nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Als we over de moderatie beginnen zouden we beter een apart topic beginnen.
Maar dat wil ik onze mod (die vrijwilliger is ?) eigenlijk ook niet aandoen.
Ik ga er liever van uit dat iedereen zijn best doet of probeert te doen.
Al is dat niet altijd duidelijk waarneembaar.
Net zoals het in het leven soms onduidelijk is om te zien wie je vrienden zijn en wie niet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Vooraleer die vraag te beantwoorden moet je eerst weten hoe 2% van het BBP wordt berekend.KV schreef: ↑Gisteren 08:25Met welke NAVO - defensie norm wordt hier dan rekening gehouden ? 2% ? 3% ? 5% ? .... ?VincentVega schreef: ↑23 januari 2025, 20:36 Bij ongewijzigd beleid loopt het begrotingstekort tegen 2029 op tot 44,8 miljard euro, of 6,3 procent van het bruto binnenlands product.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/poli ... o-in-2029/
Nu ik je uitgelegd heb hoe je 2% kan berekenen, kan je hopelijk zelfstandig en zonder hulp de 3%, 5% enz.. berekenenVincentVega schreef:Hoe 2% van het BBP wordt berekend? Wel, je neemt het BBP en neemt daar 2/100 van …KV schreef: EN hoe wordt "die stand" , die 2% norm m.a.w. dan exact berekend ?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
UIteraard heb ik dat al lang begrepen dankzij jou ongelofelijk talentvol vermogen als rederaar hier op SGVincentVega schreef: ↑Gisteren 10:35Vooraleer die vraag te beantwoorden moet je eerst weten hoe 2% van het BBP wordt berekend.
Nu ik je uitgelegd heb hoe je 2% kan berekenen, kan je hopelijk zelfstandig en zonder hulp de 3%, 5% enz.. berekenenVincentVega schreef:
Hoe 2% van het BBP wordt berekend? Wel, je neemt het BBP en neemt daar 2/100 van …
Helaas vertaalt zich dat niet in het begrijpen van vragen hier (het is je uiteraard vergeven, je kan niet uitblinken in alles)
Kan je terloops even meedelen als die 3% of 5% zullen moeten behaald worden , waar die middelen van gaan komen gezien ons grandioos begrotingstekort en er eigenlijk moet bespaard worden ? Of pleit je voor verdere toename van de schuld ?
Kv : je moet begrijpen dat die gasten / nicks zichzelf zo verstandig vinden dat ze dat met brede zwieren moeten kunnen verkondigen.
Ach ja... wat doe je eraan zeker ?
Het is zoals met de broodjes van P-anus.
40 jaar geleden was dat een revelatie op de markt.
Ondertussen afgezaagd en erg smakeloos, flets, ongeïnspireerd. Ook duur.
Maar waarschijnlijk vinden die gasten die daar management doen het wel "het van het" en bijzonder goed verwezenlijkt van zichzelf.
Ach ja... wat doe je eraan zeker ?
Het is zoals met de broodjes van P-anus.
40 jaar geleden was dat een revelatie op de markt.
Ondertussen afgezaagd en erg smakeloos, flets, ongeïnspireerd. Ook duur.
Maar waarschijnlijk vinden die gasten die daar management doen het wel "het van het" en bijzonder goed verwezenlijkt van zichzelf.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Over jouw rekenvaardigheden ("hoe bereken je 2% van het BBP"?) en schrijftalent zullen we maar beter zwijgen, zeker?KV schreef: ↑Gisteren 10:50UIteraard heb ik dat al lang begrepen dankzij jou ongelofelijk talentvol vermogen als rederaar hier op SGVincentVega schreef: ↑Gisteren 10:35
Vooraleer die vraag te beantwoorden moet je eerst weten hoe 2% van het BBP wordt berekend.
Nu ik je uitgelegd heb hoe je 2% kan berekenen, kan je hopelijk zelfstandig en zonder hulp de 3%, 5% enz.. berekenen
Helaas vertaalt zich dat niet in het begrijpen van vragen hier (het is je uiteraard vergeven, je kan niet uitblinken in alles)
Kan je terloops even meedelen als die 3% of 5% zullen moeten behaald worden , waar die middelen van gaan komen gezien ons grandioos begrotingstekort en er eigenlijk moet bespaard worden ? Of pleit je voor verdere toename van de schuld ?
