Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
TIP
Re: Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
Niet als je puts schrijft en de gekregen aandelenhoudtdoorwinterd schreef: ↑Vandaag 17:12met het risico dat je wordt aangewezen op een fiscaal ongunstig moment in funcie van taks-strategie
Niet als je flink i.t.m. calls schrijft op je aandelen.Op die manier kun je zoveel verlies op je aandelen maken als je wilt.
Niks, tenzij er een andere dan fiscale reden is om die twee aandelen te verkopen.doorwinterd schreef: ↑Vandaag 17:04 een vrijstelling van 10.000
dus om 1.000 uit te sparen
stel je hebt 20.000 winst op een aandeel dat 10% gestegen is
en 10.000 verlies op een aandeel dat 6% gedaald is
je zou willen genieten van je vrijstelling en nadien herbeleggen
wat ga je doen?
Je kan zelf de link van het artikel dat je niet kan lezen plakken in de rode tekstbalk op de website archive.phspaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:30 Wil iemand zo vriendelijk zijn om dit artikel van De Tijd in pdf te zetten voor wie niet door de betaalmuur raakt aub. Dank.
Werkt bijna altijd…
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Idd allemaal af te wachten.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 10:31 ...
Dat moet nog allemaal gespecifieerd worden. En de brave huisvader gaat dat allemaal moeten begrijpen. En correct berekenen. No way dat hij dat zal kunnen.
Ik neem aan dat de berekening én de inning voor Belgische banken/brokers door de bank/broker opgenomen zal moeten worden.
De brave huisvader die het niet zelf kan, kan dan terecht bij die Belgische banken/brokers.
hou alles bij tot de volgende regering die weer alles zal afschaffen
Och, wie weet valt deze regering nog voor die meerwaarden taks gestemd is, er is al ambras met Bouchez op dag één. Nieuwe verkiezingen zouden de sossen zo slecht nog niet uitkomen nu gans het land wel ergens boos over is
Dus, als je een gezamenlijke rekening hebt is de vrijstelling 20000 euro / jaar op de meerwaarde bij verkoop. Heb ik op zich geen weinig problemen mee...
Waar ik wel eerder een probleem mee heb, als passieve (en langetermijn) belegger, is dat die vrijstelling zo te zien na 10 jaar verdwijnt. (Zo lees ik het toch in de noties van de tijd). Das wel stevig...
Waar ik wel eerder een probleem mee heb, als passieve (en langetermijn) belegger, is dat die vrijstelling zo te zien na 10 jaar verdwijnt. (Zo lees ik het toch in de noties van de tijd). Das wel stevig...
Laatst gewijzigd door malcolm op 4 februari 2025, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
en wrm geen gebruik maken van je vrijstelling dat jaar?vortex schreef: ↑Vandaag 18:26Niks, tenzij er een andere dan fiscale reden is om die twee aandelen te verkopen.doorwinterd schreef: ↑Vandaag 17:04 een vrijstelling van 10.000
dus om 1.000 uit te sparen
stel je hebt 20.000 winst op een aandeel dat 10% gestegen is
en 10.000 verlies op een aandeel dat 6% gedaald is
je zou willen genieten van je vrijstelling en nadien herbeleggen
wat ga je doen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
doorwinterd schreef: ↑50 minuten geledenen dat optisch verlies inbrengen om andere gesloten winstposities te neutraliseren
Precies.
als dat zou mogen...