nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Haelewyn heeft het ff te druk om z'n teksten na te lezen. Wisselen van nick is een bezige bedrijvigheid.VincentVega schreef: ↑Vandaag 12:43Alles OK? Want je zinsbouw en schrijfstijl neigt naar die van platinhaelewyn schreef: ↑Vandaag 12:37
Als het al waar is moet je het eerst wel omkeren.
Herhaaldelijk doe jij dat als pot.
Nu is het dan eens, als het al waar is, de ketel die de pot verwijt dat hij zwart ziet.
Het is een detail maar ook details zijn belangrijk.
(2) klopt ook.... dus , waarom het niet vertellen. Dat us op meerdere manieren getoetst. Niet enkel aan de hand van een rechtse voorkeur.
(3) Dat heb ik niet op die manier gezegd. Er worden hier mensen wel vaker in de mond gelegd.
Het gedrag van de moderator, althans zijn manier om op te reden, is eerder vaak besproken.
Als je daar nog eens wil over beginnen is dat alleen voor jouw eigen rekening.
Ik vind de moderator zelf wel overdreven verdraagzaam voor rechts. Maar dat is enkel omdat links minder slaagt over rechts dan omgekeerd.
(4) zegt de moppersmurf-wesp...
ABVV doet ultieme poging om Vooruit tegen te houden
'De linkse kiezer heeft dit niet gevraagd. We weten allemaal wie die prijs betaalt: niet de rijken, niet de CEO’s, maar de mensen die op jullie rekenden om hun belangen te verdedigen.' Nu de regeringsvorming de eindmeet nadert, roept algemeen secretaris van het ABVV Bert Engelaar Vooruit niet akkoord te gaan met wat op tafel ligt.
Die vakbond beseft blijkbaar nog steeds niet dat het vooral hun werkende leden zijn die rechts hebben gestemd, juist omdat de werkende klasse al jaren opdraait voor het los migratie beleid en de sinterklaas politiek van links. Binnenkort mogen die werkenden alweer gaan staken opdat er zeker niks verandert in dit verrotte land en dat hangmat misbruik, migratie en inactiviteit ongemoeid blijven.Daarmee probeert Engelaar Vooruit pijn te doen op zijn kernthema, maar hij maakt ook een probleem van het strengere migratiebeleid waaraan de onderhandelaars werken.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien moet Engelaar zelf opkomen met een partij bij de volgende verkiezingen want voor zover ik weet heeft het ABVV niet meegedaan en hebben ze dus 0 zetels in het parlement. De meeste van hun leden stemmen trouwens VB en niet Vooruit (al wordt stemmen op het VB enkel gedoogd; bij te sterke profilering als VB'er - door bv. op te komen als kandidaat - word je uit de vakbond gezet).vortex schreef: ↑Vandaag 13:24 ABVV doet ultieme poging om Vooruit tegen te houden'De linkse kiezer heeft dit niet gevraagd. We weten allemaal wie die prijs betaalt: niet de rijken, niet de CEO’s, maar de mensen die op jullie rekenden om hun belangen te verdedigen.' Nu de regeringsvorming de eindmeet nadert, roept algemeen secretaris van het ABVV Bert Engelaar Vooruit niet akkoord te gaan met wat op tafel ligt.Die vakbond beseft blijkbaar nog steeds niet dat het vooral hun werkende leden zijn die rechts hebben gestemd, juist omdat de werkende klasse al jaren opdraait voor het los migratie beleid en de sinterklaas politiek van links. Binnenkort mogen die werkenden alweer gaan staken opdat er zeker niks verandert in dit verrotte land en dat hangmat misbruik, migratie en inactiviteit ongemoeid blijven.Daarmee probeert Engelaar Vooruit pijn te doen op zijn kernthema, maar hij maakt ook een probleem van het strengere migratiebeleid waaraan de onderhandelaars werken.
Voor Vooruit is de link met ABVV soms ook een vergiftigd geschenk: met zijn uitspraken schaadt Engelaar niet enkel de regeringsvorming maar schaadt hij ook Vooruit. Want wat als de regering (met Vooruit) er toch komt?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Bwa, voor de sossen zijn de vakbonden een sterk chantage middel dat binnenkort weer in alle hevigheid zal ingezet worden. Probleem is dat de werkende middenklasse (die al lang niet meer links is) zich nog steeds laat misbruiken door die vakbonden, enerzijds om de sinterklaas politiek te verdedigen en anderzijds om de factuur van dat sinterklaas beleid te betalen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 14:15
Voor Vooruit is de link met ABVV soms ook een vergiftigd geschenk:
Zowat iedereen laat zich misbruiken door de slinkse politiekers. Ze hanteren een verdeel en heers strategie die reeds in de tijd van de Romeinen gebruikt werd en de mensen lopen er 2000 jaar later nog steeds in.
