Goud rubriek
Re: Goud rubriek
Ik had gelukkig stevig ingekocht in 2008 verkocht in 2011 en weer gekocht in 2013.voorheenCP1234 schreef: ↑16 juli 2024, 23:03Ik zou eens moeten kijken hoeveel BEF de gouden Ecu's me hebben gekost toen ze origineel uitkwamen, al ga ik hoogstwaarschijnlijk wenen als ik het bedrag zie, nu goed wetende dat ik er veel, veel meer had moeten kopen ...
Hoeveel percent van uw totaal vermogen steek je nu best in goud? (of zilver?)
Ik hoorde dat men best 5% aanhoudt maar hoor nu ook dat je -gezien de toestand in de wereld- best naar 10% of zelfs 20% gaat.
Waar koop ik dat best? En wat? Munten, baren, ... ?
Alvast bedankt!
Ik hoorde dat men best 5% aanhoudt maar hoor nu ook dat je -gezien de toestand in de wereld- best naar 10% of zelfs 20% gaat.
Alvast bedankt!
Ik had tot voor kort 50%.MisjaMara schreef: ↑Gisteren 17:32 Hoeveel percent van uw totaal vermogen steek je nu best in goud? (of zilver?)
Alvast bedankt!
Maar hangt natuurlijk van diverse dingen af. Wat is een goed instapmoment, wat verwacht je, een crisis of niet etc.
Best is zo groot mogelijke baren, dan heb je relatief de minste kosten.
Afhankelijk van waar je woont, ik vind Antwerpen goudbank de beste en doe daar al lang zaken mee.
Kijk maar eens op hun site, duidelijke real time aan- en verkoopprijzen. Je kunt telefonisch reserveren, zowel voor aan- als verkoop.
- PotjeVickx
- Newbie
- Contacteer:
In mijn kennissenkring heb ik iemand die al jàren ALL-IN zit voor 90% in goud en 10% in zilver d.m.v. gespreide aankopen. Deze houdt gewoon voor 6 maand leefkosten aan op z'n zicht/spaarrekening en die spaart gewoon in edelmetalen.
Daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk, hangt af van tig variabelen zoals leeftijd, inkomen, vermogen, risicoaversie, beurskennis en noem het maar.
Steek anders een paar uur van uw tijd in YT Silver Dragons bekijken voor interessante inzichten op dat vlak.
Als je vermogen 10K is, is 5% in goud beleggen vrij onzinnig. Idem bij 100K € naar mijn mening, maar elk zijn ding.
Klopt.VTEC schreef: ↑Gisteren 20:45Daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk, hangt af van tig variabelen zoals leeftijd, inkomen, vermogen, risicoaversie, beurskennis en noem het maar.
Steek anders een paar uur van uw tijd in YT Silver Dragons bekijken voor interessante inzichten op dat vlak.
Als je vermogen 10K is, is 5% in goud beleggen vrij onzinnig. Idem bij 100K € naar mijn mening, maar elk zijn ding.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vanaf welk vermogen vinden jullie 5% in goud beleggen wel zinvol ?Finny10 schreef: ↑Gisteren 21:22Klopt.VTEC schreef: ↑Gisteren 20:45
Daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk, hangt af van tig variabelen zoals leeftijd, inkomen, vermogen, risicoaversie, beurskennis en noem het maar.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan een gouden munt met een lage premium, zoals een Napoleon ( en de andere LMU munten ) kopen onder de 500 euro.
Dus vanaf 10 000 euro lijkt me 5% zeker niet slecht. Ik kocht die jaren gelden rond de 100 euro, bijna X5 in 10 jaar tijd of zo, waarom zou het slecht zijn in je portfolio voor zo'n bedrag.
Onder de 10 000 zou ik er wel niet aan beginnen.
Dus vanaf 10 000 euro lijkt me 5% zeker niet slecht. Ik kocht die jaren gelden rond de 100 euro, bijna X5 in 10 jaar tijd of zo, waarom zou het slecht zijn in je portfolio voor zo'n bedrag.
Onder de 10 000 zou ik er wel niet aan beginnen.
Make Spaargids " Great Again ! "
Beleg in een goudtracker.
- Minimum bedrag aankoop = 1 deelbewijs.
- De deelbewijzen zijn gedekt door fysiek goud.
- Koers volgt de goudprijs.
- Veiliger en gemakkelijker dan fysiek goud aankopen en bewaren.