Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Ik zag het. Maar dat is dan ook de enige keer en plaats waar het zo staat. Uit wat er op de home page en onder de tab ''overzicht'' staat, maak ik op dat het inbegrepen is in het abonnement.Dixit schreef: ↑7 januari 2025, 18:18Juist, maar druk op die "Meer info" op jouw plaatje en dan de tab "Roaming" en dan krijg je
In België kun je vanaf 15 GB blijven surfen buiten je abonnement voor 0,01 €/MB. In andere landen van de EU kun je surfen tot 15 GB voor 0,01 €/MB.
Dat blijkt een vautje te zijn. In het Frans staat het wel correct. Pour les Flamands la même chose. Het is de volle 15 GB voor S, de volle 25 GB voor M...en... jawel... slechts 20 GB voor L.
Dat je met een duurder abonnement minder GB hebt in het buitenland is vreemd. Onlogisch eigenlijk zelfs.
Het draait ook niet altijd even vlot bij Hey!. Inloggen is soms een probleem en de site kan al eens buggen maar dat vind ik persoonlijk niet heel erg. Wel heb ik de indruk dat ik al eens vaker op ''E'' zit met het netwerk dan voordien bij Yoin. Wat de grootste miserie was, dat ze enkel via chat te contacteren waren, is nu toch wel enorm verbeterd met ook telefonische bereikbaarheid.
Ik herinner mij dat ik ooit eens een wat moest vragen of aanpassen in mijn gegevens en ik dat dus enkel maar via chat kon vragen. Het duurde tot meer dan een uur voor je antwoord kreeg van een medewerker. Indien je dan een antwoord gaf dan kreeg je niet meteen een vlot chat gesprek, maar kon het weer een hele tijd duren vooraleer je een antwoord kreeg. Ik hield dat dan ook niet altijd in de gaten en dan werd het gesprek vaak zonder boe of ba afgesloten omdat ik niet snel genoeg reageerde waardoor ik helemaal opnieuw kon beginnen. Dat was zeer ergerlijk maar dus opgelost. Ik ben tevreden bij Hey!. Prijs-kwaliteit is dat echt in orde. Zo'n stoten als bij DIGI heb ik er gelukkig nooit meegemaakt.
Omdat ik er eigenlijk geen vertrouwen in heb dat DIGI mij binnen een redelijke tijd een nieuwe simkaart zal sturen, heb ik met 2 dagen voorsprong voor DIGI (eerst besteld) ook een HEY kaartje besteld.
Zien of Digi op tijd arriveert. Dan verkies ik DIGI.
En anders wordt het HEY.
Negatief, denk ik, is dat HEY op orange netwerk zit. Omdat ik nog in de branche gewerkt heb test ik regelmatig al eens een operator uit als het me niet te veel kost of net goed uitkomt. Orange was in mijn tests in mijn gemeente de minste van de drie. Meest problemen ook, Weliswaar kleine problemen zoals sms die niet vertrekken en daar had ik bij Scarlet ook last van.
Het netwerk (orange) is hier ook niet populair. De meeste mensen die ik ken nemen Proximus of een mvno daarvan. Dan nog een deel die base nemen. De particuliere klanten van Orange kan ik op een paar vingers tellen.
We zullen wel zien.
Voor thuis heb ik diensten van base besteld. De installatie moet nog gebeuren.
Misschien neem ik wel weer mobiele telefonie van base ook. Maar dan gaan er wel voldoende redenen moeten zijn om 11 euro te betalen in plaats van 5 bij Digi of Hey.
En anders wordt het HEY.
Negatief, denk ik, is dat HEY op orange netwerk zit. Omdat ik nog in de branche gewerkt heb test ik regelmatig al eens een operator uit als het me niet te veel kost of net goed uitkomt. Orange was in mijn tests in mijn gemeente de minste van de drie. Meest problemen ook, Weliswaar kleine problemen zoals sms die niet vertrekken en daar had ik bij Scarlet ook last van.
Het netwerk (orange) is hier ook niet populair. De meeste mensen die ik ken nemen Proximus of een mvno daarvan. Dan nog een deel die base nemen. De particuliere klanten van Orange kan ik op een paar vingers tellen.
We zullen wel zien.
