Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Digi is enkel maar goedkoop voor kleine verbruikers, wie 80GB verbruikt betaalt er €44, wie 200GB verbruikt betaalt €116. Bij Hey heb je momenteel 80GB voor €14 en 200GB voor €25. Die 200 zou voor mij ruimschoots volstaan ter vervanging van vast internet bij Telenet, kost wat minder, wat meer volume en qua snelheid zal het niet slechter zijn dan die overvolle coax.
Orange netwerk is goed op de grote verkeersassen en in bewoonde gebieden, op de weinige zeer afgelegen plaatsen in België kan het zijn dat Proximus een betere ontvangst heeft. Wie vaak in Nederland komt of er dicht bij woont zal tevreden zijn met het KPN netwerk waarmee Orange roaming heeft, goeie dekking en nog een flink stuk sneller dan mobiel in België.
Ik lees 'ter vervanging van vast internet'. Kan je dan TV, PC en alle andere dingen die op WIFI werken, gebruiken via mobiel internet?
Ik ben zo een kleine verbruiker. 15 GB is al overkill voor mij.
Ik denk dat dat op de piekuren toch niet optimaal stabiel en betrouwbaar gaat zijn.
Als je dat echt wil doen woon je best niet te ver van een antenne waar 4g of 5g op zit.
Ik zou de twee technologieën een maand naast elkaar gebruiken voor alle zekerheid.
Theoretisch moet het kunnen.
Ik denk dat dat op de piekuren toch niet optimaal stabiel en betrouwbaar gaat zijn.
Als je dat echt wil doen woon je best niet te ver van een antenne waar 4g of 5g op zit.
Ik zou de twee technologieën een maand naast elkaar gebruiken voor alle zekerheid.
Je moet een flybox of een variante daarop gebruiken. Dat is een modem als een andere. Alleen haalt die zijn internet "uit de lucht".
Via GSM en USB thetering naar PC heb ik hier vrijwel dezelfde snelheid als basic internet via de telenet kabel, upload is het dubbele, alleen ping is een stuk trager, voor online games dus niet zo goed.haelewyn schreef: ↑Vandaag 10:00 Ik ben zo een kleine verbruiker. 15 GB is al overkill voor mij.
Test met https://www.speedtest.net/nl
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Oei, de telecompaus van spaargids weet het niet.
DIGI heeft géén 5G
miserie in het buitenland dat er weinig roamingovereenkomsten zijn, daar sta je met je 'goedkope' belminuten
ik lees elders dat hun installaties zeer goedkoop gedaan worden. Willen niet mee investeren in verbeteren van huidige masten van mwingz. Ik hou mijn hart vast als ze hun 'eigen' netwerk hebben. Soit, ik lig er niet wakker van, want ga er niet bij.
Je zou toch heilige BASE kiezen?
Beste satsurfer,
Als we nu eens je nieuwe nick zouden vieren door beschaafd te duscussiëren ? Zegt het je wat ?
Telecompaus : jij weet meer over VOIP.. word jij dan maar de VOIP-paus. Ik ben tevreden als gewoon forumlid.
Heilige Base... telecomoperatoren zijn niet vies van een beetje "bedriegt den boer". Daar zitten geen massa eerlijk mensen. Bij geen enkele.
Mijn voorkeur voor base is zo goed of zo slecht als de jouwe voor Orange en edpnet, vroeger.
5G : Goed argument maar het werkt hier van de grote 3 operatoren enkel buitenshuis maar niet binnen. Ik ben er niks mee vooruit. Zeker niet als de 4G perfect zou werken.
2G en 3G werkt hier zeer goed. Jammer dat 3G verdwijnt. Jammer dat 4G minder goed werkt dan 2G en 3G inzake dekking en signaalsterkte.
Enkel op te lossen met meer antenneposities. Maar daar zwijgt iedereen over..
Onderhoud, installatie edm van de 3 grote operatoren, van bv hun HUAWEI netwerk, gebeurde 12 jaar geleden al door Oostblokkers. Roemenen om precies te zijn.
