ervaringen follow-up door crowdfundingplatformen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: ervaringen follow-up door crowdfundingplatformen
Ja. Mijn mening.
Welk dossier ?Constant40 schreef: ↑21 november 2023, 12:57 De kredietnemer die een maand over tijd is staat nog steeds niet onder status "aanmaning verstuurd".
De feiten zijn nochtans wat ze zijn... dus vanwaar haal je dergelijke fabeltjes ?Constant40 schreef: ↑21 november 2023, 12:57 Als je ziet hoe ze nu kredietnemers werven en welke korte termijnen ze beloven om een krediet toe te staan, lijkt het me ook allemaal haastwerk. Ik laat mijn dossiers in ieder geval gewoon aflopen en teken voor niets nieuws meer in.
uit de nieuwsbrief van 30/06/2023: https://www.lookandfin.com/nl_BE/nieuw/ ... owdlending
Tijdens het eerste halfjaar van 2023 hebben we maar liefst 3.264 financieringsaanvragen ontvangen. Daarvan heeft ons team er 94 weerhouden, uiteraard nadat de filters van ons analyseproces hun werk hadden gedaan.
Uit de terugblik van 2022 https://www.lookandfin.com/nl_BE/nieuw/ ... ierde-kmos:
Analyse: In 2022 bleef Look&Fin zeer actief op de binnenlandse markt en bleef het platform nauwgezet zijn analytisch werk uitvoeren. Er werden meer dan 4.200 financieringsaanvragen ingediend op het platform met een totale acceptatiegraad van ongeveer 3%.
Nu ik deel je mening wel om even de kat uit de boom te kijken met die vastgoeddossiers. Zeker wetende dat je met obligaties een degelijk alternatief hebt nu.
Eerst even zien wat de afwikkeling van de falingsdossiers met hypotheekgarantie oplevert.
-
- Newbie
- Contacteer:
Grappig, een zelfverklaard expert die mij verwijt om fabeltjes op te dissen, en die zijn feiten haalt uit een zeer objectieve bron, de nieuwsbrief van Lookandfin zelf….Heb je nog tips uit de reclamefolder?
Vandaag komt overigens opnieuw een dossier op 30 dagen te staan, zonder status “aanmaning”: ADD Home 2….
Vandaag komt overigens opnieuw een dossier op 30 dagen te staan, zonder status “aanmaning”: ADD Home 2….
wat is uw bron om te beweren dat L&F zomaar gelijk wie financiering toestaat ?
Post ze gerust hier, ik zal ze met veel interesse lezen.
Post ze gerust hier, ik zal ze met veel interesse lezen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Haastwerk is nog iets anders dan wat jij ervan maakt. En uit ervaring zie ik dat het aantal dossiers toeneemt, dat er geworven wordt in een stijl die steeds meer op de mevrouw Leemans advertenties begin te lijken, en dat er blijkbaar geen tijd is om tijdig aanmaningen te sturen. Voor mij is de discussie afgesloten, ik deel gewoon mijnengebied ervaringen en hoef geen subjectieve bronnen te vermelden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er zouden blijkbaar technische problemen zijn.Constant40 schreef: ↑22 november 2023, 20:25 Vandaag komt overigens opnieuw een dossier op 30 dagen te staan, zonder status “aanmaning”: ADD Home 2….
Ik kan de slechte ervaring bij Lookandfin van hierboven volledig bevestigen. Zowat het ene na het andere van hun dossiers gaat in wanbetaling bij mij. Maakt niet uit of het een A, B of C dossier is.
Ze hebben wat mij betreft duidelijk te gemakkelijk krediet verstrekt. In bepaalde dossiers meen ik ook dat ze zich zelfs carrément hebben laten rollen door bedriegers.
Niemand moet afkomen van jamaar ze hadden 3.000 aanvragen en ze hebben er maar 100 van toegestaan. Ik kan u morgen 1 miljoen mails bezorgen van Nigeriaanse prinsen die ook vastgoedinvesteringen vragen. Voila dat zijn er dan 1 miljoen ten opzichte van 3.000, kijk eens hoe zorgvuldig ik ben als ik er dan maar 100 uitselecteer.
Ik ben bovendien niet te spreken over hun risicocontroles als zelfs hun A kwalificatie waardeloos blijkt.
Hopelijk hebben anderen betere ervaringen maar de mijne stemmen volledig overeen met het negatieve dat ik hierboven lees.
Ze hebben wat mij betreft duidelijk te gemakkelijk krediet verstrekt. In bepaalde dossiers meen ik ook dat ze zich zelfs carrément hebben laten rollen door bedriegers.
Niemand moet afkomen van jamaar ze hadden 3.000 aanvragen en ze hebben er maar 100 van toegestaan. Ik kan u morgen 1 miljoen mails bezorgen van Nigeriaanse prinsen die ook vastgoedinvesteringen vragen. Voila dat zijn er dan 1 miljoen ten opzichte van 3.000, kijk eens hoe zorgvuldig ik ben als ik er dan maar 100 uitselecteer.
Ik ben bovendien niet te spreken over hun risicocontroles als zelfs hun A kwalificatie waardeloos blijkt.
Hopelijk hebben anderen betere ervaringen maar de mijne stemmen volledig overeen met het negatieve dat ik hierboven lees.
In cijfers, over hoeveel dossiers spreek je hier met default rate / faling ?
Spreek je enkel over Lookandfin of heb je ook nog ervaringen met andere platformen ?
"voorlopig" zelf nog geen faling voor mijn situatie (hout vasthouden)