Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Net een voorname driver om de premies jaar na jaar stevig op te trekken. De hogere volatileit van klimaatrampen is statistisch capteerbaar voor verzekeraars maar maakt het risico groter en groter voor onverzekerden. Dus ze kunnen hun klantenbasis nog uitbreiden ook.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
De reden waarom ze geen verzekering hebben is omdat geen enkele verzekeringsmaatschappij zo dom was om het risico te verzekeren. Ze kregen simpelweg een njet van hun makelaar. Dat, of mensen konden de premie niet betalen. In beide gevallen is uitbreiden van de klantenbasis onmogelijk.
Bron: het internet.
Ik had het nu niet specifiek over LA maar over verzekeringen en klimaatschade in het algemeen.JustSpike schreef: ↑Gisteren 11:31De reden waarom ze geen verzekering hebben is omdat geen enkele verzekeringsmaatschappij zo dom was om het risico te verzekeren. Ze kregen simpelweg een njet van hun makelaar. Dat, of mensen konden de premie niet betalen. In beide gevallen is uitbreiden van de klantenbasis onmogelijk.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik heb goed geboerd met jouw paypal tip (helaas slechts voor 0.5% van mijn portefeuille), alhoewel ik er eerst nogal negatief over was. Ik lees dus welwillend je verhaal en dank je voor de tip.
Ik zie nog wel een scenario waarmee je hier geld verliest, en er zijn al signalen geweest met dat HeyDude verhaal, namelijk een management dat kost wat kost wil uitbreiden en groeien, omdat dat nu eenmaal is wat succesvolle ondernemingen doen, of omdat ze het te hoog in de bol krijgen, en daardoor domme aankopen doet.Rise schreef: ↑Gisteren 02:03
Enige manier waarop je hier geld mee verliest in wanneer Crocs terug out of style gaan en niemand ze nog koopt. Ik zie dat niet gebeuren. Ik draag ze zelf graag, op vakantie ook overal gezien en kinderen zijn er zot van. In tegenstelling tot volwassenen groeien kindervoetjes nog en gaan dus regelmatig een maat groter kopen. Niet onbelangrijk, want Crocs verslijten dus gewoon niet.
De mensen die niet konden betalen hadden geen verzekering, de anderen betalen gewoon elk jaar meer. Hun winsten zullen behouden blijven.JustSpike schreef: ↑Gisteren 11:31De reden waarom ze geen verzekering hebben is omdat geen enkele verzekeringsmaatschappij zo dom was om het risico te verzekeren. Ze kregen simpelweg een njet van hun makelaar. Dat, of mensen konden de premie niet betalen. In beide gevallen is uitbreiden van de klantenbasis onmogelijk.
In het geval van Kinsale capital zitten zij in een nichemarkt waar blijkbaar nog veel geld te rapen valt.
Onveranderd. Momenteel wel mijn kleinste positie, maar wil die terug richting 10-15% brengen tegen begin maart. De waardering is nu historisch laag terwijl de brede markt enorm duur is.
Waar haal je die beweringen vandaan? Welke concurrentie in België? De waardering is allesbehalve optimistisch dus zelfs als ze licht achterblijven op eigen guidance zie ik het probleem niet echt.
Zie ook volgende open brief van een Amerikaans hedge fund (en tevens grootste aandeelhouder) dat ook enorm verveeld zit met de koersontwikkeling. Probleem is dat het aandeel zo goedkoop is dat buybacks nu enorm veel waarde kunnen creëren, maar ze hebben er de cash niet voor. Deze midcap gaat waarschijnlijk nog een hele tijd op apegapen blijven liggen omdat de owners earnings niks nada noppes zijn en de markt zit in complete full retard fase nu. Maar mettertijd komt de rerating wel. Het is een relatief onbekende midcap, dit soort stocks kan ook gewoon overnight +40% gaan bij de juiste trigger.
https://www.businesswire.com/news/home/ ... sory-Board
Basic-Fit currently trades at an all-time low valuation despite significant growth in free cash flow that will come over the next few years, driven by maturation of existing clubs, improved performance of recent gym cohorts, leverage on corporate expenses, and the launch of the company’s capital-light franchise initiative. As long as the profitability growth from these drivers is not recognized by the market, it makes sense to buy back stock.
