nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
De regeringsonderhandelaars draaien nu al zeven maanden rondjes. Gaan ze volgende week eindelijk landen? Welk regeerakkoord er ook uit de bus komt, ik geloof nooit dat de volgende regering eendrachtig en krachtdadig zware besparingsmaatregelen gaat nemen. Er zal altijd wel een partij zijn die dwars gaat liggen uit schrik voor haar achterban.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De sfeer zou goed zijn maar gisteren hebben ze weer enkel bilaterale gesprekken gevoerd en vandaag gaan ze eerst de nog restende knelpunten op andere domeinen behandelen
Wel zou er een akkoord zijn om de beperking in de tijd voor werkloosheid niet toe te passen op 55+
Ni moeilijk om daarover akkoord te geraken, natuurlijk.
Wel zou er een akkoord zijn om de beperking in de tijd voor werkloosheid niet toe te passen op 55+
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat laatste weet ik zo nog niet. De VDAB blijft werklozen begeleiden tot ze 60 jaar oud zijn. In Brussel en Wallonië is dat tot ze 50 zijn …spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 01:12 De sfeer zou goed zijn maar gisteren hebben ze weer enkel bilaterale gesprekken gevoerd en vandaag gaan ze eerst de nog restende knelpunten op andere domeinen behandelen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik denk dat ze vandaag vooral voor de tv gaan zitten om naar Trump te kijken, uiteraard voorzien van de nodige spijs en drank.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 01:12 De sfeer zou goed zijn maar gisteren hebben ze weer enkel bilaterale gesprekken gevoerd en vandaag gaan ze eerst de nog restende knelpunten op andere domeinen behandelen
Nee. Ik noem het anders.
Een landbouwer (en zijn verstand) die er in slaagt zijn bedrijf boven water te houden mag je niet vergelijken met de geest van de uitdrukking in tijden dat ze ontstond.
Positief en negatief is een rekbaar begrip. De werkelijkheid is niet voor iedereen hetzelfde.CarpeNoctem schreef: ↑18 januari 2025, 17:30 Hoe jij steeds probeert iets positiefs voor te stellen als iets negatiefs ...
I like him even more now
Ik sluit me aan bij Brembos hierover.
Gaat het over CarpeNoctem, VincentVega, Charlesvdw, EarthNvstr1, etc etc ?voorheenCP1234 schreef: ↑18 januari 2025, 18:40 Maar ja, hier is de moderatie van oordeel dat men een "trol" in de watten moet leggen omdat deze anders met zijn 10 andere nicks van zijn kl.ten gaat maken ...
Tenzij er een heruitzending is van megamindy. Dan gaan ze vergaderen in wat Marc Van Ranst het masturbatieclubje noemt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Simpel compromis toch. Het verschil in 2 doenVincentVega schreef: ↑Vandaag 08:21Dat laatste weet ik zo nog niet. De VDAB blijft werklozen begeleiden tot ze 60 jaar oud zijn. In Brussel en Wallonië is dat tot ze 50 zijn …spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 01:12 De sfeer zou goed zijn maar gisteren hebben ze weer enkel bilaterale gesprekken gevoerd en vandaag gaan ze eerst de nog restende knelpunten op andere domeinen behandelen
Maar beter was de RVA te regionaliseren.
Was nochtans idee van Bouchez vorige zomer.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 20 januari 2025, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De welvaart van wie ?
Wie veel heeft nog veel meer.
Wie veel speculeert moet beschermd worden, wie niet speculeert mag er voor opdraaien.
Estate Guru believer.
De welvaart van iedereen natuurlijk. Elke euro die de staat via taksen en belastingen binnen harkt moet ergens verdiend worden, zonder bedrijvigheid, werkgelegenheid en meerwaarde creatie geen basis voor de sociale zekerheid. Of ben jij ook zo een Magnet type die denkt voor eeuwig op de poef te kunnen feesten. Als je de kippen slacht, heb je ook geen eieren meer, maar dat snappen of willen ze aan de linkerzijde niet zien hé.
BTW: Zie hier de gezondheid van onze ondernemingen, alweer een record aan faillissementen, zal wel weer niet aan de te hoge loonlasten, regeltjes, taksen en belastingen liggen hé. Zijn zeker allemaal rijke zelfstandigen en bedrijven die nog veel meer belastingen kunnen betalen hé
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zou weer sprake zijn van een echte tax-cut van 1 miljard
Ik begrijp dat niet. De gepensioneerden van nu hebben vroeger minstens evenveel belastingen betaald hoor.
Netto meer laten overhouden door de minimum lonen, doe je door hun werknemers SZ-bijdragen te verlagen en niet door cadeaus uit de delen aan de hele werkende bevolking.
Ik ben trouwens ook niet tegen een NIEUWE meerwaardebelasting op aandelen, voor zover die enkel geldt voor NIEUWE beleggingen (en herbeleggingen). Als je niet akkoord gaat, beleg dan niet verder of calculeer het in.
Bestaande beleggingen taxeren op basis van een willekeurige datum (bvb 1/1/2026) is niet correct, als ge duurder hebt aangekocht.
Ik begrijp dat niet. De gepensioneerden van nu hebben vroeger minstens evenveel belastingen betaald hoor.
Netto meer laten overhouden door de minimum lonen, doe je door hun werknemers SZ-bijdragen te verlagen en niet door cadeaus uit de delen aan de hele werkende bevolking.
Ik ben trouwens ook niet tegen een NIEUWE meerwaardebelasting op aandelen, voor zover die enkel geldt voor NIEUWE beleggingen (en herbeleggingen). Als je niet akkoord gaat, beleg dan niet verder of calculeer het in.
Bestaande beleggingen taxeren op basis van een willekeurige datum (bvb 1/1/2026) is niet correct, als ge duurder hebt aangekocht.
Ah ja? De totale belastingsdruk is toch enkel toegenomen?spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 14:17 Ik begrijp dat niet. De gepensioneerden van nu hebben vroeger minstens evenveel belastingen betaald hoor.
Cadeau's uitdelen noem jij dat. Als ik van plan ben om bij jou 2000 euro te stelen, en vervolgens doe ik dat niet, heb ik dan een cadeau uitgedeeld?spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 14:17Netto meer laten overhouden door de minimum lonen, doe je door hun werknemers SZ-bijdragen te verlagen en niet door cadeaus uit de delen aan de hele werkende bevolking.
Bron: het internet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet op arbeid, wel op spaargeld:
vroeger bestond nog het 55% tarief in de personenbelasting
en de roerende voorheffing was op alles maar 15%
Ook de TOB werd verhoogd.
Best eens laten factchecken, dan weten we hoe het juist zit.
De decumul daar hebben we het nog niet over.
De verpleging vroeger allemaal loondienst.
Zullen de gepensioneerden weer zijn die de schuld zijn.
Heden bijna allemaal zelfstandig och arme de belasting betaler die het mag ophoesten het verlies aan taksen en rsz.
Estate Guru believer.