Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor mij ook. As er dan ook nog een handbak bij is en een leuke atmosferische 6 cilynder motor ben ik helemaal tevree, maar tussen droom en werkelijkheid staan soms praktische bezwaren.
Bron: het internet.
Re: Rijden met EV vs ICE
Het profiel van "iedereen" is niet gelijk aan het proces van "iedereen anders".JustSpike schreef: ↑Vandaag 09:55
De taksen en verzekering op een benzinewagen zijn lager dan die op een EV. De herstellingen, daar moeten we niet in overdrijven: als ik de zaken wegdenkt die zich ook op een EV zouden voordoen (banden, lakschade, kapotte luidspreker, kapotte slotjes, kapotte lampjes,...) dan blijft enkel de nieuwe koppeling op 150.000 km over. Dat is een 1000 euro, maar als je dat spreid over de 17 jaar dat ik al met de auto rijd, vat dat prima mee. Daarmee maak je het verschil aanschafprijs EV vs ICE nooit goed.
Ik betaal altijd weinig verzekering omdat ik het geluk heb al meer dan 20 jaar geregistreerd schadevrij te rijden.
Een koppeling heb ik nog nooit moeten laten vervangen in mijn leven. Ik koop ongeveer om de 2 a 4 jaar een nieuwe. Afhankelijk van de inspiratie van het moment en de mogelijkheid om de beste deal te verzilveren. Mijn auto geeft me een stuk plezier in her leven en dat mag me wel iets kosten in aankoop en afschrijving. Niet aan herstellingen.
Naar mijn gevoel maak je de prijs nooit goed met de voordelen van een elektrische auto.
Ik heb enkel een hybride auto gekocht omdat die goedkoop was na slechts 2,5 jaar en 22.000 km op de teller. Nieuw, aan het dubbele van de prijs of nog iets meer, zou ik die auto nooit kopen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Bij de meeste EV's is het een warmtepomp waardoor dat best meevalt. Maar bij sommigen is het inderdaad gewoon een weerstand en daar is de impact van verwarming bij koud weer dan heel groot.
Het wordt altijd wel aangeraden om nog van aan de stekker voor te verwarmen als je de range op een koude dag maximaal wil gebruiken.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Re: Rijden met EV vs ICE
Een elektrische weerstand is erg efficient in het produceren van warmte. Bijna 100% van de energie wordt in warmte omgezet.reteiP schreef: ↑Vandaag 11:23 Bij de meeste EV's is het een warmtepomp waardoor dat best meevalt. Maar bij sommigen is het inderdaad gewoon een weerstand en daar is de impact van verwarming bij koud weer dan heel groot.
Het wordt altijd wel aangeraden om nog van aan de stekker voor te verwarmen als je de range op een koude dag maximaal wil gebruiken.
Van een warmtepomp in een auto ben ik niet overtuigd. Zo'n ding weegt 15 kilo en is pas efficient als je al een hele tijd aan het rijden bent.
Bron: het internet.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik mag nog steeds geen links plaatsen, maar als je nu volgende tekst:
nl/autonieuws/elektrisch/moet-je-echt-kiezen-voor-warmtepomp-in-elektrische-auto
achter go car (in 1 woord) punt be plakt dan krijg je een artikeltje te zien die de vergelijking maakt tussen met en zonder warmtepomp.
nl/autonieuws/elektrisch/moet-je-echt-kiezen-voor-warmtepomp-in-elektrische-auto
achter go car (in 1 woord) punt be plakt dan krijg je een artikeltje te zien die de vergelijking maakt tussen met en zonder warmtepomp.
Bron: het internet.