Fout. Omdat de Californische overheid de premies onvoldoende wou optrekken. Daardoor hebben vele verzekeraars zich teruggetrokken.JustSpike schreef: ↑Gisteren 11:31De reden waarom ze geen verzekering hebben is omdat geen enkele verzekeringsmaatschappij zo dom was om het risico te verzekeren. Ze kregen simpelweg een njet van hun makelaar. Dat, of mensen konden de premie niet betalen. In beide gevallen is uitbreiden van de klantenbasis onmogelijk.
Quite the opposite imo. De kans op een nieuwe achterlijke overname is uiterst laag, aangezien ze met HeyDude serieus op hun bek zijn gegaan en zowel operationeel als op de beurs klappen hebben moeten incasseren. Ze hebben sindsdien werk gemaakt van versnelde schuldafbouw en voor de rest gaat alle cash naar buybacks. Management weet perfect wat ze moeten doen om nu waarde te creëren en ze doen dat ook consequent.Kempen123 schreef: ↑Gisteren 11:44 Ik heb goed geboerd met jouw paypal tip (helaas slechts voor 0.5% van mijn portefeuille), alhoewel ik er eerst nogal negatief over was. Ik lees dus welwillend je verhaal en dank je voor de tip.
Ik zie nog wel een scenario waarmee je hier geld verliest, en er zijn al signalen geweest met dat HeyDude verhaal, namelijk een management dat kost wat kost wil uitbreiden en groeien, omdat dat nu eenmaal is wat succesvolle ondernemingen doen, of omdat ze het te hoog in de bol krijgen, en daardoor domme aankopen doet.Rise schreef: ↑Gisteren 02:03
Enige manier waarop je hier geld mee verliest in wanneer Crocs terug out of style gaan en niemand ze nog koopt. Ik zie dat niet gebeuren. Ik draag ze zelf graag, op vakantie ook overal gezien en kinderen zijn er zot van. In tegenstelling tot volwassenen groeien kindervoetjes nog en gaan dus regelmatig een maat groter kopen. Niet onbelangrijk, want Crocs verslijten dus gewoon niet.
In principe is er ook niks mis met bolt-on acquisitions te doen. Sectorgenoot Deckers Outdoor is daar meester in (met het verschil dat ze niet overbetalen en operationeel wél resultaten boeken). Merk op dat Deckers wel aan een forward PE van 38 staat. Oftewel meer dan 5x zo duur als Crocs
Er is een kleine vooruitgang in Frankrijk. Aantal 24/7 clubs zijn daar fors opgetrokken. Google trend cijfers eindjaar lijken ook goed voor FR/SP/GER.Rise schreef: ↑Gisteren 19:44Onveranderd. Momenteel wel mijn kleinste positie, maar wil die terug richting 10-15% brengen tegen begin maart. De waardering is nu historisch laag terwijl de brede markt enorm duur is.
Waar haal je die beweringen vandaan? Welke concurrentie in België? De waardering is allesbehalve optimistisch dus zelfs als ze licht achterblijven op eigen guidance zie ik het probleem niet echt.
Zie ook volgende open brief van een Amerikaans hedge fund (en tevens grootste aandeelhouder) dat ook enorm verveeld zit met de koersontwikkeling. Probleem is dat het aandeel zo goedkoop is dat buybacks nu enorm veel waarde kunnen creëren, maar ze hebben er de cash niet voor. Deze midcap gaat waarschijnlijk nog een hele tijd op apegapen blijven liggen omdat de owners earnings niks nada noppes zijn en de markt zit in complete full retard fase nu. Maar mettertijd komt de rerating wel. Het is een relatief onbekende midcap, dit soort stocks kan ook gewoon overnight +40% gaan bij de juiste trigger.
https://www.businesswire.com/news/home/ ... sory-Board
Basic-Fit currently trades at an all-time low valuation despite significant growth in free cash flow that will come over the next few years, driven by maturation of existing clubs, improved performance of recent gym cohorts, leverage on corporate expenses, and the launch of the company’s capital-light franchise initiative. As long as the profitability growth from these drivers is not recognized by the market, it makes sense to buy back stock.
Daarnaast zijn de prijzen ook opgetrokken.
Concurrentie in BE is voor mij geen verschil. Beiden groeiden nog amper. Lijkt meer op consolidatie.
In SP & FR is er wel concurrentie met Vivagym die sterk groeit & Planet Fitness die ingestapt zijn. In FR doet Fitness Park het heel goed.
Voor de rest is het afwachten tot FYE.