Kluishuur KBC wéér gestegen
Kluishuur KBC wéér gestegen
In het januari van 2023 (en voorheen) werd voor de huur van mijn kluis door KBC 45 € van mijn rekening genomen.
Vorig jaar verhoogde het naar 90 €, duur maar dat was aangekondigd.
Tot mijn ontsteltenis stel ik vast dat vandaag 180 € voor diezelfde kluis van mijn rekening werd genomen.
Ik huur de kleinste kluis die je kunt krijgen.
Nog mensen die opeens 180 € moeten betalen?
Tot mijn ontsteltenis stel ik vast dat vandaag 180 € voor diezelfde kluis van mijn rekening werd genomen.
Re: Kluishuur KBC wéér gestegen
Nee, ik heb 2 jaar geleden mijn kluis al opgezegd.Georg schreef: ↑Gisteren 16:40 In het januari van 2023 (en voorheen) werd voor de huur van mijn kluis door KBC 45 € van mijn rekening genomen.
Waar heb je tegenwoordig zo'n ding nog voor nodig?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, er is gisteren 180€ afgeschreven bij mij voor het kleinste formaat kluis, laat ons zeggen 3 laptops op elkaar gestapeld qua totaal volume.
Idd pittig komende van 45€, maar dat bedrag is lange tijd stabiel gebleven.
Idd pittig komende van 45€, maar dat bedrag is lange tijd stabiel gebleven.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Kijk eens na of het niet gaat om 2 jaar in één keer te betalen, of mogelijks hebben ze standaard er een verzekering aan gekoppeld.
Indien niet ; er zijn momenteel ook privé aanbieders van kluizen die dit aanbieden in ex-bankkantoren.
Weet verder dat bij overlijden de kluis pas weer opengaat met de 'fiscus' erbij. Men kan ook de logs bekijken van bezoeken van bv familieleden die omtrent de overlijdensdatum in de kluizenzaal zijn geweest.
Indien niet ; er zijn momenteel ook privé aanbieders van kluizen die dit aanbieden in ex-bankkantoren.
Weet verder dat bij overlijden de kluis pas weer opengaat met de 'fiscus' erbij. Men kan ook de logs bekijken van bezoeken van bv familieleden die omtrent de overlijdensdatum in de kluizenzaal zijn geweest.
Het is wel degelijk tot eind december 2025.JulusCesar schreef: ↑Gisteren 20:10 Kijk eens na of het niet gaat om 2 jaar in één keer te betalen, of mogelijks hebben ze standaard er een verzekering aan gekoppeld.
Er was geen aankondiging van verdubbeling van huurprijs en er werd mij niets aangeboden. Zeer sterk!
Of het toegelaten is? Waarschijnlijk staat het ergens diep weggestoken in de algemene voorwaarden waarvoor we getekend hadden.
Welke zijn de verdere privé- aanbieders buiten CitySafes?
Dat eerste zeker niet, ik heb vorig jaar 09/0124 90€ betaald (huur tot eind 2024) en nu 180€ tot eind 2025.JulusCesar schreef: ↑Gisteren 20:10 Kijk eens na of het niet gaat om 2 jaar in één keer te betalen, of mogelijks hebben ze standaard er een verzekering aan gekoppeld.
Notificatie gekregen hierover begin oktober. Van een verzekering etc is daarin geen sprake.
Is toch iets dat ik noteer om dit jaar even verder te bekijken, met 180€ kunnen we met 2 ook eens lekker gaan eten…
Dat is heel logisch, want na wat aanvankelijk geklaag ga jij dat bedrag toch gewoon braaf betalen. Volgend jaar zul je nog meer betalen.Georg schreef: ↑Gisteren 16:40 In het januari van 2023 (en voorheen) werd voor de huur van mijn kluis door KBC 45 € van mijn rekening genomen.
Aandeelhouders van KBC vinden dit prima.
Ik heb gezegd.
Je kan toch zelf een kluis kopen...of meerdere, veel hangt af van de veiligheids klasse III, IV, VII
https://www.atelierboonen.be/NL/Start
https://www.atelierboonen.be/NL/Product ... luizen-259
https://www.danosafe.be/nl/kluizen-bran ... /index.htm
https://www.atelierboonen.be/NL/Start
https://www.atelierboonen.be/NL/Product ... luizen-259
https://www.danosafe.be/nl/kluizen-bran ... /index.htm
Akkoord voor de meerderheid.
Ik heb in dit geval het gevoel dat ik gewoon afgezet word en dan komt de duivel in mij naar boven en bijt me vast op dit geval! 2 keer na elkaar een verdubbeling
180 euro is op zich een onaanvaardbare huurprijs en heb tot einde dit jaar de tijd om iets anders te zoeken.
Ik heb het gevoel dat de kbc hun kluizen op termijn willen opruimen, al dan niet met aanmoediging van de fiscus.
Gevolgen voor KBC langs mijn kant zijn: uiteraard de opzegging van mijn kluis en het verplaatsen van het meeste spaargeld.
Mijn moeder zet de kluishuur uiteraard ook stop en snijdt al haar banden bij KBC door.
Kennen jullie nog private kluisverhuurders buiten Citysafes?
Opzeg bij KBC is mogelijk tot eind januari 2024 zodat je dus geen 180 moet betalen...
volgend jaar € 360??
volgend jaar € 360??
@Georg, dat argument van de fiscus volg ik niet.
Door die officiële inventaris door de fiscus / notaris kunnen de erfgenamen niks onderling verdelen en dus buiten het zicht houden itt een kluis thuis. Juwelen en uurwerken zijn daar iets dankbaars voor om maar wat te zeggen mits de erfgenamen goed overeenkomen. Anders wordt het een ander verhaal…
Door die officiële inventaris door de fiscus / notaris kunnen de erfgenamen niks onderling verdelen en dus buiten het zicht houden itt een kluis thuis. Juwelen en uurwerken zijn daar iets dankbaars voor om maar wat te zeggen mits de erfgenamen goed overeenkomen. Anders wordt het een ander verhaal…
Mochten meer mensen dit doen, men zou de prijzen niet zo sterk eenzijdig aanpassen.
Als tip geef ik nog mee om meteen heel de bankrelatie stop te zetten. Waarom 2,5 EUR per maand betalen voor iets wat een andere bank gratis doet?
Ik heb gezegd.