Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Meerwaarde blijft 100, koopkracht zakt naar 60 maar die devaluatie geldt ook voor het geïnvesteerde kapitaal en voor alles wat je vandaag bezit. Je kunt dus beter zo lang mogelijk wachten voor je meerwaarden realiseert (even zonder rekening te houden met de vrijstelling), vandaag kost het je 100 aan koopkracht, over je zeven jaar kost het je 60 aan koopkracht. Meerwaarden taksen die je vandaag niet realiseert renderen verder en als het goed is meer dan de inflatie.xvsteep schreef: ↑Vandaag 16:45 Is er nog ergens sprake van de aanpassing van de meerwaarden aan de inflatie. Ik druk me misschien niet zo goed uit maar wat ik bedoel: als je vandaag een pakket aandelen koopt (bijv. aan index 100) en je verkoopt deze binnen zeven jaar (bijv. aan index 200) dan heb je in theorie een meerwaarde van 100. Rekening houdende met de inflatie over die zeven jaar is je meerwaarde misschien maar 60. Toch iets om in het oog te houden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bestaat wel hoor: Zwitserland, Turkije, Monaco en iets verder weg de Kaaimaneilanden. Misschien vergeet ik er nog wel een paar Allen daarheen dusRise schreef: ↑Vandaag 17:08 Arme stakker. Je haalt een netto jaarloon binnen aan rendement op de beurs, maar een beetje afdragen (zoals in letterlijk elk ander ontwikkeld land). Oeioei.
Laat gerust weten wanneer je een land vind waar je even goed verdient, dezelfde standaard + betaalbaarheid in gezondheidszorg hebt én minder meerwaarde belasting op aandelen betaalt.
(spoiler: dat bestaat niet )
Vaticaanstad ? ( grapje )xvsteep schreef: ↑Vandaag 17:20Bestaat wel hoor: Zwitserland, Turkije, Monaco en iets verder weg de Kaaimaneilanden. Misschien vergeet ik er nog wel een paar Allen daarheen dusRise schreef: ↑Vandaag 17:08 Arme stakker. Je haalt een netto jaarloon binnen aan rendement op de beurs, maar een beetje afdragen (zoals in letterlijk elk ander ontwikkeld land). Oeioei.
Laat gerust weten wanneer je een land vind waar je even goed verdient, dezelfde standaard + betaalbaarheid in gezondheidszorg hebt én minder meerwaarde belasting op aandelen betaalt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag kost het je 0 aan koopkracht in dit abstract voorbeeld, denk ik zehvortex schreef: ↑Vandaag 17:14Meerwaarde blijft 100, koopkracht zakt naar 60 maar die devaluatie geldt ook voor het geïnvesteerde kapitaal en voor alles wat je vandaag bezit. Je kunt dus beter zo lang mogelijk wachten voor je meerwaarden realiseert (even zonder rekening te houden met de vrijstelling), vandaag kost het je 100 aan koopkracht, over je zeven jaar kost het je 60 aan koopkracht. Meerwaarden taksen die je vandaag niet realiseert renderen verder en als het goed is meer dan de inflatie.xvsteep schreef: ↑Vandaag 16:45 Is er nog ergens sprake van de aanpassing van de meerwaarden aan de inflatie. Ik druk me misschien niet zo goed uit maar wat ik bedoel: als je vandaag een pakket aandelen koopt (bijv. aan index 100) en je verkoopt deze binnen zeven jaar (bijv. aan index 200) dan heb je in theorie een meerwaarde van 100. Rekening houdende met de inflatie over die zeven jaar is je meerwaarde misschien maar 60. Toch iets om in het oog te houden.
Toen ik met geen kluit op straat stond was ik arm ja. Ik zit hier toch op het juiste forum hé?Rise schreef: ↑Vandaag 17:08 Arme stakker. Je haalt een netto jaarloon binnen aan rendement op de beurs, maar een beetje afdragen (zoals in letterlijk elk ander ontwikkeld land). Oeioei.
+10Lukske schreef: ↑Vandaag 16:47
Dat komt komt omdat De Wever niet opkomt voor de middenklasse maar voor zijn eigen kiespubliek, Voka en al zijn (elite)leden. De gewone man die voor de NVA stemt bewijst dat hij een pipo is is. Bart de Wever is de moderne Staf de Clerq die zijn (domme pipo)) aanhangers naar het oostfront stuurde. Allemaal domme pipos die dat deden natuurlijk. De echt rijken ontspringen de dans, weeral.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een eerste mogelijke betwisting voor het Grondwettelijk Hof ivm het gelijkheidsbeginsel dringt zich op:
'Mogen er 2 verschillende belastingvrije sommen in de personenbelasting gehanteerd worden?
Een voor wie werkt en een lagere voor wie niet werkt.'
Volgens mij zullen ze het 'technisch' anders moeten oplossen.
'Mogen er 2 verschillende belastingvrije sommen in de personenbelasting gehanteerd worden?
Een voor wie werkt en een lagere voor wie niet werkt.'
Volgens mij zullen ze het 'technisch' anders moeten oplossen.
Dat verlies kun je toch verrekenen met de winst op andere aandelen? Alleen als het totaal aan het eind van het jaar negatief is kun je er niets mee doen. Zo begrijp ik het tenminste.
+1Lukske schreef: ↑Vandaag 16:47Dat komt komt omdat De Wever niet opkomt voor de middenklasse maar voor zijn eigen kiespubliek, Voka en al zijn (elite)leden. De gewone man die voor de NVA stemt bewijst dat hij een pipo is is. Bart de Wever is de moderne Staf de Clerq die zijn (domme pipo)) aanhangers naar het oostfront stuurde. Allemaal domme pipos die dat deden natuurlijk. De echt rijken ontspringen de dans, weeral.Fitz schreef: ↑Vandaag 16:23 Triestig.... heel triestig en kort door de bocht. Snap niet dat sommigen dit nog verdedigen ook...
Ik ben eind de dertig.. heb maar een heel gemiddeld loon, heb niets meegekregen van thuis.. Maaaar... ik let wel op met wat ik maandelijks uitgeef zodat ik een beetje kan sparen en beleggen voor later. Appeltje voor de dorst... De meeste van mijn vrienden en familie verdienen veel meer dan ik, gaan vaak op reis, 3 keer per jaar of soms nog meer als je de weekendjes erbij telt. En geen probleem he.. het is ze van harte gegund, daar niet van, hun keuze!
Maar waarom moet ik op het geld dat ik als zorgvuldige huisvader spaar en beleg voor later daarvoor extra worden belast?? Ik zal later geen hulp nodig hebben om mijn zorg te betalen, mijn vrienden daarentegen... Mensen die alles opbrassen en het laten hangen, die gaan de staat later geld kosten, maar iemand die nadenkt en zuinig leeft, die wordt dubbel -nee zelfs driedubbel- gestraft (want wij kunnen ook nog eens de zorg voor de anderen, die niet sparen, gaan betalen!)