Klimaathysterie
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Ik zou die 71 toch maar aanpassen aan 30 in een zone 30, 50 in de bebouwde kom en 70 voor de rest ...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Klimaathysterie
Uw Dacia Spring haalt net zoals elke andere auto een gemiddelde snelheid van minder dan 50 km/h.
Ik heb gezegd.
Re: Klimaathysterie
Arbeid in mensonwaardige omstandigheden vindt overal plaats, en staat los van de energietransitie. Het is niet consequent om wel verontwaardigd te zijn over de manier waarop kobalt gedelfd wordt, maar niet verontwaardigd over de manier waarop uw scampi worden gekweekt.
Overigens wordt minder dan 10% van de kobalt gebruikt door de EV-industrie. Het zit in uw gsm, uw laptop, in vliegtuigen, in raketten, in uw wasmachine etc. Vermijdt u het gebruiker dezer toestellen eveneens?
Ik heb gezegd.
Re: Klimaathysterie
Wasmachines en laptops worden je ook niet zo door de strot geramd als EV'S. Onder de noemer van milieuvriendelijker.
Re: Klimaathysterie
Niemand is verplicht een EV aan te schaffen. Niemand.
Wie milieuvriendelijk wenst te zijn moet zich leren verplaatsen op 2 wielen.
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Klopt, hoewel we toch door de overheid onder “zachte dwang” richting EV’s worden gedwongen.
En de consument mag toch ook weten hoe milieu(on)vriendelijk EV’s zijn? Ze scoren goed qua uitstoot maar hun productieproces is vervuilend. En dat mag gerust gezegd worden ….
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Klimaathysterie
De overheid probeert u weg te krijgen van de niet-elektrische auto. Als u van de auto in zijn geheel afstapt en opstapt in de trein en de bus dan heeft de overheid u precies waar men u wilt: in de afhankelijkheid.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:14 Klopt, hoewel we toch door de overheid onder “zachte dwang” richting EV’s worden gedwongen.
Over zijn volledige levenscyclus gemeten is een batterij-elektrische auto een heel stuk minder milieuvervuilend dan een auto met ontploffingsmotor. Dat mag gerust gezegd worden.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:14 En de consument mag toch ook weten hoe milieu(on)vriendelijk EV’s zijn? Ze scoren goed qua uitstoot maar hun productieproces is vervuilend. En dat mag gerust gezegd worden ….
"The literature review indicates broad agreement that battery electric vehicles (BEVs) tend to exhibit significantly lower life cycle greenhouse gas (GHG) impacts than internal combustion engine vehicles (ICEVs), despite initially higher manufacturing emissions."
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Daarover zijn we het tenminste toch eens ...Rhijnvis schreef: ↑Vandaag 13:24De overheid probeert u weg te krijgen van de niet-elektrische auto. Als u van de auto in zijn geheel afstapt en opstapt in de trein en de bus dan heeft de overheid u precies waar men u wilt: in de afhankelijkheid.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:14 Klopt, hoewel we toch door de overheid onder “zachte dwang” richting EV’s worden gedwongen.
De vraag is of de overheid de keuze van de consument kan en mag sturen in een bepaalde richting, niet enkel richting OV maar ook richting EV's.
Dat mag ook gezegd worden ... maar je hoeft niet onmiddellijk te steigeren als iemand oppert dat de "milieuvriendelijke" EV toch niet zo milieuvriendelijk is (weliswaar milieuvriendelijker dan een ICE).Rhijnvis schreef: ↑Vandaag 13:24Over zijn volledige levenscyclus gemeten is een batterij-elektrische auto een heel stuk minder milieuvervuilend dan een auto met ontploffingsmotor. Dat mag gerust gezegd worden.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:14 En de consument mag toch ook weten hoe milieu(on)vriendelijk EV’s zijn? Ze scoren goed qua uitstoot maar hun productieproces is vervuilend. En dat mag gerust gezegd worden ….
"The literature review indicates broad agreement that battery electric vehicles (BEVs) tend to exhibit significantly lower life cycle greenhouse gas (GHG) impacts than internal combustion engine vehicles (ICEVs), despite initially higher manufacturing emissions."
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Klimaathysterie
Dat is precies de taak van de overheid. De ongebreidelde vrijheid waarbij eenieder doet wat hij wilt, is niet wenselijk. Immers, het gedrag van het ene individu is mogelijkerwijs schadelijk voor het andere individu. En dat is zeker het geval bij de heilige automobiel. Inderdaad, de overheid dient op te leggen hoe snel u zich in deze stalen constructie mag verplaatsen, waar u deze stationeert, hoeveel geluid deze mag produceren etc.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:35 De vraag is of de overheid de keuze van de consument kan en mag sturen in een bepaalde richting,
Ik heb gezegd.
- VincentVega
- Hero Member
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
In dezer verschillen wij dan overduidelijk van mening over de taken des overheids. Mijner opinie over deze en gener individuele vrijheden des burgers verschilt duidelijk van uwer opinie ter zake ...Rhijnvis schreef: ↑Vandaag 13:56Dat is precies de taak van de overheid. De ongebreidelde vrijheid waarbij eenieder doet wat hij wilt, is niet wenselijk. Immers, het gedrag van het ene individu is mogelijkerwijs schadelijk voor het andere individu. En dat is zeker het geval bij de heilige automobiel. Inderdaad, de overheid dient op te leggen hoe snel u zich in deze stalen constructie mag verplaatsen, waar u deze stationeert, hoeveel geluid deze mag produceren etc.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:35 De vraag is of de overheid de keuze van de consument kan en mag sturen in een bepaalde richting,
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Ik vind dat de overheid/ de EU wel zulke beslissingen mag en zelfs zou moeten nemen, MAAR dan moeten ze wel zorgen dat heel het plaatje klopt wat in het geval van de EV 100% niet zo is !VincentVega schreef: ↑Vandaag 14:03In dezer verschillen wij dan overduidelijk van mening over de taken des overheids. Mijner opinie over deze en gener individuele vrijheden des burgers verschilt duidelijk van uwer opinie ter zake ...Rhijnvis schreef: ↑Vandaag 13:56
Dat is precies de taak van de overheid. De ongebreidelde vrijheid waarbij eenieder doet wat hij wilt, is niet wenselijk. Immers, het gedrag van het ene individu is mogelijkerwijs schadelijk voor het andere individu. En dat is zeker het geval bij de heilige automobiel. Inderdaad, de overheid dient op te leggen hoe snel u zich in deze stalen constructie mag verplaatsen, waar u deze stationeert, hoeveel geluid deze mag produceren etc.
Zo moet men oa. kijken:
- dat de co2/ fijn stof uitstoot wordt berekend op het ganse proces: zijnde productie, eventueel vervoer naar de EU, verbruik en recyclage
- het totale ecologische plaatje duidelijk een serieuze verbetering is met wat men wil vervangen
- al het nodige aanwezig is om de transitie te volmaken ( in het geval van de EV: overal laadpalen à volonté, 100% groene stroom dag en nacht gegarandeerd en een stroomnet dat dit aankan )
- het geen miljoenen arbeidsplaatsen in de EU gaat kosten maar juist meer tewerkstelling gaat opleveren
Daar de EV op alles hierboven flopt is het ook duidelijk waarom het verzet er tegen niet gewoon blijft maar steeds groter wordt, de EV zal nooit de vervanger worden van de Ice; dat staat vast !
De zoveelste blunder van jewelste van onze EU hypocrieten die hun groen-links beleid door de strot van ons allen willen duwen en daardoor Europa de afrond in doen glijden ...
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Make Spaargids " Great Again ! "