Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Inderdaad de gepensioneerden zullen de dupe zijn vermits daar niets zal zijn van belastingshervorming op hun pensioen zullen enkel de verhoging van de BTW op hun aankopen ook mogen mee betalen, bedankt NVAspaarfreakje schreef: ↑24 januari 2025, 20:07Alle WERKENDEN krijgen nominaal even veel € belasting-vermindering. De gepensioneerden NIET
Hadden ze er maar niet voor moeten stemmen, of beter hun prog lezen…
-
- Hero Member
- Contacteer:
En wanneer je als gepensioneerde je woning moet renoveren of aanpassen aan 4de leeftijd, kan je geen lening meer aangaan, laat staan Melissa subsidies krijgen.vortex schreef: ↑Vandaag 09:35 ...
- Als je deze 20 jaar later verkoopt voor pakweg €195, dan heb je (195-103,45)*580= €53099 meerwaarden gerealiseerd.
- De eerste €10.000 zijn vrijgesteld, blijft over €43.099 belastbaar aan 10% of €4310 taks te betalen.
Je zou natuurlijk wel achterlijk zijn om gans dat pakket in één keer te verkopen, best wat spreiden of combineren met minwaarden waarvan je vanaf wil.
...
Je kapitaal aanspreken en duizenden euro's meerwaardetaks betalen.
Waarom is de vrijstelling voor de bakker 1mio € en voor anderen maar 10 000 €?
Bouchez pluimt zijn eigen kiezers.
Ga naar de site van de nationale bank en daar zie je trimesteerieel wat er allemaal op je rekeingen staat, dus dit weten is niet moeilijk ze weten het beter dan jezelfsimonvb schreef: ↑25 januari 2025, 12:31 Vraag me wel af hoe ze dit alles gaan controleren? Het aantal belastingscontroleurs alsook aantal controles daalt al jaren en de gemiddelde leeftijd daar is ergens in de 50 jaar.
Deze belasting is weer ingewikkeld.
Volgens mij had men beter de tob verhoogd en vereenvoudigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bart De Wever wou duidelijk ook eens premier worden, nu het nog kan.
Zeer trieste ondergang.
Een NVA-boegbeeld verraadt de Vlaming en wordt tweetalig premier van België.
Shame on you.
Van Grieken lacht in zijn vuistje.
Ik vermoed dat het als volgt gaat:
op het moment dat de wet van kracht wordt kun je een stand van je effecten rekening maken.
Op 31 dec. ook.
Stortingen op je rekening of het er af halen van geld wordt er uit gefilterd.
Van alle beleggingsproducten totaal op die rekening wordt de waarde bepaald op het moment van ingaan van de wet en op 31 dec.
Voorbeeld:
aandelen A + 5.000 winst
opties B - 1000
ETF's + 6000
Obligties + 3.000
Aandelen B - 4000
Totale winst of verlies + 9.000
Alleen is de vraag gaat die meerwaarde ook over:
- baar goud
- een oldtimer
- kunst
- een postzegelverzameling
- onroerend goed etc.
Verder is de vraag of er op de bovenstaande items een inflatie factor wordt toegepast, dat zou n.l. wel zo eerlijk zijn.
Verder wat gaat men doen met rente,dividend etc.
Persoonlijk lijkt het me een gedrocht van een wet te worden en veel werk al je verschillende rekeningen en brokers hebt.
We zullen het nog wel horen. Veel succes allemaal.
op het moment dat de wet van kracht wordt kun je een stand van je effecten rekening maken.
Op 31 dec. ook.
Stortingen op je rekening of het er af halen van geld wordt er uit gefilterd.
Van alle beleggingsproducten totaal op die rekening wordt de waarde bepaald op het moment van ingaan van de wet en op 31 dec.
Voorbeeld:
aandelen A + 5.000 winst
opties B - 1000
ETF's + 6000
Obligties + 3.000
Aandelen B - 4000
Totale winst of verlies + 9.000
Alleen is de vraag gaat die meerwaarde ook over:
- baar goud
- een oldtimer
- kunst
- een postzegelverzameling
- onroerend goed etc.