Misschien neem ik wel weer mobiele telefonie van base ook. Maar dan gaan er wel voldoende redenen moeten zijn om 11 euro te betalen in plaats van 5 bij Digi of Hey.
En hier is het anders. In mijn gemeente willen ze allemaal Orange 5G netwerk. Proximus (Mobile Vikings/Scarlet ...) 5G is er niet en zeer traag.haelewyn schreef: ↑10 januari 2025, 09:28 Omdat ik er eigenlijk geen vertrouwen in heb dat DIGI mij binnen een redelijke tijd een nieuwe simkaart zal sturen, heb ik met 2 dagen voorsprong voor DIGI (eerst besteld) ook een HEY kaartje besteld.
En anders wordt het HEY.
We zullen wel zien.
Dit kan snel veranderen. De samenwerking tussen Proximus en Orange dat ze gezamelijk hun netwerk gaan uitbaten komt op kruissnelheid.
Ik heb gemerkt dat je nu ook je verbruik kan zien op het tabblad "overzicht".
Voor zover ik weet hebben ze niet eens een app.
Verbruik is nu wel te zien op het tabblad "overzicht" in MyDigi.
Base heeft "gereageerd" op de komst van Digi:
Prijs verlaagd van vijftien naar elf euro per maand. Volume verhoogd van acht naar vijftien GB.
https://www.prd.base.be/nl/mobiel/abonnementen/base-15
Naar mij mening lachwekkend.
Prijs verlaagd van vijftien naar elf euro per maand. Volume verhoogd van acht naar vijftien GB.
https://www.prd.base.be/nl/mobiel/abonnementen/base-15
Naar mij mening lachwekkend.
Die prijsverlaging van 15 naar 11 euro, enkel als je online intekent, is niet nieuw. Die promo loopt al bijna een jaar maar wordt telkens verlengd.
Het slechte hieraan is dat je niet van tariefplan mag veranderen (bv. van 20 naar 15 euro) want dan ben je de korting kwijt.
Je kan wel voor minstens 3 maanden van provider veranderen om daarna als nieuwe klant terug te keren met een promo.
Het base aanbod is inderdaad een lachertje.
Dat van bv Mobile Vikings ook maar nog erger.
Bij base is er op de eerste dag van de maand gratis datagebruik. Het wordt dan niet uit de bundel aangerekend.
Je data van de huidige maand die niet opgebruikt werden kunnen overgedragen worden naar de volgende.
Bij mobile vikings dan nog hun pochende marketing treut er bovenop van: beste provider van 2025..
Het moest verboden zijn.
Het slechte hieraan is dat je niet van tariefplan mag veranderen (bv. van 20 naar 15 euro) want dan ben je de korting kwijt.
Je kan wel voor minstens 3 maanden van provider veranderen om daarna als nieuwe klant terug te keren met een promo.
Het base aanbod is inderdaad een lachertje.
Dat van bv Mobile Vikings ook maar nog erger.
Bij base is er op de eerste dag van de maand gratis datagebruik. Het wordt dan niet uit de bundel aangerekend.
Je data van de huidige maand die niet opgebruikt werden kunnen overgedragen worden naar de volgende.
Bij mobile vikings dan nog hun pochende marketing treut er bovenop van: beste provider van 2025..
Het moest verboden zijn.
Bovenaan deze pagina:
https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/
staat "tot 25% goedkoper" maar het is me niet erg duidelijk met wat ze dat vergelijken.
- Vincent2018
- Full Member
wow ... goedkoop en mega veel data ... eens proberen met mijn oude Orange Flybox https://paymonthly.lycamobile.be/nl/product-listing
en zeer content van DIGI ( wel 3 weken op de sim moeten wachten ) , nummeroverdracht op een uur geregeld, goed internet zonder onderbrekingen.... 0,60 eur per bijkomende GB
en zeer content van DIGI ( wel 3 weken op de sim moeten wachten ) , nummeroverdracht op een uur geregeld, goed internet zonder onderbrekingen.... 0,60 eur per bijkomende GB
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Vincent2018 op 15 januari 2025, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Proximus zeker... ?tom_d schreef: ↑Vandaag 16:35
Bovenaan deze pagina:
https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/
staat "tot 25% goedkoper" maar het is me niet erg duidelijk met wat ze dat vergelijken.