Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Het feit alleen al dat wij jarenlang op dit forum vertoeven zegt al genoeg over onze manier van leven. In tegenstelling tot anderen, die het al uitgeven nog voor ze het op de rekening hebben, keren wij iedere euro om.FoxCatcher70 schreef: ↑Gisteren 13:55 Terwijl jullie vlijtig discussiëren over hoeveel de solidariteitsbijdrage zal kosten en hoe daaraan te ontsnappen valt, zwijgen de mensen die echt lijden.
Er zijn heel wat mensen die brute pech hebben. Iemand die bijvoorbeeld bij zijn geboorte een zware verstandelijke handicap heeft opgelopen. Nu wordt hij nog gesteund door zijn familie, maar dat gaat ook niet voor eeuwig lukken. De bezorgdheid over wie later voor hem gaat zorgen, die vreet.
Als alleenstaande zou hij moeten leven van zowat 1400 euro per maand. Wordt hij 65, valt hij terug op inkomensgarantie voor ouderen, dus stel, hij erft een eigen appartement, dan wordt dit als bestaansmiddel gezien en zal hij het met nog veel minder moeten doen. Als de overheid zou beslissen om de pensioenen te verlagen voor de mensen die geen huur moeten betalen en een grote spaarboek hebben, het kot zou te klein zijn. Bij mensen die niet in de mogelijkheid zijn een pensioen op te bouwen en eigenlijk elke euro kunnen gebruiken, vinden we dat ok om te snoeien in hun bestaansmiddelen. En dan zwijg ik nog over brieven die vanuit de overheid naar hem verstuurd worden waar hij geen snars van begrijpt en de controles die hij zal krijgen om te zien of hij daadwerkelijk in het land verblijft. Het zou beter zijn, mocht hij alleen de gevolgen van zijn handicap moeten dragen, want dat is al erg genoeg. Nee, daarbovenop vindt men het ok dat hij ook nog eens een groot armoederisico heeft voor de rest van zijn leven, en valt men hem lastig met administratie die doet alsof er helemaal geen handicap is. Want de profiteurs, die moeten eruit, dus hoe meer controles, hoe beter… (Niet dus, want door dergelijke administratieve en andere drempels, wordt veel steun niet aangevraagd, terwijl mensen er wel recht op hebben.)
Dus, alsjeblieft, denk 2 keer na vooraleer je begint te zaniken over solidariteitsbijdrage. De mensen die echt reden tot klagen hebben, die zul je niet horen. Ze worden als last gezien voor de samenleving en gestigmatiseerd, dus zij bezwijken onder die druk, zwijgen en lijden in stilte verder. De persoon waarover ik het had, heeft niet eens het verstandelijk vermogen te begrijpen hoe de wereld in elkaar zit en daarover van zijn oren te maken.
En voor de duidelijkheid: dit had iedereen kunnen zijn. Want hoe goed of slecht je geboorte verloopt, dat kies je niet.
De meesten op dit forum hier hebben het niet in de schoot geworpen gekregen. Door ons continu te informeren + leven als een halve pater hebben we een vermogen kunnen opbouwen.
Wij kopen geen nieuwe auto’s maar auto’s van 3 jaar oud aan de helft van de prijs. Wij vergelijken jaarlijks de gasprijzen. Wij lopen promoties zoveel mogelijk na. Wij gaan geen 3 keer per jaar op reis, en doen we dat toch dan is het niet naar Amerika, Dubai of Bali maar naar Frankrijk, Spanje en Italië in verblijven die prijs kwaliteit goed zitten. Wij hebben een panische angst voor leningen of uitgaven met de kredietkaart.
Door, met 2 modale inkomens, jarenlang maandelijks eerst te beleggen en dan pas te kijken wat er kan uitgegeven worden trachten we zekerheid op te bouwen voor ons gezin, en vooral voor onze kinderen.
Om hier dan af te komen met emo-posts dat we blij mogen zijn dat we gezond zijn moet je van verder komen …
Dat ze eens beginnen met de langdurig werklozen te activeren en de superrijken te belasten i.p.v. de zuinige spaarder die na een jarenlange/decenialange specifieke levensstijl een mooi vermogen heeft kunnen opbouwen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mooi geschreven. Ik zie enorm veel profiteurs op mijn werk. Ze zijn al drie maanden ziek maar hebben geen scrupules om hun reis naar New York te beschrijven en dat is 22 jaar oud.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het is typisch de doctrine van links om met een voorbeeld af te komen waar iedereen zich in kan vinden om daarmee het algemene profiatriaat dat handen vol geld kost aan de gewone werkende mens te rechtvaardigen !