De discussie over waar het geld voor defensie moet gehaald worden hebben we een 2-tal weken geleden al een ganse discussie opgezet.
Blijkbaar leid je ook nog eens aan geheugenverlies
Maar goed, ik heb het voor je opgezocht ...
VincentVega schreef: ↑13 januari 2025, 10:23Neen, ik ben niet gekant tegen meer investeren in defensie. Integendeel zelf, het is broodnodig gezien de Russische dreiging.
Maar we moeten ons begrotingstekort en overheidsschuld naar beneden krijgen en niet zomaar laten exploderen. Meer investeren in defensie kan en mag (moet misschien zelf) ... maar dan moeten de centen elders worden gehaald. Bijvoorbeeld door besparingen in de Sociale Zekerheid (de grootste uitgavenpost van de overheid en ook de grootste verliespost), in de werking van de overheid, in de illegale migratie enz ...
Ter herinnering (want je vergeet dingen nogal snel ): hier kan je zien waar ons geld naar toe gaat (en waar de grootste besparingen mogelijk zijn):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Helemaal geen geheugenverlies , je gooide 2weken terug een plaatje de groep in (zonder verder in details te gaan, want dat doe je hoogstwaarschijnlijk zelf niet) het is enkel maar de obsessie van "RSZ, de overheid, illegale migratie"VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:42Over jouw rekenvaardigheden ("hoe bereken je 2% van het BBP"?) en schrijftalent zullen we maar beter zwijgen, zeker?KV schreef: ↑Gisteren 10:50
UIteraard heb ik dat al lang begrepen dankzij jou ongelofelijk talentvol vermogen als rederaar hier op SG
De discussie over waar het geld voor defensie moet gehaald worden hebben we een 2-tal weken geleden al een ganse discussie opgezet.
VincentVega schreef: ↑13 januari 2025, 10:23
Neen, ik ben niet gekant tegen meer investeren in defensie. Integendeel zelf, het is broodnodig gezien de Russische dreiging.
Maar we moeten ons begrotingstekort en overheidsschuld naar beneden krijgen en niet zomaar laten exploderen. Meer investeren in defensie kan en mag (moet misschien zelf) ... maar dan moeten de centen elders worden gehaald. Bijvoorbeeld door besparingen in de Sociale Zekerheid (de grootste uitgavenpost van de overheid en ook de grootste verliespost), in de werking van de overheid, in de illegale migratie enz ...
Ter herinnering (want je vergeet dingen nogal snel ): hier kan je zien waar ons geld naar toe gaat (en waar de grootste besparingen mogelijk zijn):
infovisual government budget 20230630 NL.png
Ik probeer even in jou logica te redeneren :
Verdergaand in de ViVi logica met plaatjes, zijn eigen plaatje volgens zijn aanbevelingen even van nader bekeken :
1) RSZ
Wat en hoeveel hier precies ? De grootste uitgaven daar zijn de pensioenen.
Indien je het daar gaat gaan halen en je gaat naar de 3% defensienorm bewerkstelligen, impliceert dat : alle pensioenen in België met 20% naar beneden (ref. Econoom Gert Peersman) , daar sta jij dan voor en achter ?
2) de overheid
Welke diensten en hoeveel middelen ga je hier dan uithalen ? Effectief een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Hoe wordt dat dan opgevangen ?
3) Illegale migratie
Het is al de vraag wat jij allemaal catalogeert onder "illegaal" hier , laat staan waar je hier een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wie lid wil zijn van een organisatie (de NAVO) die moet zijn lidgeld betalenKV schreef: ↑Gisteren 12:24Helemaal geen geheugenverlies , je gooide 2weken terug een plaatje de groep in (zonder verder in details te gaan, want dat doe je hoogstwaarschijnlijk zelf niet) het is enkel maar de obsessie van "RSZ, de overheid, illegale migratie"VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:42
Over jouw rekenvaardigheden ("hoe bereken je 2% van het BBP"?) en schrijftalent zullen we maar beter zwijgen, zeker?
