Welk type order beschermt tegen crash
TIP
Re: Welk type order beschermt tegen crash
Voor de amateurs zoals de meesten onder ons bestaan er weinig tot geen oplossingen bij dalende beurzen buiten topaandelen bij aan te kopen als ze echt te goedkoop worden . Ik heb ook gezegd dat de oplossingen die ik gaf door de gevorderde of professionele beleggers worden toegepast.
Om de ts af te raden om geen aandelen te kopen is niet aan ons denk ik.
Ikzelf maak enkel gebruik van geschreven puts wat me jaarlijks toch een mooie meerwaarde oplevert maar dat is weer een andere discussie die hier spijtig genoeg weinig aan bod komt.
Om de ts af te raden om geen aandelen te kopen is niet aan ons denk ik.
Ikzelf maak enkel gebruik van geschreven puts wat me jaarlijks toch een mooie meerwaarde oplevert maar dat is weer een andere discussie die hier spijtig genoeg weinig aan bod komt.
Naakte puts schrijven kan lucratief zijn wanneer je bv een aandeel ‘met korting’ wil kopen. (Dat je in principe toch al wou hebben)Anders kan het vroeg of laat goed misgaan en moet je 100 aandelen hoog kopen en wanneer dat dan crasht is je tegenspeler dolblij.
Beleggen brengt sowieso risico’s mee en meestal is de lange tijd in de markt je vriend. Niet altijd want wanneer je bv een tracker op de S&P500 gekocht zou hebben in 27 was je beter nog piepjong…
Ik schrijf naked puts op enkel sterke aandelen.
Bv J&J, Caterpillar, Microsoft, Alphabet, KO, Domino's Pizza, enz.
Zoveelste meer risico zoveelste meer valt er te verdienen natuurlijk.
Het gevaarlijkst aan opties is hebzucht maar eenmaal je dit onder controle hebt valt het allemaal wel mee.
Vroeger ook wel geschreven op Tesla, Boeing en dat ging dan soms tot 3300USD winst op 2 dagen tijd wanneer je bv net voor resultaten schrijft.
Wat ook veel mensen doen is schrijven op bv de AEX, S&P500. Zelf ook een periode gedaan voor de fun om 20u30 put schrijven en om 21u afsluiten om dan 100USD te verdienen.
Goed voor de de portemonee maar minder goed voor de gezondheid, daar ben ik mee gestopt.
Grootste fout aan opties is dat de meesten er rijk mee willen worden maar dan loopt het vroeg of laat toch fout af.
Ik zie het nu als een leuk extraatje.