Digi komt uit..... ? Juist : Roemenie.
Daar is niks veranderd.
Roaming : ik lees op trustpilot daarover en ook commentaren van digi waarin ze het probleem erkennen.
Ik lees geen ervaringen over mensen die in land x of y geen roamingverbinding konden maken al zal dat wel bestaan... cfr wat ik daar voordien over schreef.
Als ze samenwerken met prijsbrekers : die hebben zelden het beste netwerk.
Kinderziekten. Digi heeft er meerdere.
Ik hou ook mijn hart vast voor de tijd dat ze volledig op een eigen netwerk zouden moeten vertrouwen. Net als jij.
Ik herinner me nog de opstart van Orange (later geëvolueerd tot het merk Base) waar je enkel dicht bij de autosnelwegen ontvangst had.
Ik hoop dat ze nationale 2G / 4G roamingakkoorden gaan behouden met een andere operator.
Als Digi erg slecht zou presteren, zou ik ze gewoon inwisselen voor wat anders.
Tot die tijd ben ik goedkoop af.
Ik spaar nu 10 euro uit op mijn Base abonnement van voordien.
Enkel omdat ik niet kon downgraden bij base en tegelijk de promo behouden, ben ik veranderd van operator.
Met dit prijsverschil zou ik misschien anders ook wel overgestapt zijn.
Als we nu eens je nieuwe nick zouden vieren door beschaafd te duscussiëren ? Zegt het je wat ?
Telecompaus : jij weet meer over VOIP.. word jij dan maar de VOIP-paus. Ik ben tevreden als gewoon forumlid.
Heilige Base... telecomoperatoren zijn niet vies van een beetje "bedriegt den boer". Daar zitten geen massa eerlijk mensen. Bij geen enkele.
Mijn voorkeur voor base is zo goed of zo slecht als de jouwe voor Orange en edpnet, vroeger.
5G : Goed argument maar het werkt hier van de grote 3 operatoren enkel buitenshuis maar niet binnen. Ik ben er niks mee vooruit. Zeker niet als de 4G perfect zou werken.
2G en 3G werkt hier zeer goed. Jammer dat 3G verdwijnt. Jammer dat 4G minder goed werkt dan 2G en 3G inzake dekking en signaalsterkte.
Enkel op te lossen met meer antenneposities. Maar daar zwijgt iedereen over..
Onderhoud, installatie edm van de 3 grote operatoren, van bv hun HUAWEI netwerk, gebeurde 12 jaar geleden al door Oostblokkers. Roemenen om precies te zijn.
Digi komt uit..... ? Juist : Roemenie.
Daar is niks veranderd.
Roaming : ik lees op trustpilot daarover en ook commentaren van digi waarin ze het probleem erkennen.
Ik lees geen ervaringen over mensen die in land x of y geen roamingverbinding konden maken al zal dat wel bestaan... cfr wat ik daar voordien over schreef.
Als ze samenwerken met prijsbrekers : die hebben zelden het beste netwerk.
Kinderziekten. Digi heeft er meerdere.
Ik hou ook mijn hart vast voor de tijd dat ze volledig op een eigen netwerk zouden moeten vertrouwen. Net als jij.
Ik herinner me nog de opstart van Orange (later geëvolueerd tot het merk Base) waar je enkel dicht bij de autosnelwegen ontvangst had.
Ik hoop dat ze nationale 2G / 4G roamingakkoorden gaan behouden met een andere operator.
Als Digi erg slecht zou presteren, zou ik ze gewoon inwisselen voor wat anders.
Tot die tijd ben ik goedkoop af.
Ik spaar nu 10 euro uit op mijn Base abonnement van voordien.
Enkel omdat ik niet kon downgraden bij base en tegelijk de promo behouden, ben ik veranderd van operator.
Met dit prijsverschil zou ik misschien anders ook wel overgestapt zijn.