nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Aan de andere kant heeft BDW de toegeving gedaan aan vooruit dat de vrijstelling zakt van 10000 euro naar 6000. Dus ze moeten ook een beetje water bij de wijn doen he...
Toch eens uitleggen klein pensioen en groot kapitaal blijkbaar.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 21:42
Geen probleem voor wie een dik pensioen mag behouden.
Hopelijk hakken ze flink in die pensioenen
Estate Guru believer.
[/quote]VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:30
Ook de andere regio’s en gemeenschappen zijn ooit van nul begonnen …
De regio’s hebben wel het nadeel dat hun schuldgraad wordt berekend in procenten t.o.v. hun inkomsten. Voor landen is dat niet het geval en wordt dat gedaan t.o.v. het BBP. De schuldgraad van België in procent van het BBP is ca. 100%.
En als Vlaanderen onafhankelijk is die 100 % plots maar 50 % meer, gelukkig zijn er goedgelovigen.
Of vertel eens wat er met de schuld gaat gebeuren.
Estate Guru believer.
Je zou kunnen kijken naar wie die schuld veroorzaakt heeft.
Een 50% split zou overigens serieus in het voordeel van Vlaanderen zijn. Vlaanderen heeft immers een hoger aantal inwoners dan Wallonie. Kijken we naar het BBP: Wallonie levert nog geen kwart van het BBP van Belgie.
Bron: het internet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
En als Vlaanderen onafhankelijk is die 100 % plots maar 50 % meer, gelukkig zijn er goedgelovigen.platin schreef: ↑Vandaag 10:04VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:30
Ook de andere regio’s en gemeenschappen zijn ooit van nul begonnen …
De regio’s hebben wel het nadeel dat hun schuldgraad wordt berekend in procenten t.o.v. hun inkomsten. Voor landen is dat niet het geval en wordt dat gedaan t.o.v. het BBP. De schuldgraad van België in procent van het BBP is ca. 100%.
Of vertel eens wat er met de schuld gaat gebeuren.
[/quote]
Wie spreekt er over splitsing? De discussie ging over het feit dat sommige niveaus of overheden (de Vlaamse) er financieel beter voor staan dan andere
Trouwens, bij een verdeling zou vooral de schuldgraad van Wallonië nog sterker stijgen: zij krijgen dan ook een deel van de federale schulden (40%? 50? …) maar hebben een heel laag BBP.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Voor mij niet. Lees en begrijp mijn voorgaande berichten als je dat wil doen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:31
Wie spreekt er over splitsing? De discussie ging over het feit dat sommige niveaus of overheden (de Vlaamse) er financieel beter voor staan dan andere
-
- Hero Member
- Contacteer:
1650€ pensioen als zelfstandigeplatin schreef: ↑Vandaag 09:58Toch eens uitleggen klein pensioen en groot kapitaal blijkbaar.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 21:42
kapitaal afkomstig van erfenis + verkoop eigen woning (ik huur nu)
geen hospitalisatie-verzekering
ik zorg voor mijn eigen financiële gezondheid
Zo zijn er velen en die heten ook Deborah.
Ah zo. Hopelijk hakken ze flink in die grote kapitalen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze gaan dat voortaan eenvormiger maken maar in de slechte richting:Tradie schreef: ↑Vandaag 08:29Dan kan je je afvragen, zal het een systeem zijn zoals de dividenden nu, dus betalen en 2j later pas terugkrijgen, of zoals de spaarboekjes. Is toch een onoverzichtelijke boel aan het worden als die aparte belastingen.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 21:42 Hoe kleiner het vrijgestelde bedrag (6000 ipv 10000), hoe meer gepensioneerden getroffen worden die hun kapitaal moeten aanspreken om wzc te betalen. Ook al is de 'solidariteits'-bijdrage maar 5% op de winst.
RV op spaarrekening wordt ook 30% zoals op dividenden bvb.
Banken houden het af en burgers kunnen het terugvorderen via Belastingaangifte (tot 2000€ intrest+dividend).
Idem met de 'Solidariteitsbijdrage' van 5% op roerende meerwaarden (tot 6000€ meerwaarden).
BOVENDIEN gaan ze dat als UITBREIDING INKOMSTEN beschouwen, bvb voor subsidie-aanvragen (INKOMENSGRENS).
-
- Hero Member
- Contacteer:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij wel …haelewyn schreef: ↑Vandaag 10:49Voor mij niet. Lees en begrijp mijn voorgaande berichten als je dat wil doen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:31
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Schaffen we dan ook de onroerende voorheffing af en kunnen we de reeds betaalde registratierechten terug vorderen?spaarfreakje schreef: ↑11 minuten geleden Akkoord maar dan moeten ze ook de EIGEN WONING bijrekenen bij het totale kapitaal.