Jaloezie is een ideale strategie om mensen tegen elkaar op te zetten. Bij een verlaging van de pensioenen van de ambtenaren zal die ambtenaar 200 of 300 euro minder per maand hebben wat nog steeds hoger zal zijn dan een gewone werknemer. Moesten ze nu dat geld gebruiken om ook de pensioenen van de gewone werknemer naar boven bij te stellen zou dat eerlijk zijn. Maar waarvoor denken jullie dat ze dat geld zullen gebruiken? Om een bodemloze put te vullen en Oekraïners, Afghanen en tutti quanti van gratis geld en een sociale woning te voorzien. En de echt hulpbehoevende Belg blijft in de kou staan.
Jaloezie is een ideale strategie om mensen tegen elkaar op te zetten. Bij een verlaging van de pensioenen van de ambtenaren zal die ambtenaar 200 of 300 euro minder per maand hebben wat nog steeds hoger zal zijn dan een gewone werknemer. Moesten ze nu dat geld gebruiken om ook de pensioenen van de gewone werknemer naar boven bij te stellen zou dat eerlijk zijn. Maar waarvoor denken jullie dat ze dat geld zullen gebruiken? Om een bodemloze put te vullen en Oekraïners, Afghanen en tutti quanti van gratis geld en een sociale woning te voorzien. En de echt hulpbehoevende Belg blijft in de kou staan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoe groot schatten jullie de kans in dat er morgen een nieuwe regering is?
Ik vrij hoog. Ik kan mij niet voorstellen welke partij baat heeft bij nieuwe verkiezingen.
Ik vrij hoog. Ik kan mij niet voorstellen welke partij baat heeft bij nieuwe verkiezingen.
Klopt! Met wat we nu al 'weten' uit de supernota willen ze een half jaar 'werk' laten meetellen als 'gewerkt jaar'. Dat wil zeggen: wie afstudeerde in J0, onmiddellijk aan 't werk ging en in december in het leger ging ziet jaar J0 niet meetellen in z'n pensioenbreuk (wegens onvoldoender gewerkte dagen in J0)Gwendoline1 schreef: ↑24 januari 2025, 15:45Maar het valt wel niet onder de categorie van effectief gewerkte jaren.
In J+1 restte er dus nog meer dan 'n half jaar legerdienst en dus minder dan 'n half jaar 'werk'. Hierdoor zie je uw 'breuk'-die normaal 45/45ste zou zijn- teruglopen naar 43/45ste.
Naast het feit dan je voor 'n paar stuivers voor de staat VERPLICHT werd om in de modder te gaan liggen nogmaals 2 jaar verliezen.
Merk op dat die dagen legerdienst ook niet meer geteld worden als 'gewerkte' of 'gelijkgestelde' dagen wanneer je in mypension gaat kijken. Ook in de HUIDIGE wedteksten vind je niets meer over gelijkstelling van legerdienst terug.
Laatst gewijzigd door FrancisB op 30 januari 2025, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Zwarte Pot doet het weer eens ...VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:40De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.haelewyn schreef: ↑Vandaag 09:29 Als je niet meegaat in het rechtse discours ben je voor sommigen een haelewyn, een Brembos of allebei.
Die gasten kunnen zich niet inbeelden dat er meer dan één forumlid dergelijke ideeën heeft.
Er zijn er nog, weet ik. Maar die durven er niet meer voor uitkomen of vinden het de moeite niet meer waard. Bang voor vervolging en beschimping van onze democratische vrienden.
Mijn advies voor een nieuwe gebruiker met een licht niet-rechts idee : kweek een dik vel. Je zal constant "extreem links" genoemd worden.
En laat je niet ontmoedigen door mensen die sterke meningen hebben over dingen waar ze niets van begrijpen of afweten.
pot ketel.jpg
Nog niet zo lang geleden werden zowat alle nicks van iedereen die niet automatisch in het linkse discours van haelewyn, KV en co meegingen als zijnde extreem-rechts en behorende tot 1 en dezelfde persoon bestempeld.
Het is maar dat je weet in welke wespennest je bent terecht gekomen
Toon maar eens een bericht waar ik hier iemand als extreem-rechts beschimp ?
