hoop geloofwaardige kleine waarheden die in het totale verhaal toch van de pot gerukte nonsens zijn.
Maar herhaal dat 200 keer en de mensen zijn er mee weg.
Noot : beide kampen hebben ook goede punten die m.i. dan weer geen nonsens zijn. Onvoldoende om een verkiezing te winnen blijkbaar..
Ik denk dat alle kampen nonsens verspreiden waar kiezers soms mee weg zijn. Je hebt altijd mensen die voor de domste redenen op een partij of een persoon stemmen. Je kan ze proberen te doen nadenken of er geen betere redenen zijn om dat op te baseren, maar het zal bij sommigen nooit lukken. En de politieke partijen proberen dikwijls het omgekeerde .
Pulpfiction ( de zgn vincent vega) en carpe zijn dezelfde persoon, ze komen hier een monoloog houden. Hoe schizofreen kan iemand nog zijn?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 21:50Fox News is zeker niet Trumpgezind, dat lijkt alleen maar zo omdat de rest zo anti-Trump is. Newsmax kent zelfs zo'n nieuwsverslinder als ikzelf niet dus dat moet wel zeer fringe zijnVincentVega schreef: ↑Gisteren 21:34 zoek eens in het rechtse kwadrant van de Amerikaans persuniversum (zoals bij Fox News of Newsmax). Je zal ongetwijfeld wel enkele Trumpgezinde media vinden …
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Hmmm … een newbie met amper 20 berichten die nu toch al 3 x hetzelfde insinueert en doet alsof hij een oude getrouwe isdirkjan schreef: ↑Vandaag 14:08Pulpfiction ( de zgn vincent vega) en carpe zijn dezelfde persoon, ze komen hier een monoloog houden. Hoe schizofreen kan iemand nog zijn?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 21:50
Fox News is zeker niet Trumpgezind, dat lijkt alleen maar zo omdat de rest zo anti-Trump is. Newsmax kent zelfs zo'n nieuwsverslinder als ikzelf niet dus dat moet wel zeer fringe zijn
Dat moet dus iemand zijn met een definitieve ban die plots is herrezen onder een nieuwe nickname.
Ik vermoed Huisjetuintjefiets (hoewel die zogezegd definitief afscheid had genomen)
Ik weet niet waar je 20 berichten haalt, ik zie 11 berichten staan, maar soit. We zien de zaken wel vaker anders , ook nu blijkbaar weerVincentVega schreef: ↑Vandaag 14:15Hmmm … een newbie met amper 20 berichten die nu toch al 3 x hetzelfde insinueert en doet alsof hij een oude getrouwe is
Dat moet dus iemand zijn met een definitieve ban die plots is herrezen onder een nieuwe nickname.
Ik vermoed Huisjetuintjefiets (hoewel die zogezegd definitief afscheid had genomen)
Het aantal berichten hoeft toch zoveel niet te betekenen ?
Je kan al jaren meelezen bij wijze van spreken en niet reageren. op die manier kan je volgens mij perfect een beeld hebben van de verschillende gebruikers.
Waarom leg je de link dat dat Huisjetuintjefiets zou zijn ?