Verder is de vraag of er op de bovenstaande items een inflatie factor wordt toegepast, dat zou n.l. wel zo eerlijk zijn.
Verder wat gaat men doen met rente,dividend etc.
Persoonlijk lijkt het me een gedrocht van een wet te worden en veel werk al je verschillende rekeningen en brokers hebt.
We zullen het nog wel horen. Veel succes allemaal.
Wat een jaloezie en afgunst alweer. Ik vind het niet meer dan fair tegenover al wie werkt dat gerealiseerde winsten uit belegd kapitaal nu ook een beetje belast worden. De bakker die in een half leven zijn zaak heeft opgebouwd met hard werken zou wat mij betreft zelfs geen meerwaarden taks moeten betalen, die heeft in de loop der jaren al meer dan genoeg bijgedragen middels allerlei loonlasten en belastingen.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 10:59 Waarom is de vrijstelling voor de bakker 1mio € en voor anderen maar 10 000 €?
Ik vind het enorm betreurenswaardig. Ik heb ook dag in, dag uit hard moeten werken (en zowel mijn werkgever als ikzelf belast op alles) vooraleer ik enigszins wat meerwaarde heb kunnen creëren (nog niet gerealiseerd!). Ik ben letterlijk van 0,0 begonnen. Ik heb niks meegekregen van thuis, nada. Voor mijn eerste tweedehands wagen heb ik moeten lenen bij mijn eigen ouders. Hoeveel belasting heb ik al niet betaald op mijn loon dat richting... (Vul zelf maar in, want keuze genoeg) gaat? Is het dan niet normaal dat ik NIET nog eens extra belast wens te worden als ik mijn geld RISICOVOL investeer in bedrijven die zorgen voor maatschappelijke meerwaarde? En naar waar gaat die extra belasting denk je? Welk gat moet nu opnieuw opgevuld worden? Wat zie ik verkeerd?
Als het verleden niet meetelt zouden wij bv maandag onze aandelen, opties kunnen verkopen en dan geen " Bart-de-Wever-pestbelasting" moeten betalen ?
Om alles te kunnen uitrekenen en CONTROLEREN gaan ze misschien extra 2 000 000,00 ambetantenaren moeten aanwerven ? Misschien die 2 miljoen die Donald Duck kwijt wil
Om alles te kunnen uitrekenen en CONTROLEREN gaan ze misschien extra 2 000 000,00 ambetantenaren moeten aanwerven ? Misschien die 2 miljoen die Donald Duck kwijt wil
Dat zeg ik hier al een week. Hou je klaar voor reacties die erop neerkomen dat je al blij mag zijn dat je gezond bent ...bryanv schreef: ↑Vandaag 11:31 Ik vind het enorm betreurenswaardig. Ik heb ook dag in, dag uit hard moeten werken (en zowel mijn werkgever als ikzelf belast op alles) vooraleer ik enigszins wat meerwaarde heb kunnen creëren (nog niet gerealiseerd!). Ik ben letterlijk van 0,0 begonnen. Ik heb niks meegekregen van thuis, nada. Voor mijn eerste tweedehands wagen heb ik moeten lenen bij mijn eigen ouders. Hoeveel belasting heb ik al niet betaald op mijn loon dat richting... (Vul zelf maar in, want keuze genoeg) gaat? Is het dan niet normaal dat ik NIET nog eens extra belast wens te worden als ik mijn geld RISICOVOL investeer in bedrijven die zorgen voor maatschappelijke meerwaarde? En naar waar gaat die extra belasting denk je? Welk gat moet nu opnieuw opgevuld worden? Wat zie ik verkeerd?