Ik heb heel mijn leven gewerkt, steeds afgedragen om "zwakkeren" te helpen en ook mooi gespaard; waarom moet ik gestraft worden terwijl ik steeds heb bijgedragen ?
Ik heb heel mijn leven gewerkt, steeds afgedragen om "zwakkeren" te helpen en ook mooi gespaard; waarom moet ik gestraft worden terwijl ik steeds heb bijgedragen ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Persoonlijk zou ik geen probleem hebben met een meerwaarde taks van 5% (mag zelfs 10% zijn van mij). Alleen, ... hoe in godsnaam gaan we dat moeten berekenen (minwaarden, meerwaarden, kosten, inflatie, ...) (en al zeker als je portefeuille veel posities bevat en als je toch meerdere transacties per jaar uitvoert). Dat moet ik toch eens bestuderen, maar eerst wachten tot het finaal akkoord gekend is want wie weet wat er exact uit de kast zal komen.
Idealiter komt de fiscus natuurlijk zelf met een spreadsheet waarin we enkel maar zouden in te vullen hebben, maar dat zal wel een utopie blijven, vrees ik.
Idealiter komt de fiscus natuurlijk zelf met een spreadsheet waarin we enkel maar zouden in te vullen hebben, maar dat zal wel een utopie blijven, vrees ik.
Dan gaan er weer zijn die bij vele brokers klant gaan worden, en af en toe eens "vergeten" iets aan te geven.xvsteep schreef: ↑Gisteren 17:04 Persoonlijk zou ik geen probleem hebben met een meerwaarde taks van 5% (mag zelfs 10% zijn van mij). Alleen, ... hoe in godsnaam gaan we dat moeten berekenen (minwaarden, meerwaarden, kosten, inflatie, ...) (en al zeker als je portefeuille veel posities bevat en als je toch meerdere transacties per jaar uitvoert). Dat moet ik toch eens bestuderen, maar eerst wachten tot het finaal akkoord gekend is want wie weet wat er exact uit de kast zal komen.
Een linkse nitwit die nog geen 24u lid is zal ons hier een beetje de les komen spellen. Je zal van verder moeten komen vriend.FoxCatcher70 schreef: ↑Gisteren 13:55 Terwijl jullie vlijtig discussiëren over hoeveel de solidariteitsbijdrage zal kosten en hoe daaraan te ontsnappen valt, zwijgen de mensen die echt lijden.
Er zijn heel wat mensen die brute pech hebben. Iemand die bijvoorbeeld bij zijn geboorte een zware verstandelijke handicap heeft opgelopen. Nu wordt hij nog gesteund door zijn familie, maar dat gaat ook niet voor eeuwig lukken. De bezorgdheid over wie later voor hem gaat zorgen, die vreet.
Als alleenstaande zou hij moeten leven van zowat 1400 euro per maand. Wordt hij 65, valt hij terug op inkomensgarantie voor ouderen, dus stel, hij erft een eigen appartement, dan wordt dit als bestaansmiddel gezien en zal hij het met nog veel minder moeten doen. Als de overheid zou beslissen om de pensioenen te verlagen voor de mensen die geen huur moeten betalen en een grote spaarboek hebben, het kot zou te klein zijn. Bij mensen die niet in de mogelijkheid zijn een pensioen op te bouwen en eigenlijk elke euro kunnen gebruiken, vinden we dat ok om te snoeien in hun bestaansmiddelen. En dan zwijg ik nog over brieven die vanuit de overheid naar hem verstuurd worden waar hij geen snars van begrijpt en de controles die hij zal krijgen om te zien of hij daadwerkelijk in het land verblijft. Het zou beter zijn, mocht hij alleen de gevolgen van zijn handicap moeten dragen, want dat is al erg genoeg. Nee, daarbovenop vindt men het ok dat hij ook nog eens een groot armoederisico heeft voor de rest van zijn leven, en valt men hem lastig met administratie die doet alsof er helemaal geen handicap is. Want de profiteurs, die moeten eruit, dus hoe meer controles, hoe beter… (Niet dus, want door dergelijke administratieve en andere drempels, wordt veel steun niet aangevraagd, terwijl mensen er wel recht op hebben.)
