Klimaathysterie
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
En het goede nieuws blijft maar duren, het is duidelijk dat gezond verstand terug aan het komen is:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/16 ... lft-terug/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/16 ... lft-terug/
Make Spaargids " Great Again ! "
Meer heffingen op fossiele brandstoffen en minder op electriciteit zijn noodzakelijk om de uitstoot van broeikastgassen terug te dringen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Meer elektriciteit uit kernenergie en minder elektriciteit uit gascentrales en jetmotoren is noodzakelijk om de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De prijs voor elektriciteit wordt door de gasprijs bepaald, het zijn immers de gascentrales die vraag en aanbod in balans houden. Duurder gas gaat dus ook stroom duurder maken. Zolang men alle investeringen in distributie en transmissie op de stroomfactuur doorrekent zal stroom sowieso veel duurder blijven en zelfs nog duurder worden dan gas. In het elektriciteitsnet zijn immers nog veel meer investeringen en subsidies voor de verdere transitie nodig, het gasnet daarentegen kost enkel wat onderhoud.
Ik denk dat elk weldenkend mens al lang wist dat via milieulobby agenda moet opgedrongen worden in de geesten van de bevolking.
Dat we zelf betalen aan politici en ngo's om nog meer propaganda te voeren om meer milieutaksen en bijdrages te mogen betalen is echt kafkaiaans.
Groene beweging verkleint elk jaar in politieke invloed bij verkiezingen overal, maar stijgt in media aandacht lijkt mij.
Eerste die zegt dat we met teveel mensen zijn, wat het echte probleem is wat al de rest veroorzaakt, en er iets aan wil doen krijgt mijn stem.
Dat we zelf betalen aan politici en ngo's om nog meer propaganda te voeren om meer milieutaksen en bijdrages te mogen betalen is echt kafkaiaans.
Groene beweging verkleint elk jaar in politieke invloed bij verkiezingen overal, maar stijgt in media aandacht lijkt mij.
Eerste die zegt dat we met teveel mensen zijn, wat het echte probleem is wat al de rest veroorzaakt, en er iets aan wil doen krijgt mijn stem.
Voor diegenen die het noch niet wisten: "Ushis green deal wordt door de EU naar de prullenmand verwezen". Vandaag in "Die Welt". "Nächste Woche stellt die EU-Kommission ihr Programm für die nächsten fünf Jahre offiziell vor. WELT liegt der vertrauliche Entwurf bereits vor. Es ist ein beispielloser Bruch mit der aktuellen Politik. Anstelle des Klimas steht jetzt die Entlastung der Wirtschaft im Zentrum". Ik ben benieuwd. President Trump werkt; GO GO GO!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Hopelijk viert het gezonde verstand. Je kan geen “Green deal” sluiten als de meerderheid van de grootste vervuilers niet meedoen. Dat is schieten in de eigen voeten.Sammy2 schreef: ↑Gisteren 19:43 Voor diegenen die het noch niet wisten: "Ushis green deal wordt door de EU naar de prullenmand verwezen". Vandaag in "Die Welt". "Nächste Woche stellt die EU-Kommission ihr Programm für die nächsten fünf Jahre offiziell vor. WELT liegt der vertrauliche Entwurf bereits vor. Es ist ein beispielloser Bruch mit der aktuellen Politik. Anstelle des Klimas steht jetzt die Entlastung der Wirtschaft im Zentrum". Ik ben benieuwd. President Trump werkt; GO GO GO!
