Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja hoor, je kan allerlei abnormale toestanden en scheve vergelijkingen bedenken om toch maar een heel klein beetje gelijk te hebben De realiteit is dat onder gelijke en normale ritten er bij een ICE in de verste verte geen met een EV vergelijkbare afname van het rijbereik is bij koud weer. Daar twijfel je toch niet aan?
Re: Rijden met EV vs ICE
(1) Dat is hoe ik mijn auto gebruik de laatste maand...vortex schreef: ↑Vandaag 18:54
(1) Ja hoor, je kan allerlei abnormale toestanden en scheve vergelijkingen bedenken om toch maar een heel klein beetje gelijk te hebben
(2) De realiteit is dat onder gelijke en normale ritten er bij een ICE in de verste verte geen met een EV vergelijkbare afname van het rijbereik is bij koud weer. Daar twijfel je toch niet aan?
(2) Alles wat je met een warme motor kan doen is zuinig. Vaak koud starten zorgt bij een ICE ook voor hoger gebruik.
Er mag wat rijbereik verloren gaan aangezien dat bij ICE zeker ook het geval is bij korte ritten. Aangezien ik vertrek van elektrisch rijden aan +/- 3 cent per km (thuisladen) en op benzine aan 10 cent per km, beide in goede omstandigheden, mag er al wat rijbereik verloren gaan eer je aan dezelfde prijs komt.
Maar als je mijn gebruik neemt (zie 1) en je auto altijd wil verwarmen op de autobatterij is het verbruik van elektriciteit gigantisch.