Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
TIP
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
Bartje Quisling is een narcist van de bovenste plank, volgens mij kan het hem geen bal schelen moest deze regering zeer snel vallen zolang zijn partij de "roetpiet" maar niet toegeschoven krijgt. En zolang Achteruit en de MR vechten omwille van dit papiertje hoopt hij dat de domme Vlaming al de andere en veel ergere maatregelen die in zijn akkoord staan vergeten ...
Volgens mij is dit een zeer bewuste strategie van hem geweest !
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Beetje naïef, vrees ik. De geest is uit de fles. Dit is maar het begin. Iedere regering die aantreedt (en ooit zal jaloers links nog wel eens aan de beurt zijn, dan gaan alle sluizen open totdat er alleen nog hangende schouders overblijven...), zal er wat bijdoen en/of prutsen aan de vrijstelling.vortex schreef: ↑Gisteren 14:51De meeste LT beleggers gaan hun ETF niet verkopen op de dag dat ze met pensioen gaan, ze gaan er wellicht wel een aanvullend inkomen uithalen door periodiek een stukje te verkopen. Dat stukje kan best groot zijn, met een gemiddeld rendement van 100% kun je al €20.000 per jaar per persoon opsouperen zonder één euro taks te betalen. Sommigen gaan naarmate ze dichter bij hun pensioen komen ook meer overschakelen naar een lager risico belegging, ook daarmee kun je een aantal jaren gebruik maken van die meerwaarden vrijstelling, kortom zo dramatisch gaat dat allemaal niet zijn voor de doorsnee loonslaaf die wat gespaard heeft.Denfi schreef: ↑Gisteren 13:01 Ik had de intentie om uit ETF te stappen bij pensionering.Deze strategie zal ik moeten aanpassen. Toevallig gisteren een paper tegengkomen waarbij men juist aanraadt om 100% in equities te blijven gedurende je hele leven.https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=4590406
Betreffende 'de meest actieve periode van je leven'. Zoals ik zei maak ik nu opofferingen om iets op te bouwen. Sommige van die opofferingen zou ik in de toekomst dan mee willen stoppen.Maar door deze taks op de verantwoordelijke middenklasse zal ik deze opofferingen langer moeten doorzetten.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Correct, die 10% zal met de jaren naar de 30% gaan, dat staat vast !Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 20:01Beetje naïef, vrees ik. De geest is uit de fles. Dit is maar het begin. Iedere regering die aantreedt (en ooit zal jaloers links nog wel eens aan de beurt zijn, dan gaan alle sluizen open totdat er alleen nog hangende schouders overblijven...), zal er wat bijdoen en/of prutsen aan de vrijstelling.vortex schreef: ↑Gisteren 14:51
De meeste LT beleggers gaan hun ETF niet verkopen op de dag dat ze met pensioen gaan, ze gaan er wellicht wel een aanvullend inkomen uithalen door periodiek een stukje te verkopen. Dat stukje kan best groot zijn, met een gemiddeld rendement van 100% kun je al €20.000 per jaar per persoon opsouperen zonder één euro taks te betalen. Sommigen gaan naarmate ze dichter bij hun pensioen komen ook meer overschakelen naar een lager risico belegging, ook daarmee kun je een aantal jaren gebruik maken van die meerwaarden vrijstelling, kortom zo dramatisch gaat dat allemaal niet zijn voor de doorsnee loonslaaf die wat gespaard heeft.
Ik veronderstel dat wie momenteel aandelen verkoopt nog niet onder de meerwaardebelasting valt. Ga ervan uit dat dit pas in voege zal treden na publicatie van de uitvoeringsbesluiten. Of zien de politieke snoodaards het anders?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het zal nu al een knoeiboel worden dus met terugwerkende kracht zullen ze niet werken; anderzijds heeft nu verkopen ook weinig zin daar je winsten momenteel nul zijn ...
Waarom zou mijn winst nu nul zijn? Heb toch enkele aandelen in bezit waar ik nu forse winst kan op nemen en waar ik vragen heb bij het toekomstig potentieel van mogelijke stijging. Daarom denk ik dat het nuttig kan zijn dat men zijn portefeuille eens goed bekijkt en nu nog wat van de hand te doen. Het is maar een mening.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Of je nu winst wil nemen of niet staat volledig los van de meerwaardebelasting want als die ingaat staan al je winsten en verliezen op nul, of begrijp je dat niet ?agnetha schreef: ↑Gisteren 22:09 Waarom zou mijn winst nu nul zijn? Heb toch enkele aandelen in bezit waar ik nu forse winst kan op nemen en waar ik vragen heb bij het toekomstig potentieel van mogelijke stijging. Daarom denk ik dat het nuttig kan zijn dat men zijn portefeuille eens goed bekijkt en nu nog wat van de hand te doen. Het is maar een mening.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alsof die meerwaardebelasting er echt gaat komen.