Je begint er toch echt een dagelijkse gewoonte op na te houden om menig forumgebruikers hier een eigengereide ViVi-waarheid voor te schotelen.
Gelukkig zijn menig forumgebruikers slim genoeg dat te doorzien....
Hier staat de legerdienst nog wel in Mypension. Tot nu toe moet je 104 gewerkte of gelijkgestelde dagen hebben voor een loopbaanjaar. Wie dus voor 4 september in het leger ging heeft een loopbaanjaar opgebouwd. In een van de super nota's zou dat naar 156 dagen gaan, wie dus later dan 1 juli in dienst ging bouwt geen loopbaanjaar op. In de praktijk komt dat er op neer dat de slachtoffers van de dienstplicht (MeToo) ook nog eens een jaartje later op vervroegd pensioen kunnen of dat de legerdienst voor de meesten defacto niet meer meetelt voor de loopbaanjaren. Een systeem dat begint te tellen vanaf de eerste gewerkte (of gelijkgestelde) dag zou veel eerlijker zijn, nu kan één dag te kort een extra jaar werken betekenen. Maar ja voor zulke evidente en faire logica moet je niet bij de politiek zijn.FrancisB schreef: ↑Vandaag 15:59 Klopt! Met wat we nu al 'weten' uit de supernota willen ze een half jaar 'werk' laten meetellen als 'gewerkt jaar'. Dat wil zeggen: wie afstudeerde in J0, onmiddellijk aan 't werk ging en in december in het leger ging ziet jaar J0 niet meetellen in z'n pensioenbreuk (wegens onvoldoender gewerkte dagen in J0)
In J+1 restte er dus nog meer dan 'n half jaar legerdienst en dus minder dan 'n half jaar 'werk'. Hierdoor zie je uw 'breuk'-die normaal 45/45ste zou zijn- teruglopen naar 43/45ste.
Naast het feit dan je voor 'n paar stuivers voor de staat VERPLICHT werd om in de modder te gaan liggen nogmaals 2 jaar verliezen.
Merk op dat die dagen legerdienst ook niet meer geteld worden als 'gewerkte' of 'gelijkgestelde' dagen wanneer je in mypension gaat kijken. Ook in de HUIDIGE wedteksten vind je niets meer over gelijkstelling van legerdienst terug.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Beste KiWi: begrijpend lezen is duidelijk niet jouw sterkste kant: ik spreek over "haelewyn, KV en co" ... het ganse linkse kamp dus.KV schreef: ↑Vandaag 16:24Onze Zwarte Pot doet het weer eens ...VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:40
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
pot ketel.jpg
Nog niet zo lang geleden werden zowat alle nicks van iedereen die niet automatisch in het linkse discours van haelewyn, KV en co meegingen als zijnde extreem-rechts en behorende tot 1 en dezelfde persoon bestempeld.
Het is maar dat je weet in welke wespennest je bent terecht gekomen
Toon maar eens een bericht waar ik hier iemand als extreem-rechts beschimp ?
Je begint er toch echt een dagelijkse gewoonte op na te houden om menig forumgebruikers hier een eigengereide ViVi-waarheid voor te schotelen.
Gelukkig zijn menig forumgebruikers slim genoeg dat te doorzien....
Je hoeft je dus niet persoonlijk aangevallen te voelen. Misschien had ik beter (extreem-) rechts geschreven ... maar ik heb me waarschijnlijk te veel laten leiden door jouw compagnon haelewyn die meent dat wie niet rechts denkt constant "extreem links" wordt genoemd.
haelewyn schreef: ↑Vandaag 09:29 Als je niet meegaat in het rechtse discours ben je voor sommigen een haelewyn, een Brembos of allebei.
Die gasten kunnen zich niet inbeelden dat er meer dan één forumlid dergelijke ideeën heeft.
Er zijn er nog, weet ik. Maar die durven er niet meer voor uitkomen of vinden het de moeite niet meer waard. Bang voor vervolging en beschimping van onze democratische vrienden.
Mijn advies voor een nieuwe gebruiker met een licht niet-rechts idee : kweek een dik vel. Je zal constant "extreem links" genoemd worden.
En laat je niet ontmoedigen door mensen die sterke meningen hebben over dingen waar ze niets van begrijpen of afweten.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 30 januari 2025, 19:37, 3 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
PVDA en VB ... maar die zitten niet mee aan de onderhandelingstafel
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Vroeger was ik zelf niet rechts maar centrum genoemd …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.