Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik rijd maximaal elektrisch.
Voor mijn auto betekent dat : 50 km actieradius op elektriciteit als je langere afstanden rijdt.
Plus verplicht verbruik van 10 liter benzine op 3 maanden.
Elektrisch rijden doe ik aan 3 cent per km.
Op benzine, lange afstand, wordt door gebruikers rond de 5 liter verbruik per 100 km gerapporteerd. I don't know... zolang heb ik deze auto nog niet.
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
… en dus klopt mijn opmerking dat die 3 cent per km maar geldt zolang punt B niet te ver van punt A ligt.haelewyn schreef: ↑21 januari 2025, 17:16Ik rijd maximaal elektrisch.
Voor mijn auto betekent dat : 50 km actieradius op elektriciteit als je langere afstanden rijdt.
Plus verplicht verbruik van 10 liter benzine op 3 maanden.
Elektrisch rijden doe ik aan 3 cent per km.
Op benzine, lange afstand, wordt door gebruikers rond de 5 liter verbruik per 100 km gerapporteerd. I don't know... zolang heb ik deze auto nog niet.
Maximaal 50 km van elkaar dus.
VincentVega schreef: ↑21 januari 2025, 16:57haelewyn schreef: Kwak : een ding om van A naar B te rijden. Maar wel aan 3 cent per km.
Mijn keuze is gemaakt. Die van jullie... up to you.
Je hebt gelijk … als punt B niet te ver van punt A ligt tenminste
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Jullie weten dat ik hybride rij en enkel benzine tank. Jaarlijks komen er net geen 10k bij op de kilometerteller. Mijn vroegere siebener op benzine verbruikte 10l/100km. De huidige (hybride) doet het met 2 liter minder. Maar vooral de inschrijving en de verkeersbelasting zijn een enorm verschil. Nog een groot verschil is de afschrijving. Waar die vroeger boven de 4k euro per jaar kwam, zit ik momenteel onder de 3k. Maw, ik heb nog nooit zo 'goedkoop' gereden met een BMW 7-reeks. Worst of both worlds is alvast bij mij niet van toepassing. Niet op financieel niveau, ook niet qua luxe en al zeker niet qua prestaties.
Schrijf gerust nog tientallen bladzijden vol, er is gewoon geen lijn op te trekken. De vele variabelen maken dat er ook meerdere uitkomsten zijn. Freude am Fahren!
Schrijf gerust nog tientallen bladzijden vol, er is gewoon geen lijn op te trekken. De vele variabelen maken dat er ook meerdere uitkomsten zijn. Freude am Fahren!
Re: Rijden met EV vs ICE
Tesla was één van de laatste merken dat werd toegevoegd aan de car policy op het werk, en ze zijn sinds deze week alweer geschrapt.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Rijden met EV vs ICE
Er wilt toch niemand meer met een Tesla rijden. Mensen die er al een hebben schamen zich rot.
Voor progressieven is Tesla te Hitler.
Voor conservatieven is Tesla te Anuna.
Bron: het internet.
Re: Rijden met EV vs ICE
Erg benieuwd naar de (relatieve) verkoopcijfers van Tesla deze maand.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Hmmm, dat is nu echt een open deur intrappen.
De verkoopcijfers van 2024 werden onlangs gepubliceerd en daar werd voor Tesla voor het eerst een daling vastgesteld: -1,1% (van 1,80 naar 1,79 miljoen auto’s wereldwijd).
Als oorzaak wordt door experten het verouderde aanbod en de concurrentie uit China aangegeven.
https://www.autonieuws.be/nieuws/veroud ... timistisch
Met de politieke “outing” van Musk zal de verkoop ongetwijfeld verder nog negatief beïnvloed worden. Dat is toch wat je wou horen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Tijdens de winter heb je warmte nodig in een voertuig om de ramen te ontwasemen en te zorgen dat ze niet aanvriezen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Het is juist door de warme lucht in de auto dat er condens ontstaat op de koudere ruiten, een tip voor de groendoeners: zet je verwarming uit en rij met open ramen, je zult dan geen condens hebben en je haalt de volgende laadpaal misschien
Re: Rijden met EV vs ICE
Vergeet vooral de term "luchtvochtigheid" niet in je verhaal.
Re: Rijden met EV vs ICE
En dat is trouwens waarom krokante koekjes langer krokant blijven in de frigo.
Het moet niet eens over ingewikkelde automobielen gaan.
Het moet niet eens over ingewikkelde automobielen gaan.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ben verwondert dat anderen dit ook kennen.
Goeie tip. Doe ik regelmatig als het vriest. Bij aankomst thuis zet ik de 4 ramen van de auto voor de laatste 100m open.
Koude drogere lucht vervangt de warme lucht in de auto. De volgende ochtend heb ik geen condens aan de binnenzijde op de ruiten. Voor de minder groendoeners : werkt ook in een ICE vehikel.