geld lenen...geld nodig...
TIP
geld lenen...geld nodig...
Beste mensen,
Vier jaar terug leende ik renteloos 70,000 euro aan een familielid zodat dat zich -met een lening bij de bank- een eigen woning kon veroorloven. Ze betaalt me 250 euro per maand. Door omstandigheden heb ik zelf dringend geld nodig. Mijn vraag is nu of mijn nichtje een herziening van haar lening kan vragen bij haar bank zodanig dat ze haar hypothecaire lening kan vergroten? Met andere woorden: kan ze op één of andere manier meer lenen?
Met veel dank voor jullie antwoord.
Tammie
Vier jaar terug leende ik renteloos 70,000 euro aan een familielid zodat dat zich -met een lening bij de bank- een eigen woning kon veroorloven. Ze betaalt me 250 euro per maand. Door omstandigheden heb ik zelf dringend geld nodig. Mijn vraag is nu of mijn nichtje een herziening van haar lening kan vragen bij haar bank zodanig dat ze haar hypothecaire lening kan vergroten? Met andere woorden: kan ze op één of andere manier meer lenen?
Met veel dank voor jullie antwoord.
Tammie
Re: geld lenen...geld nodig...
Waarschijnlijk zal dit bij één of ander bank wel lukken in hypotheek tweede rang.
Of je nichtje dit gaat doen is andere vraag. Er is nog ongeveer 58.000 euro aan jou te betalen. Als je nichtje dit zou kunnen lenen op 20 jaar vast zou haar dat minimaal aan intresten 18.000 euro kosten..
Als je die overeenkomst renteloos en op geschrift hebt overeengekomen,zal je dit ook niet afdwingbaar kunnen maken.Met ander woorden ben je overgeleverd aan de " goodwill" van je nichtje. Je kan haar niet verplichten om een lening bij de bank aan te gaan, ook al zou dit toegestaan worden door de bank.
Of je nichtje dit gaat doen is andere vraag. Er is nog ongeveer 58.000 euro aan jou te betalen. Als je nichtje dit zou kunnen lenen op 20 jaar vast zou haar dat minimaal aan intresten 18.000 euro kosten..
Als je die overeenkomst renteloos en op geschrift hebt overeengekomen,zal je dit ook niet afdwingbaar kunnen maken.Met ander woorden ben je overgeleverd aan de " goodwill" van je nichtje. Je kan haar niet verplichten om een lening bij de bank aan te gaan, ook al zou dit toegestaan worden door de bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
als het nichtje een keiharde zakenvrouw is dan zal ze wel optereren voor het verder afbetalen van die renteloze lening gedurende de volledig afgesproken periode
-
- VIP member
- Contacteer:
En als jij nu es bij de bank gaat lenen en uw nicht betaalt u de rente?
Maar aangezien ze al 4 jaar heeft afbetaald aan haar huis zal ze wel een wederopname kunnen doen zeker?
Maar aangezien ze al 4 jaar heeft afbetaald aan haar huis zal ze wel een wederopname kunnen doen zeker?
Het moment dat je uw 70.000 euro aan uw nicht hebt geleend, heeft dat geld opgehouden "van jouw" te zijn.
De 70.000 euro zijn nu van je nicht. Jij hebt in de plaats gekregen een afbetaling van 250 euro gedurende 23 jaar en 4 maanden.
Je mag je eigen financiële situatie dus niet bekijken vanuit het standpunt "ik heb nog 70.000 euro, maar die heb ik aan mijn nicht geleend". Zo werkt het spijtig genoeg niet. Je 70.000 euro heb je afgegeven, die zijn weg.
Het geld nu terugvragen gaat alleen maar tot geruzie en problemen leiden. Je kan beter zelf een krediet aangaan bij de bank voor het geld dat je nu nodig hebt en de betalingen van je nicht gebruiken om die nieuwe lening terug te betalen.
Moraal van het verhaal: nooit geld lenen aan familie en zeker en vast nooit geld lenen dat je niet 110% zeker kan missen.
De 70.000 euro zijn nu van je nicht. Jij hebt in de plaats gekregen een afbetaling van 250 euro gedurende 23 jaar en 4 maanden.
Je mag je eigen financiële situatie dus niet bekijken vanuit het standpunt "ik heb nog 70.000 euro, maar die heb ik aan mijn nicht geleend". Zo werkt het spijtig genoeg niet. Je 70.000 euro heb je afgegeven, die zijn weg.
Het geld nu terugvragen gaat alleen maar tot geruzie en problemen leiden. Je kan beter zelf een krediet aangaan bij de bank voor het geld dat je nu nodig hebt en de betalingen van je nicht gebruiken om die nieuwe lening terug te betalen.
