Cashreserve
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Cashreserve
En waarin stoppen jullie die cash dan ? in een cash fonds ? obligaties ?
Nee, want dan zou het geen cash meer zijn. Zelfs niet op een spaarrekening.JulusCesar schreef: ↑Gisteren 22:05 En waarin stoppen jullie die cash dan ? in een cash fonds ? obligaties ?
Omdat ik denk dat we aan de vooravond van een crisis(je) staan en aan het toppen zijn.
Dan kunnen zich mooie koopjes voor doen,
Verder kijk ik of er zich nog een gelegenheid voor doet om wat goud te kopen of een appartement.
Momenteel 33% in vastgoed,
42% in 0% obligatie die voor 50% aflopen in feb, en 50% in april.
2,5% in aandelen en ETF's
22,5% cash
Dat wordt over een maand 42,5% cash en over 3 maanden 64,5% cash als er zich in die tussentijd geen koopjes voor doen.
Je verwijst naar Buffett... als er één iemand flink wat cash klaar houdt is hij het natuurlijk.
Ik heb op m'n effectenrekeningen altijd geld op de cashrekeningen staan.
Die cash komt van:
- regelmatige stortingen vanuit andere inkomsten zoals loon
- ontvangen dividenden
- een sporadische verkoop, bv met een overnamebod
Die cash dient om:
- de portefeuille uit te breiden
- inspelen op opportuniteiten
Ik heb al wat crashes meegemaakt en beklaagde het me vaak dat m'n cash (te) snel opraakte (ook al ga ik dan spaarrekeningen plunderen), toch gaat dat saldo niet zo hoog omdat er uiteindelijk altijd wel opties zijn om je geld aan het werk te zetten.
Procentueel denk ik dat ik tussen de 0 en de 0,6 procent cash aanhoud, maar ik zet soms geld tijdelijk op een spaarrekening dus het is gemiddeld eerder rond de 0,5 procent.
Ik heb op m'n effectenrekeningen altijd geld op de cashrekeningen staan.
Die cash komt van:
- regelmatige stortingen vanuit andere inkomsten zoals loon
- ontvangen dividenden
- een sporadische verkoop, bv met een overnamebod
Die cash dient om:
- de portefeuille uit te breiden
- inspelen op opportuniteiten
Ik heb al wat crashes meegemaakt en beklaagde het me vaak dat m'n cash (te) snel opraakte (ook al ga ik dan spaarrekeningen plunderen), toch gaat dat saldo niet zo hoog omdat er uiteindelijk altijd wel opties zijn om je geld aan het werk te zetten.
Procentueel denk ik dat ik tussen de 0 en de 0,6 procent cash aanhoud, maar ik zet soms geld tijdelijk op een spaarrekening dus het is gemiddeld eerder rond de 0,5 procent.