Je wordt niet belast op het geld dat je investeert, wel op de meerwaarde die daarmee realiseert, de inkomsten uit kapitaal met andere woorden.bryanv schreef: ↑Vandaag 11:31 Ik vind het enorm betreurenswaardig. Ik heb ook dag in, dag uit hard moeten werken (en zowel mijn werkgever als ikzelf belast op alles) vooraleer ik enigszins wat meerwaarde heb kunnen creëren (nog niet gerealiseerd!). Ik ben letterlijk van 0,0 begonnen. Ik heb niks meegekregen van thuis, nada. Voor mijn eerste tweedehands wagen heb ik moeten lenen bij mijn eigen ouders. Hoeveel belasting heb ik al niet betaald op mijn loon dat richting... (Vul zelf maar in, want keuze genoeg) gaat? Is het dan niet normaal dat ik NIET nog eens extra belast wens te worden als ik mijn geld RISICOVOL investeer in bedrijven die zorgen voor maatschappelijke meerwaarde? En naar waar gaat die extra belasting denk je? Welk gat moet nu opnieuw opgevuld worden? Wat zie ik verkeerd?
Waar die belastingen naar toe gaan; hoofdzakelijk naar gezondheidszorg, pensioenen en uitkeringen.
Welk gat moet er gevuld worden; het gat dat vorige regering heeft achtergelaten.
Wat zie je verkeerd: vraag liever: wat wil ik niet wil zien.
Kan ik er nog bij schrijven dat ik iedere maand al jaren een bedrag stort voor Oxfam en Handicap International én (als ik reis dit enorm milieubewust doe en bijdraag aan de lokale minderheden van het land tijdens mijn bezoek) waardoor ik wellicht beter presteer dan wat de gemiddelde maandelijkse linkse rakker vanuit hun luie zetel in België op siciale platform ligt uit te krammen iedere dag? En dan heb ik het nog niet op deze die niet geactiveerd geraken. Sorry hoor. Ik heb niks tegen mensen die oprecht steun nodig hebben, ik doe echt mijn best, maar ze mogen gaan stoppen met de mensen te pesten, geld te gaan halen, die effectief een bijdrage leveren. Als ik op iets ga besparen dan zal het wel de opzegging zijn van mijn sociale bijdragen iedere maand nu.Wimble schreef: ↑Vandaag 11:39Dat zeg ik hier al een week. Hou je klaar voor reacties die erop neerkomen dat je al blij mag zijn dat je gezond bent ...bryanv schreef: ↑Vandaag 11:31 Ik vind het enorm betreurenswaardig. Ik heb ook dag in, dag uit hard moeten werken (en zowel mijn werkgever als ikzelf belast op alles) vooraleer ik enigszins wat meerwaarde heb kunnen creëren (nog niet gerealiseerd!). Ik ben letterlijk van 0,0 begonnen. Ik heb niks meegekregen van thuis, nada. Voor mijn eerste tweedehands wagen heb ik moeten lenen bij mijn eigen ouders. Hoeveel belasting heb ik al niet betaald op mijn loon dat richting... (Vul zelf maar in, want keuze genoeg) gaat? Is het dan niet normaal dat ik NIET nog eens extra belast wens te worden als ik mijn geld RISICOVOL investeer in bedrijven die zorgen voor maatschappelijke meerwaarde? En naar waar gaat die extra belasting denk je? Welk gat moet nu opnieuw opgevuld worden? Wat zie ik verkeerd?
"Oxfam en Handicap International"
fiscale aftrek wordt verminderd tot 30 % tijdens de nieuwe Regering ( Roverheid )
fiscale aftrek wordt verminderd tot 30 % tijdens de nieuwe Regering ( Roverheid )
Ga ik mee akkoord als alle aftrekposten op de schop gaan.vortex schreef: ↑Vandaag 11:18Wat een jaloezie en afgunst alweer. Ik vind het niet meer dan fair tegenover al wie werkt dat gerealiseerde winsten uit belegd kapitaal nu ook een beetje belast worden. De bakker die in een half leven zijn zaak heeft opgebouwd met hard werken zou wat mij betreft zelfs geen meerwaarden taks moeten betalen, die heeft in de loop der jaren al meer dan genoeg bijgedragen middels allerlei loonlasten en belastingen.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 10:59 Waarom is de vrijstelling voor de bakker 1mio € en voor anderen maar 10 000 €?