Een week na de regeringsvorming mag het ondertussen toch al duidelijk zijn dat er helemaal geen akkoord is over een meerwaardebelasting. Het regeerakkoord is zodanig vaag en onduidelijk dat alles quasi volledig moet (her)onderhandeld worden. En als je dan ziet hoe MR en Vooruit lijnrecht tegenover elkaar staan, dan acht ik de kans groter dat de regering valt dan dat er een uitgewerkt akkoord uit de bus valt.
Een week na de regeringsvorming mag het ondertussen toch al duidelijk zijn dat er helemaal geen akkoord is over een meerwaardebelasting. Het regeerakkoord is zodanig vaag en onduidelijk dat alles quasi volledig moet (her)onderhandeld worden. En als je dan ziet hoe MR en Vooruit lijnrecht tegenover elkaar staan, dan acht ik de kans groter dat de regering valt dan dat er een uitgewerkt akkoord uit de bus valt.
Exact. Juan “ da ga de gij nie bepalen” Jamon moest zich vanochtend op Radio 1 al in 10.000 bochten wringen over deze discussie en het fameuze papiertje van Bouchez.
Wat me bij zal blijven over deze flut regering is de grijnzende Bouchez bovenaan de trap bij de groepsfoto van het stel onbenullen / excellenties.
Wat me bij zal blijven over deze flut regering is de grijnzende Bouchez bovenaan de trap bij de groepsfoto van het stel onbenullen / excellenties.
Denk niet dat al beslist is vanaf wanneer men gaat beginnen tellen voor de belasting/solidariteitsbijdrage. Aankoopdatum of vanaf nu op nul beginnen. Tenzij er al ergens een akkoord bestaat op een ondertekend bierviltje tussen De Wever en zijn Waalse MR vriend.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:16Of je nu winst wil nemen of niet staat volledig los van de meerwaardebelasting want als die ingaat staan al je winsten en verliezen op nul, of begrijp je dat niet ?agnetha schreef: ↑Gisteren 22:09 Waarom zou mijn winst nu nul zijn? Heb toch enkele aandelen in bezit waar ik nu forse winst kan op nemen en waar ik vragen heb bij het toekomstig potentieel van mogelijke stijging. Daarom denk ik dat het nuttig kan zijn dat men zijn portefeuille eens goed bekijkt en nu nog wat van de hand te doen. Het is maar een mening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch wel. Er staat duidelijk dat het om TOEKOMSTIGE gerealiseerde meerwaarden gaat en men geeft nog eens expliciet aan: "Historische meerwaarden zijn dus vrijgesteld."
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die regering gaat niet vallen, vooraleer Europa het begrotingstraject op 4j (ipv 7j) toegestaan heeft en dan nog, gaat Vooruit er de stekker uit trekken?Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 08:52 Alsof die meerwaardebelasting er echt gaat komen.
Denk het niet, wel blijven discussiëren tot de volgende verkiezingen, dat wel
+1Kevva schreef: ↑8 februari 2025, 17:24
Eigenlijk best wel triestig hoor. 'de rijken moeten bijdragen' maar met rijken bedoelen ze altijd mensen die iets op de beurs hebben!
Je betaalt al allerlei taksen en kosten en draagt al 30% roerende voorheffing af. Waar stoot het?
Solidariteit heeft ook een limiet!!!
Ze maken de middenklasse kapot. Wie gaat dan hun riant leven betalen ?
wie gaat die meerwaardes van de aandelen bijhouden ?
en wat met Amerikaanse aandelen : hier spelen dan de koers en de dollar mee ?
senaat onmiddellijk afschaffen, die rommel maar neen alles op de lange baan schuiven
en wat met Amerikaanse aandelen : hier spelen dan de koers en de dollar mee ?
senaat onmiddellijk afschaffen, die rommel maar neen alles op de lange baan schuiven
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarde aandeel op 1/1 2026 in dollar. Koers van euro in dollar op 1/1/2026. Vermenigvuldigen met elkaar. Dat vermenigvuldigen werd vroeger op school geleerd maar men dacht dat het voor niets meer nodig was. Er zijn zeker apps die dat vandaag voor jou doen. Die apps werken ook voor Zweedse en andere munten.
Elon Musk zou beter ook eens in Europa komen kijken. Hij zei dat ze in Amerika migranten nodig om de belangrijke jobs in te vullen (wat Trump en MAGA maar matig konden appreciëren). In Europa is er blijkbaar nood aan mensen die 2 getallen kunnen vermenigvuldigen. Hallo Musk? Kom je eens langs?
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 10 februari 2025, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.