Moraal van het verhaal: nooit geld lenen aan familie en zeker en vast nooit geld lenen dat je niet 110% zeker kan missen.
Misschien best eens gewoon open kaart spelen. Misschien kan het nichtje wel sneller terugbetalen/een deel terugbetalen.
60.000 euro uit haar hoed toveren kan ze wellicht niet onmiddellijk, maar misschien wel een klein percentage?
Ik kan me moeilijk inbeelden dat uw nichtje u graag financieel ten onder ziet gaan.
60.000 euro uit haar hoed toveren kan ze wellicht niet onmiddellijk, maar misschien wel een klein percentage?
Ik kan me moeilijk inbeelden dat uw nichtje u graag financieel ten onder ziet gaan.
altijd miserie met zo'n dingen hé. Maar ik vind ook dat, als uw nichtje haar aan de afspraak houdt en netjes elke maand haar 250 euro afbetaalt zoals jullie zijn overeengekomen, haar weinig te verwijten valt. Zoals iemand reeds eerder zei: leen enkel geld uit dat je 100% zeker kan missen gedurende die periode... 't ziet er naar uit dat jij nu de dupe gaat worden van je goodwill. Maar ik denk ook dat je best eens met je nichtje gaat praten. Als jullie 'relatie' goed is moet dit toch op een of andere manier op te lossen vallen? Misschien de intrest die je gaat moeten betalen door aan de bank te lenen delen onder jullie 2?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Alhoewel we graag een antwoord zouden willen geven op uw vraag zijn we hier zelf niet zo goed geplaatst: zoals u allicht weet biedt Rabobank.be in België geen kredieten aan. We vermoeden dan ook dat deze vraag per vergissing in de 'Vraag het aan Rabobank.be' rubriek is terechtgekomen.
Vriendelijk verzoek aan webmaster/administrator om dit bericht op een betere locatie te plaatsen.
En veel succes met uw vraag! Me dunkt dat uw nichtje best eens met haar bank gaat praten.
Vriendelijk verzoek aan webmaster/administrator om dit bericht op een betere locatie te plaatsen.
En veel succes met uw vraag! Me dunkt dat uw nichtje best eens met haar bank gaat praten.
verplaatst naar de leningen rubriek
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
+1Tonom schreef:Het moment dat je uw 70.000 euro aan uw nicht hebt geleend, heeft dat geld opgehouden "van jouw" te zijn.
Geld is het niet waard om een ruzie over te krijgen.
En geld wegschenken (wat je nu sowieso gedaan hebt door geen rente te vragen), is geen goed idee als je niet zelf nog genoeg reserve hebt en je dus zeker bent dat geld niet nodig te hebben.
En, afspraken zijn er om na te komen.
Ik zou dus ook een andere oplossing zoeken voor je geldtekort. Daarbij komt, als er niets op papier staat, zij ook kan zeggen 'ik betaal niets meer' en dan heb je geen been om op te staan.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Deze thead trekt meer spammers aan dan mijn trappist wespen op een mooie zomerdag.
En Google translate is er ook nog niet helemaal.
En Google translate is er ook nog niet helemaal.
Bedankt voor het aanbod maar ik heb al een Nigeriaanse suikernonkel die nu jammer genoeg op sterven ligt maar bereid is zijn fortuin aan mij over te dragen.
Oplichteros hun ballen afknipos.vickybriere schreef: ↑26 januari 2025, 13:35 Hallo allemaal,
Mijn naam is mevrouw Vicky BRIERE, ik heb de Belgische nationaliteit.
Ik wil de financiële instelling FRIF CORPORATE persoonlijk bedanken voor de snelheid bij het verwerken van mijn leningaanvraag.
Als ik mijn glimlach weer heb gevonden, is dat dankzij hen. Ik was op zoek naar een onderhandse lening om mijn projecten te financieren en een aantal schulden af te betalen.
Ik kom getuigen van deze genade die God mij heeft gegeven via deze financiële instelling die mij zonder enige moeite een lening heeft verstrekt. Ik kreeg een lening van € 130.000,- met een rentepercentage van 3% per jaar.
Ik raad u aan om contact met hen op te nemen als u daadwerkelijk een geldlening nodig heeft voor uw project of andere behoeften.
U kunt direct online solliciteren op hun website.
Hier is hun contactpersoon:
WhatsApp : +33644696910
Madame de oplichtster een belgisch wathappnr kan er niet af zeker ? Ineeens met een nigeriaans oplichtersnummer beginnen
Verdwijn van deze aardkloot