Dus, alsjeblieft, denk 2 keer na vooraleer je begint te zaniken over solidariteitsbijdrage. De mensen die echt reden tot klagen hebben, die zul je niet horen. Ze worden als last gezien voor de samenleving en gestigmatiseerd, dus zij bezwijken onder die druk, zwijgen en lijden in stilte verder. De persoon waarover ik het had, heeft niet eens het verstandelijk vermogen te begrijpen hoe de wereld in elkaar zit en daarover van zijn oren te maken.
En voor de duidelijkheid: dit had iedereen kunnen zijn. Want hoe goed of slecht je geboorte verloopt, dat kies je niet.
In het onderwijs is 1 gewerkt jaar gelijk aan 1,05 jaar voor de gelijkstelling voor het pensioen.
Dat ze daar eens die 5% gaan halen ipv bij de goedehuisvaderbeleggers, die al 5 keer op dat geld belast zijn ( erfenis, beurstaks, effectentaks, roerende voorheffing, bedrijfsvoorheffing, solidariteitsbijdrage ) Dat worden de nieuwe armen.
Dat ze daar eens die 5% gaan halen ipv bij de goedehuisvaderbeleggers, die al 5 keer op dat geld belast zijn ( erfenis, beurstaks, effectentaks, roerende voorheffing, bedrijfsvoorheffing, solidariteitsbijdrage ) Dat worden de nieuwe armen.
Niet te fel overdrijven hé, de eveneens zuinige en risico averse "goede huisvader" die zijn centjes op een simpele spaarboek of termijn rekening zet betaalt 15% of 30% meerwaarden taks met een veel lagere vrij stelling. De 5% met €6000 vrijstelling en aftrek van minwaarden zijn peanuts, zolang ze maar niet met een vermogensbelasting op de proppen komen, zal ik die 5% op gerealiseerde meerwaarden boven de €6000 met plezier betalen. Tenslotte zijn kapitaalsinkomsten easy money, voor mijn loon moet ik veel harder en langer werken en daarvan gaat een flink pak meer naar de staat.bryanv schreef: ↑Gisteren 08:16 Ik zou mij er wat verder in moeten verdiepen maar het is volgens mij echt de zoveelste pestmaatregel om geld te gaan halen bij de werkende mens om het gat te vullen voor deze niet werken in ons land. Begin maar eens met nu een potje aan te leggen voor uw nieuw (klein)kind. Het principe van "goede huisvader" kun je nu maar beter met een grove korrel zout nemen.
Is niet dat we het risicoloos zomaar krijgen hé… er komt sowieso eens een jaar van -30% of meer aan, dat is een zekerheid.
Ik zou graag eerst eens duidelijkheid hebben en de garantie waar dat geld aan besteed wordt.
Als het echt besteed wordt aan de schrijnende gevallen heb ik er zeker geen bezwaar tegen.
maar ik ben bang dat het wordt besteed aan weer meer ambtenaren (om alles te controleren), miljoenen subsidies voor een duur pand om een paar allochtonen te leren dansen in Antwerpen, subsidies op electrische auto's, energie eilanden die niet werken etc. etc.
Als het echt besteed wordt aan de schrijnende gevallen heb ik er zeker geen bezwaar tegen.
maar ik ben bang dat het wordt besteed aan weer meer ambtenaren (om alles te controleren), miljoenen subsidies voor een duur pand om een paar allochtonen te leren dansen in Antwerpen, subsidies op electrische auto's, energie eilanden die niet werken etc. etc.
Punt is dat ik reeds vele taksen betaalde op de gelden alvorens ze te beleggen en dat ik daar nu het risico mee neem om in bedrijven te investeren die opnieuw belastingen betalen.
Wat zou er gebeuren met de beursgenoteerde bedrijven mocht niemand nog aandelen van ze kopen? Wij stimuleren juist de economie die nadien voor belastingsinkomsten zorgen, eigenlijk zouden ze ons moeten subsidiëren/stimuleren.
De rijken zullen dan alternatieven zoeken in vastgoed gok ik dan. (De superrijken in het buitenland) Wat dan weer voor een vastgoedcrisis zal zorgen waarbij de dutsen van de maatschappij alweer de slachtoffers zullen zijn.
Ik heb veel respect voor uw mening Foxcatcher70 en ik verontschuldig me voor de reactie van sommigen hier die elkeen die een ander minder rechts tot uiterst rechts standpunt verkondigen direct uitschelden voor linkse nitwitter. Gelukkig zijn dit uitzonderingen.