Meerwaardebelasting en de raad van state
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Meerwaardebelasting en de raad van state
De meerwaardetax op aandelen is in 2016 al teruggefloten door de raad van state.
Ook in Nederland wouden ze de meerwaardetax invoeren maar is dit er niet doorgekomen door de raad van state.
Ik heb sterke vermoedens dat dit ook nu het geval zal zijn in België. Ik schat dat er zo een 90% kans is dat deze meerwaardebelasting er niet zal komen.
Hoelang duurt zo een aanvraag bij de raad van state en kan iedereen daar ten rade gaan?
Anders stel ik voor dat een aantal 'sterke schouder' van Spaargids voor de primeur zorgen. Dat zou nogal wat zijn.
Ook in Nederland wouden ze de meerwaardetax invoeren maar is dit er niet doorgekomen door de raad van state.
Ik heb sterke vermoedens dat dit ook nu het geval zal zijn in België. Ik schat dat er zo een 90% kans is dat deze meerwaardebelasting er niet zal komen.
Hoelang duurt zo een aanvraag bij de raad van state en kan iedereen daar ten rade gaan?
Anders stel ik voor dat een aantal 'sterke schouder' van Spaargids voor de primeur zorgen. Dat zou nogal wat zijn.
Re: Meerwaardebelasting en de raad van state
Ik heb meerdere ervaringen met de Raad van State, altijd gewonnen
Is gemakkelijk en gaat snel als het dringend is. Een procedure bij UDN duurt paar dagen zelfs.
Maar alleen: je kan niet naar de raad van state gaan tegen onbestaande wetgeving..
Ze gaan je klachten meteen onontvankelijk verklaren, ze gaan er zelfs niet naar kijken.
En een niet-UDN ( dit geval dus) ben je soms 10 jaar zoet.
Het feit dat je dit vraagt, toont misschien beter dat je je stom idee opbergt.
Een meerwaardebelasting is trouwens niet de facto te vernietigen, het hangt ervan af wat er in de wet staat, die je niet kent, en dus geen uitspraak over kan doen.
Normaal zou ik uitgaan van een winstkans van minder dan 0,1%, maar dat valt nu niet te zeggen.
Is gemakkelijk en gaat snel als het dringend is. Een procedure bij UDN duurt paar dagen zelfs.
Maar alleen: je kan niet naar de raad van state gaan tegen onbestaande wetgeving..
Ze gaan je klachten meteen onontvankelijk verklaren, ze gaan er zelfs niet naar kijken.
En een niet-UDN ( dit geval dus) ben je soms 10 jaar zoet.
Het feit dat je dit vraagt, toont misschien beter dat je je stom idee opbergt.
Een meerwaardebelasting is trouwens niet de facto te vernietigen, het hangt ervan af wat er in de wet staat, die je niet kent, en dus geen uitspraak over kan doen.
Normaal zou ik uitgaan van een winstkans van minder dan 0,1%, maar dat valt nu niet te zeggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Meer kans maakt men bij het Grondwettelijk Hof
( in 2019 heeft die reeds de effectentaks vernietigd oa ).
https://content.bankvanbreda.be/hubfs/B ... elijk%20is.
Het gelijkheidsbeginsel werd geschonden.
Nu met de toekomstige nieuwe wet maken ze het onderscheid tussen de rijken ( patronaat - meer dan 20% van de aandelen van een bedrijf, daar is de Conner-Matrakkentaks slechts vanaf 10 000 000,00 euro 10 % , voor de loonslaven is het 10 % vanaf 10 000 euro.
( in 2019 heeft die reeds de effectentaks vernietigd oa ).
https://content.bankvanbreda.be/hubfs/B ... elijk%20is.
Het gelijkheidsbeginsel werd geschonden.
Nu met de toekomstige nieuwe wet maken ze het onderscheid tussen de rijken ( patronaat - meer dan 20% van de aandelen van een bedrijf, daar is de Conner-Matrakkentaks slechts vanaf 10 000 000,00 euro 10 % , voor de loonslaven is het 10 % vanaf 10 000 euro.
Begin ook meteen een procedure tegen je buurman die binnen 50 jaar zijn haag niet zal afdoen
Eigenlijk is het probleem niet dat justitie te weinig geld heeft, er zijn gewoon te veel debielen die procedures beginnen..
Eigenlijk is het probleem niet dat justitie te weinig geld heeft, er zijn gewoon te veel debielen die procedures beginnen..
Nochtans zijn de gerechtskosten niet min, tenminste bij burgerzaken. Justitie zou ook efficiënter werken mocht het wetboek wat dunner zijn. Maar voor een deftige vereenvoudiging zal men de eerste jaren allicht geen tijd hebben.
Wordt niet iedere nieuwe wetgeving eerst getoest door de raad van state ?