Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
En de bevers zijn helemaal het noorden kwijt ...KleineSpaarder schreef: ↑4 februari 2025, 15:02 De taks is dus zeker geen Bevertaks. Integendeel. Het is een aanval op de hardwerkende bevers.
De natuurlijke vijand van de bever is de wolf (naast de mens).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/04 ... in-leuven/
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nee hoor. Het is de strategie van veel beleggers: blijven zitten met hun verliezers (en bijkopen om de gemiddelde aankoopkoers te verlagen) en hun winnaars zo snel mogelijk verkopentuinder666 schreef: ↑4 februari 2025, 20:03 In de Standaard staat er "Hoe groot is de kans dat de kleine belegger een meerwaardetaks moet betalen? Tijdig ‘winnaars’ verkopen is de boodschap"
Dat is helemaal de omgekeerde wereld.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Iemand heeft 100.000 in slecht aandeel. 100.000 in een goed. Dat slechte staat na een jaar aan 50.000. Dat goede na een jaar aan 140.000. Dat slechte blijft in portefeuille. Dat goede wordt verkocht. 40.000 meerwaarde met 10.000 vrijstelling: 3000 meerwaardetaks. Terwijl de belegger 10.000 verlies heeft.
Nu snap ik waarom ze het solidariteitstaks noemen, en geen meerwaardetaks
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 4 februari 2025, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
bedankt voor dit inzicht!
KleineSpaarder schreef: ↑4 februari 2025, 20:39Nee hoor. Het is de strategie van veel beleggers: blijven zitten met hun verliezers (en bijkopen om de gemiddelde aankoopkoers te verlagen) en hun winnaars zo snel mogelijk verkopentuinder666 schreef: ↑4 februari 2025, 20:03 In de Standaard staat er "Hoe groot is de kans dat de kleine belegger een meerwaardetaks moet betalen? Tijdig ‘winnaars’ verkopen is de boodschap"
Dat is helemaal de omgekeerde wereld.. Zo gaan ze globaal verlies maken, en toch meerwaardetaks betalen. Al bij al niet slecht gezien van de Arizona regering. Ik herzie mijn mening.
Iemand heeft 100.000 in slecht aandeel. 100.000 in een goed. Dat slechte staat na een jaar aan 50.000. Dat goede na een jaar aan 140.000. Dat slechte blijft in portefeuille. Dat goede wordt verkocht. 40.000 meerwaarde met 10.000 vrijstelling: 3000 meerwaardetaks. Terwijl de belegger 10.000 verlies heeft.
Als hij alles verkoopt:
- krijgt hij nog 50k van zijn slecht aandeel
- krijgt hij 140k van zijn goed aandeel
- betaalt hij geen meerwaardetaks
- blijft hij zitten met een verlies van 10k
In jouw geval zou je blijven zitten met een verlies van 13k. Je moet dus wel kunnen tellen (en gokken).
Nu snap ik waarom ze het solidariteitstaks noemen, en geen meerwaardetaks![]()
Typisch Coeckie: hij geeft zogezegd willekeurige voorbeelden maar eigenlijk gaat het over zijn eigen 'zaken'. Als die meerwaardetaks er ooit komt, dan heeft ook Coeckie het serieus vlaggen. Mss was hij zo naïef om te denken dat hij straks alles met pure winst kon verkopen.
Ben blij. Zo een mensen als coeckie hebben toch al wat politieke invloed. Nu nog de Fernand Huts ....
Je hebt precies niet gekeken naar de afspraak met Marc Coucke gisteren, het zal waarschijnlijk The Masked Singer tegelijk geweest zijn.paul schreef: ↑5 februari 2025, 11:46 Den Koekenbak is ook aan het paniekeren
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 8556&ei=13
Ik denk dat Coucke absoluut niet panikeert, ik ben het volledig eens met wat hij daar zei ( wat ook niet in het artikel wordt geschreven)
Clickbaits zijn altijd leukere artikels dan wat er echt gebeurd is, het leven is zo saai...
DEWEVERTAKS, het blijft een raar geval.