De Wever pakt bestaande pensioenrechten (grotendeels) af.
Re: De Wever pakt bestaande pensioenrechten (grotendeels) af.
42 jaar is zeker voldoende om een volwaardig pensioen te genieten. Eigenlijk heb je pas recht om hierop kritiek te geven als je zelf ook al zoveel gewerkte jaren op je teller hebt staan. Zo niet: zitten en zwijgen!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Uit HLN:
Ik heb eens gecheckt op MyPension, ik ben begonnen met werken halfweg 1984, dus in dat jaar raak ik niet aan die 234 dagen. En in 1991 was er economische werkloosheid en raak ik ook niet aan 234 gewerkte dagen. ( jaja KV, ook voor doppen checken ze geen meningen en daar kon ik dus ook van profiteren )Vanaf 2027 zal u eerder met vervroegd pensioen kunnen gaan. Tenminste, als u een carrière van 42 jaar achter de rug heeft waarvan u elk jaar minstens 234 dagen gewerkt heeft. Iemand die 60 jaar is en sinds zijn 18de bijna voltijds werkt, zal dus op vervroegd pensioen kunnen gaan. Dat is 2 jaar vroeger dan nu het geval is, want nu moet een 60-jarige een carrière van 44 jaar kunnen voorleggen. Het vervroegd pensioen blijft wel voorbehouden voor wie zich jarenlang uit de naad gewerkt heeft, om te vermijden dat iemand die maar 22 jaar werkte en 20 jaar een werkloosheidsuitkering kreeg, ook vroeger kan afzwaaien.
We gaan wat afwachten en zien wat er uit de bus komt.
Oeioei, dan gaat het hier wel heel stil worden
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Die mogen zeker kritiek leveren, op voorwaarde dat zij geen pleitbezorgers zijn van langer te werken.
(Oei nu , zal bovenop een aantal figuren hier nu ook een deel van de politieke elite moeten zwijgen)
Hier siert CN dat hij al 42 loopbaanjaren heeft.
Maar als hij pleitbezorger is van langer werken zou hem nog meer sieren dat hij er nog een aantal bij doet.
Dan pas, heeft hij echt recht van spreken en verwerft hij wat aanzien in zijn betoog van meer en langer werken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je volhardt in je 'onwaarheden'
Ik zal mijn adem maar niet inhouden zeker tot je toont waar mijn betoog tot 'meer en langer werken' staat?
Niet dat dat enige relevantie heeft, de wet telt voor elke burger.
En je zou nu al lang moeten weten wat mijn credo is ...
Wow, je totalitaire aard komt nu wel helemaal bovendrijven
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
1984 + 42 = vervroegd pensioen in 2026. Dan gelden de oude/huidige regels nog.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 09:57Uit HLN:Ik heb eens gecheckt op MyPension, ik ben begonnen met werken halfweg 1984, dus in dat jaar raak ik niet aan die 234 dagen. En in 1991 was er economische werkloosheid en raak ik ook niet aan 234 gewerkte dagen. ( jaja KV, ook voor doppen checken ze geen meningen en daar kon ik dus ook van profiteren )Vanaf 2027 zal u eerder met vervroegd pensioen kunnen gaan. Tenminste, als u een carrière van 42 jaar achter de rug heeft waarvan u elk jaar minstens 234 dagen gewerkt heeft. Iemand die 60 jaar is en sinds zijn 18de bijna voltijds werkt, zal dus op vervroegd pensioen kunnen gaan. Dat is 2 jaar vroeger dan nu het geval is, want nu moet een 60-jarige een carrière van 44 jaar kunnen voorleggen. Het vervroegd pensioen blijft wel voorbehouden voor wie zich jarenlang uit de naad gewerkt heeft, om te vermijden dat iemand die maar 22 jaar werkte en 20 jaar een werkloosheidsuitkering kreeg, ook vroeger kan afzwaaien.
We gaan wat afwachten en zien wat er uit de bus komt.
Tuurlijk mogen jullie pleiten om langer te werken, maar zie dat je eerst aan 42 jaar geraakt ( elk jaar minstens 234 dagen). En geef dan zelf het goede voorbeeld en doe er nog een paar jaartjes bij. De volgende ( alsook je eigen) generatie zal je dankbaar zijn. 'Wij' zitten dan in het beste geval in een rustoord waar we maandelijks 1000 euro mogen opleggen om de factuur betaald te krijgen.
Hey pulpfiction! Tegen jezelf bezig?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 10:20Je volhardt in je 'onwaarheden'
Ik zal mijn adem maar niet inhouden zeker tot je toont waar mijn betoog tot 'meer en langer werken' staat?
Niet dat dat enige relevantie heeft, de wet telt voor elke burger.
En je zou nu al lang moeten weten wat mijn credo is ...
Wow, je totalitaire aard komt nu wel helemaal bovendrijven
-
- Newbie
- Contacteer:
42 jaar is geen 45 jaar, te vroeg is te vroeg
te vroeg = profiteren
HTF, jij zit nog niet in de helft, dus sssssssst.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
I'm starting to like your rule
Je moet dus al in het eerste kwartaal van het jaar verjaren en onmiddellijk op je 18 stoppen met school, dus je schooljaar niet afmaken en direct gaan werken om aan 42*234 op je 60ste te komen. Kortom dat zal voor niemand het geval zijn.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 09:57
Uit HLN:Ik heb eens gecheckt op MyPension, ik ben begonnen met werken halfweg 1984, dus in dat jaar raak ik niet aan die 234 dagen.Vanaf 2027 zal u eerder met vervroegd pensioen kunnen gaan. Tenminste, als u een carrière van 42 jaar achter de rug heeft waarvan u elk jaar minstens 234 dagen gewerkt heeft. Iemand die 60 jaar is en sinds zijn 18de bijna voltijds werkt, zal dus op vervroegd pensioen kunnen gaan. Dat is 2 jaar vroeger dan nu het geval is, want nu moet een 60-jarige een carrière van 44 jaar kunnen voorleggen. Het vervroegd pensioen blijft wel voorbehouden voor wie zich jarenlang uit de naad gewerkt heeft, om te vermijden dat iemand die maar 22 jaar werkte en 20 jaar een werkloosheidsuitkering kreeg, ook vroeger kan afzwaaien.
Idem voor de diefstal van het eerste loopbaan jaar, zal pas tellen wanneer er 156 gewerkte dagen zijn (tot nu toe 104 dagen), wie één dag later dan 1juli is beginnen werken komt dagen te kort; dus zowat iedereen kan al direct 1 jaar later op vervroegd pensioen.
De jaren '80, en later, waren dan ook nog eens bekend voor hun nepstatuten, die niet meetellen als 'gewerkte dagen', wegens (gedeeltelijk) werkloosheidsuitkering. Als die dan ook nog eens wegvallen uit de gelijkgestelde dagen...
- vrijstelling van stempelcontrole
- beroepsopleiding in een onderneming
- DAC
- ...
De regering steelt dus verscheidene jaren waar je normaal een pensioen krijgt. Slecht voor links maar goed voor rechts. Laten we toch van iedereen 45 jaar eisen.
Met alleen tijdelijke ziekte die mag meetellen voor de rest niks.
PS: ook geen ouderschapsverlof enzo die krijgen al genoeg.
PS: ook geen ouderschapsverlof enzo die krijgen al genoeg.
-
- Newbie
- Contacteer:
dat ze het geld gaan zoeken bij de kapitalisten en niet bij de werkman of pensionee
overheid is roverheid
overheid is roverheid