Beste bank(en) voor effectenrekening/beleggen
TIP
Re: Beste bank(en) voor effectenrekening/beleggen
Sooi86 schreef: ↑Gisteren 17:47Waarom wegblijven bij Belfius?
Ben er 2 jaar geleden klant geweest. 1 grote ramp. Allemaal parttimers die van niets weten en niets kunnen doen.
Een overmaking van mijn USD rekening heeft 3 weken geduurd omdat de parttimer die ik gesproken had voor de overmaking eerst een paar dagen met vakantie was en daarna 2 weken ziek. De andere parttimer die aanwezig was wilde niet naar het buro buro van haar collega gaan om de klaarliggende formulieren van haar buro te halen, omdat ze vond dat dat niet met de privacy van haar collega overeen kwam.
De chef was tijdelijk ingevallen op een ander kantoor 25 km verderop.
Kortom iedere dag beloven, maar nooit wat doen.
Voor termijndeposito's moest je naar het kantoor. Het computerscherm werd dan weggedraaid zodat je er niet op kon kijken en dan werd een een rente% genoemd wat je niet verder mocht vertellen i.v.m. de concurrentie.
Ik was er na 4 maanden weg.
En de filiaalhouder vertelde me nog dat er die week helaas weer voor miljoenen euro's weg waren i.v.m. klanten die hun rekening opgezegd hadden.
Trouwens goedkoop waren ze ook niet bepaald die amateurs.
Maar ja, staatsbank hè.
Breng ze nu alsjebieft niet op een idee, dan moeten we ze weer een jaar financieren.voorheenCP1234 schreef: ↑23 januari 2025, 01:12Hangt af, ze kunnen een bronbelasting doen op alles en dan terug te vorderen via de belastingbrief, zijn ze zeker en hebben ze continu een gratis lening voor wat je terug moet krijgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als het je om het risico op verlies van je assets gaat (wat ik uit je originele post opmaak), is dat waarschijnlijk moeilijk te bepalen.
Je kan daarvoor wel bv. afgaan op dingen zoals:
- welke supervisie is er (zoals bv. FSMA)
- welke historiek is er (daar zou ik DeGiro bv. relatief slecht scoren, maar ook Saxo en DB zou je lager kunnen scoren)
- welke rating krijgen ze van gerenomeerde rating agencies
Denk dat je met Bolero (KBC) en Keytrade wel bij de hoger scorende zit. Maar 100% weet je nooit.