intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: intrest spaarrekening "vergeten" aangeven
Ik heb een vraag beste spaargidsers.
Hoe bereken je nu correct wat je moet aangeven aan je belastingen omtrent gereglementeerde spaarrekeningen.
Moet je nu alle intrest van basis en getrouwheid samentellen van alle banken waar je klant bent en het bedrag dat boven het vrijgestelde komt moet je dan aangeven. Heb ik dat correct?
Groeten
Hoe bereken je nu correct wat je moet aangeven aan je belastingen omtrent gereglementeerde spaarrekeningen.
Moet je nu alle intrest van basis en getrouwheid samentellen van alle banken waar je klant bent en het bedrag dat boven het vrijgestelde komt moet je dan aangeven. Heb ik dat correct?
Groeten
Toch wel, de banken houden wel degelijk de RV af als je boven de 1020€ zit!annetje schreef: ↑6 januari 2025, 13:51 De banken houden zelf niets af, ook al zit je erboven. Of het zou op 1 rekening moeten zijn dat je erboven zit, dat weet ik niet.
Vorig jaar een deel aangegeven, maar wel iets minder dan zou moeten. Iets wat ik volgende aangifte wellicht terug ga doen. De eindstanden kennen ze wel, maar de tussentijdse wijzigingen niet.
Rente's vanaf 1/4/24 (getrouwheid) tot 10/1/25 basis + getrouwheid optellen daar de vrijstelling af rest is wat aan te geven.shaniabelgiu schreef: ↑Vandaag 09:25 Ik heb een vraag beste spaargidsers.
Groeten
Estate Guru believer.
Bij 1 bank zit ik erboven, verspreid over 2 rekeningen, en er is niets afgehouden. Dit weekend heb ik het nog eens nagekeken, om zeker te zijn dat het niet met terugwerkende kracht gebeurd is.mouche schreef: ↑Vandaag 13:26Toch wel, de banken houden wel degelijk de RV af als je boven de 1020€ zit!annetje schreef: ↑6 januari 2025, 13:51 De banken houden zelf niets af, ook al zit je erboven. Of het zou op 1 rekening moeten zijn dat je erboven zit, dat weet ik niet.
Vorig jaar een deel aangegeven, maar wel iets minder dan zou moeten. Iets wat ik volgende aangifte wellicht terug ga doen. De eindstanden kennen ze wel, maar de tussentijdse wijzigingen niet.
En voor de geïnteresseerden : vorig jaar heb ik 200 euro minder aangegeven. Dus een kleine afroming