Hieronder de top 10 van de grootste vervuilers:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geen domme dure tussenstap maar direct naar veel meer wind en zonne energie. Alleen demagogen pleiten voor dure kerncentrales als "oplossing".VincentVega schreef: ↑17 januari 2025, 08:08 Meer elektriciteit uit kernenergie en minder elektriciteit uit gascentrales en jetmotoren is noodzakelijk om de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen …
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat we deze discussie al eens gevoerd hebbenSpaarplan schreef: ↑Gisteren 21:25Geen domme dure tussenstap maar direct naar veel meer wind en zonne energie. Alleen demagogen pleiten voor dure kerncentrales als "oplossing".VincentVega schreef: ↑17 januari 2025, 08:08 Meer elektriciteit uit kernenergie en minder elektriciteit uit gascentrales en jetmotoren is noodzakelijk om de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen …
Maar goed, je vraag er zelf om
Zolang we elektriciteit afkomstig van weersafhankelijke energiebronnen zoals zon en wind niet langer dan “overnight” kunnen opslaan in een batterij moeten we ook andere energiebronnen hebben om de bevoorrading te verzekeren. Die kunnen op CO2 uitstotende fossiele brandstoffen werken (gascentrales, straalmotoren op kerosine …) of op CO2 vrije kernenergie.
Als ik naar de elektriciteitsproductie van de voorbije donkere en windarme decembermaand 2024 dan kunnen we toch best de kerncentrales nog een tijdje openhouden
VincentVega schreef: ↑30 december 2024, 08:55
Nu het einde van december 2024 nadert is het tijd voor een maandoverzicht:
- veel Dunkelflautes (periodes zonder zon of wind)
- de totale elektriciteitsproductie van de afgelopen 30 dagen bedroeg 139 GWh
- zo goed als geen zon gezien: zonne-energie was goed voor 1,84 GWh op 139 GWh of amper 1,32% van de elektriciteitsproductie van de maand december )
- ruim 95,1 Gwh op 139 GWh werd via kernenergie geproduceerd, of 68,23% van de totale productie.
- gelukkig was er toch nog een beetje wind (vooral off shore): 13,5 Gwh op 139 of 9,65% van de productie.
- ook de CO2-vervuilende gascentrales waren goed voor ongeveer 8,5% van de totale productie.
Gelukkig hebben we kernenergie want normaliter zouden tegen eind 2024 alle kerncentrales dicht moeten zijn indien Groen zijn snode plannen had mogen uitvoeren
We zouden dan amper 43,9 GWh geproduceerd hebben (inclusief de gascentrales!!) terwijl we 139 GWh nodig hadden ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die man is hopeloos al is dat eigenlijk wel logisch, zijn hersenen werken enkel als er voldoende groene stroom is ...VincentVega schreef: ↑Gisteren 22:57Ik heb het gevoel dat we deze discussie al eens gevoerd hebben
Maar goed, je vraag er zelf om
Zolang we elektriciteit afkomstig van weersafhankelijke energiebronnen zoals zon en wind niet langer dan “overnight” kunnen opslaan in een batterij moeten we ook andere energiebronnen hebben om de bevoorrading te verzekeren. Die kunnen op CO2 uitstotende fossiele brandstoffen werken (gascentrales, straalmotoren op kerosine …) of op CO2 vrije kernenergie.
Als ik naar de elektriciteitsproductie van de voorbije donkere en windarme decembermaand 2024 dan kunnen we toch best de kerncentrales nog een tijdje openhouden
VincentVega schreef: ↑30 december 2024, 08:55
Nu het einde van december 2024 nadert is het tijd voor een maandoverzicht:
- veel Dunkelflautes (periodes zonder zon of wind)
- de totale elektriciteitsproductie van de afgelopen 30 dagen bedroeg 139 GWh
- zo goed als geen zon gezien: zonne-energie was goed voor 1,84 GWh op 139 GWh of amper 1,32% van de elektriciteitsproductie van de maand december )
- ruim 95,1 Gwh op 139 GWh werd via kernenergie geproduceerd, of 68,23% van de totale productie.
- gelukkig was er toch nog een beetje wind (vooral off shore): 13,5 Gwh op 139 of 9,65% van de productie.
- ook de CO2-vervuilende gascentrales waren goed voor ongeveer 8,5% van de totale productie.
Gelukkig hebben we kernenergie want normaliter zouden tegen eind 2024 alle kerncentrales dicht moeten zijn indien Groen zijn snode plannen had mogen uitvoeren
We zouden dan amper 43,9 GWh geproduceerd hebben (inclusief de gascentrales!!) terwijl we 139 GWh nodig hadden ...
IMG_1493.jpeg
Make Spaargids " Great Again ! "