ETF van BV naar privé via VVPRbis (15% RV): enkel op aankoopkost, of ook op meerwaarde
TIP
ETF van BV naar privé via VVPRbis (15% RV): enkel op aankoopkost, of ook op meerwaarde
Hallo iedereen,
Stel ik koop bij Saxo met de BV voor 10.000€ aan ETF's, en deze zijn nu 15.000€ waard
Kan ik deze overzetten naar privé via VVPRbis (15% RV), enkel op de aankoopprijs? Of moet ik ook 15% RV op de meerwaarde?
bedankt
Stel ik koop bij Saxo met de BV voor 10.000€ aan ETF's, en deze zijn nu 15.000€ waard
Kan ik deze overzetten naar privé via VVPRbis (15% RV), enkel op de aankoopprijs? Of moet ik ook 15% RV op de meerwaarde?
bedankt
Re: ETF van BV naar privé via VVPRbis (15% RV): enkel op aankoopkost, of ook op meerwaarde
U betaalt vennootschapsbelasting op de meerwaarde, dus in dit voorbeeld vennootschapsbelasting op € 5.000.
Een dividend via VVPRBis uitkeren kan aan 15% RV (wachttermijn 3 jaar).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: ETF van BV naar privé via VVPRbis (15% RV): enkel op aankoopkost, of ook op meerwaarde
En de belastbare basis in de verschuiving van assets gebeurt aan de marktwaarde.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.