Ik probeer even in jou logica te redeneren :
Verdergaand in de ViVi logica met plaatjes, zijn eigen plaatje volgens zijn aanbevelingen even van nader bekeken :
RSZ-Overheid.JPG
1) RSZ
Wat en hoeveel hier precies ? De grootste uitgaven daar zijn de pensioenen.
Indien je het daar gaat gaan halen en je gaat naar de 3% defensienorm bewerkstelligen, impliceert dat : alle pensioenen in België met 20% naar beneden (ref. Econoom Gert Peersman) , daar sta jij dan voor en achter ?
2) de overheid
Welke diensten en hoeveel middelen ga je hier dan uithalen ? Effectief een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Hoe wordt dat dan opgevangen ?
3) Illegale migratie
Het is al de vraag wat jij allemaal catalogeert onder "illegaal" hier , laat staan waar je hier een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
De NAVO afspraak is nog steeds 2% van het BBP en niet 3%.
Hoe we daar moeten geraken, lees de nota De Wever
En dan moet je weten dat de zgn vv uit pulpfiction ook carpe is die gebruikt de foto van de vrouwhaelewyn schreef: ↑Gisteren 10:19Als we over de moderatie beginnen zouden we beter een apart topic beginnen.
Net zoals het in het leven soms onduidelijk is om te zien wie je vrienden zijn en wie niet.
kijk eens naar de film:https://nl.wikipedia.org/wiki/Pulp_Fiction
carpe = VIVE pulp
-
- Newbie
- Contacteer:
Moa ven toch, dees was mien ook al opgevallen. Die 2 hebben zekers een verhouding met elkaar.dirkjan schreef: ↑Gisteren 16:45En dan moet je weten dat de zgn vv uit pulpfiction ook carpe is die gebruikt de foto van de vrouwhaelewyn schreef: ↑Gisteren 10:19
Als we over de moderatie beginnen zouden we beter een apart topic beginnen.
carpe = VIVE pulp
En ook diene haelewyn en KV moeten volgens mij een koppelke zijn.
Hebt ge nog andere roddels voor ons? Volgens mij is diene Rousseau veur de venten ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien moeten we eerst al eens proberen de 2% NAVO norm te halen én een begrotingsoverschot te realiseren zodat de schuld afgebouwd kan worden.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 26 januari 2025, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Diene Rousseau voor de venten ? Graag op uw taalgebruik letten. Of de heer Rousseau nu homosexueel geaard is of niet is volkomen onbelangrijk.
Die 2% norm gaan we vanzelf wel halen, gewoon voort doen met het kapot belasten en reguleren van bedrijven zodat die failliet gaan of het afbollen, het bbp zal dan wel genoeg omlaag gaan om met het loon van onze militaire staf aan die 2% te komenEarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 18:04 Misschien moeten we eerst al eens proberen de 2% NAVO norm te halen en een begrotingsoverschot te realiseren zodat de schuld afgebouwd kan worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.vortex schreef: ↑Gisteren 18:24Die 2% norm gaan we vanzelf wel halen, gewoon voort doen met het kapot belasten en reguleren van bedrijven zodat die failliet gaan of het afbollen, het bbp zal dan wel genoeg omlaag gaan om met het loon van onze militaire staf aan die 2% te komenEarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 18:04 Misschien moeten we eerst al eens proberen de 2% NAVO norm te halen en een begrotingsoverschot te realiseren zodat de schuld afgebouwd kan worden.
Dat begrotingsoverschot is echter andere koek ...
Ja, een tijdje geleden waren volgens sommigen de heer Rhijnvis en ik één en dezelfde.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑Gisteren 17:46Moa ven toch, dees was mien ook al opgevallen. Die 2 hebben zekers een verhouding met elkaar.dirkjan schreef: ↑Gisteren 16:45
En dan moet je weten dat de zgn vv uit pulpfiction ook carpe is die gebruikt de foto van de vrouw
carpe = VIVE pulp
En ook diene haelewyn en KV moeten volgens mij een koppelke zijn.
Hebt ge nog andere roddels voor ons? Volgens mij is diene Rousseau veur de venten ...